Mitä sellaista luulitte lapsena, joka ei pitänytkään paikkaansa?

  • Viestiketjun aloittaja Mies-1981
  • Ensimmäinen viesti
Mies-1981
Minä luulin esim. näihin:

- Maailma oli ennen vanhaan (johonkin 1960-luvun loppuun asti) mustavalkoinen, koska vanhat valokuvat ja elokuvat ovat mustavalkoisia. Minun on vieläkin hiukan vaikea käsittää sitä, että kyllä siihenkin aikaan oli värejä olemassa.

- Aikuiset tietävät ja osaavat kaiken ja että aikuiset eivät ikinä kiusaa toisiaan tai tee toisilleen mitään pahaa. Siksi odotin innolla aikuiseksi kasvamista, koska ajattelin, että aikuisena kukaan ei enää kiusaa minua. Pahastipa olin väärässä.

- Lisäksi aikuisilla on hirveästi rahaa ja ihmettelin, että miksi vanhemmat eivät ostaneet minulle kaikkia haluamiani leluja ja karkkia aina kun halusin, kun heillä kuitenkin oli varaa ostaa esimerkiksi uuden talon perheelleni ja joskus uuden auton tai muuta sellaista kallista. Minä luulin, että vaikka se uusi koti oli maksettu kerralla ja kaiken lisäksi käteisellä.

- Sitten jos perheeni olisi voittanut lotossa päävoiton, niin sen summan olisi saanut heti kerralla käteisenä mukaan esim. lähikaupan infopisteestä, sillä toki siellä olisi ollut meitä odottamassa iso rahasäkki, jossa olisi ollut vaikka jotain 10 miljoonaa markkaa seteleinä ja tietenkään kukaan ei olisi varastanut sitä säkkiä meiltä, olisivat vain katsoneet kateellisina, kuinka saimme ison rahasäkin mukaan. Olisi näin jälkikäteen ajatellen taitanut olla niin iso säkillinen rahaa, että sitä ei olisi pystynyt edes liikuttamaan ja miksi niitä rahoja olisi pidetty käteisenä kotona, kun melkein kaikki muut rahat olivat pankissa?

-Pankkeihin liittyen minulla oli sellainen luulo, että kaikki joilla on jossain pankissa oma tili, niin heillä on siellä oma lokero, jossa heidän rahojaan siellä säilytetään ja kun ottaa omalta tililtä rahaa, niin se haetaan automaattisesti sieltä hänen lokerostaan.

- Lapsi saa alkunsa, kun mies makaa hetken verran liikkumatta naisen päällä sängyssä siten, että heillä on molemmilla vaatteet päällä. Sitten naisella vain yllättäen on lapsi mahassa kaikkien sisäelinten joukossa ja sieltä se sitten yhtä yllättäen tupsahtaa ulos ilman mitään ennakkovaroitusta jonain yönä kun nainen nukkuu. Sitä vain herää siihen lapsen itkuun ja huomaa, että se on syntynyt.
 

Yhteistyössä