Mitä ruokaa 10kk vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja tyhjäpäämami
  • Ensimmäinen viesti
tyhjäpäämami
Eli olen tässä aloittelemassa antamaan lapselleni ihan tavallista kotiruokaa, mutten oikein keksi mitään mikä sopisi..
Tavan maitotuotteita kun ei saa vielä käyttää, hapanmaidot ja kaikki muu käy, ei ole allergioita eikä herkkyyksiä.
Pää vain lyö tyhjää kun yritän miettiä maidottomia ruokia niin ei tuu mieleen kun nakkisoppa! :D Ja olisi hyvä jos edes jotain ruokaa voisi lapsi itsekin vähän 'sormiruokailla', kaiken ruoan kanssa se ei toki onnistu mutta sitä varten on raejuusto!:p
 
No vaikka mitä ruokaa. Jätät vain ne maidot/kermat pois. Jauhelihakastike, keitot, risotot, merimiespata jne.
Me aloitettiin sormiruualla, mm. tomaatti. Perunasose (käytin siis vettä maidon sijaan) oli todellinen elämys pienelle vauvalle.
 
minä
no meille sanoi 10 kk neuvolassa terveydenhoitaja että hapanmaitotuotteen passaa, samoten kypsennettyä maitoa voi pikkuhiljaa alkaa antamaan. Ollaan syöty sitten makaroonilaatikosta lähtien eikä mitään ole tullut
 
k
täysjyvä makaroonista ja paljon kasvista sekaan...kyllä mä annoin jo 10kk syödä munamaitoon tehtyä kiusausta ym.sehän on kuumennettu se maito...

Lohikiusaus,lasagne,lihapullat ja muusi kermaviilikastikkeella,paistettu lohi ja peruna.Maustat vaan yrteillä ja esim sitruunamehulla ja oliiviöljyllä ,ei suolaa.Aikuiset lisää suolan pöydässä.
Keitettyjä vihanneksia sormiruuaksi. Tai kyllä mun lapsi otti ruokaakin sormilla siis vaik lohta.
Ja pehmeitä hedelmä paloja jälkiruuaksi.
 
ap
Aaaa eli siis kuumennettua maitoa saa käyttää! Tämä olikin uusi tieto joka helpotti huomattavasti ruoanlaitto ongelmaani! Ja varmaan vois kyllä aluks aloittaa esim makaroonilaatikkoon laittaa 2/3 osaa vettä ja 1/3 osa maitoa ym, siitä sit pikku hiljaa totutella..
KIITOS paljon teille, eiköhän tää tästä lähde ajatus taas kulkemaan!:D
 

Yhteistyössä