Mitä sit, kun kassalla ei muistakaan luottokortin tunnuslukua?

vierailija
Tunnusluvun voi tosiaan ohittaa, ja käyttää perinteistä allekirjoitus + henkkarit -tapaa. Tuossa kohtaa tosin vastuu väärinkäytöksistä siirtyy kauppiaalle, joten kauppiaat ovat nihkeitä suostumaan tuohon. Joten voi olla, että tunnusluvun unohtuessa ostokset jäävät kauppaan siksi, että kauppias ei suostu ottamaan tuota riskiä itselleen. Siksi tuota ohitusta ei myöskään kassoille opeteta, koska heidän ei haluta käyttävän sitä.
 
vierailija
Onnistuuko joka paikassa? Kerran mulle kassa ilmoitti että heillä ei voi kirjoittaa ollenkaan. Niin ja on muuten mäkkärissä sanottu ihan samaa. Että jos koodia ei muista, niin ostoksia ei voi tehdä. Ei vaikka olisi siis henkkarit näyttää. Onko totta vai kassan osaamattomuutta?
 
Onnistuuko joka paikassa? Kerran mulle kassa ilmoitti että heillä ei voi kirjoittaa ollenkaan. Niin ja on muuten mäkkärissä sanottu ihan samaa. Että jos koodia ei muista, niin ostoksia ei voi tehdä. Ei vaikka olisi siis henkkarit näyttää. Onko totta vai kassan osaamattomuutta?
Varmaan totta, siis kyllähän se oikeesti joka paikassa onnistuu, mutta saattaa olla liikkeen omien sääntöjen mukaan kiellettyä. (näin ainakin meillä )
 
vierailija
Varmaan totta, siis kyllähän se oikeesti joka paikassa onnistuu, mutta saattaa olla liikkeen omien sääntöjen mukaan kiellettyä. (näin ainakin meillä )
Luulisi, ettei tuo ole kovin monimutkaista estää ohjelmallisesti eli ei välttämättä onnistu. Jos paikka on päättänyt, ettei heillä voi maksaa kuin tunnusluvun kanssa, niin sitä ilman jää ostokset tekemättä. Se ohittaminenhan siirtää vastuuta ja myyjällä voi rahat jäädä saamatta ongelmatapauksessa.
 
vierailija
Onnistuuko joka paikassa? Kerran mulle kassa ilmoitti että heillä ei voi kirjoittaa ollenkaan. Niin ja on muuten mäkkärissä sanottu ihan samaa. Että jos koodia ei muista, niin ostoksia ei voi tehdä. Ei vaikka olisi siis henkkarit näyttää. Onko totta vai kassan osaamattomuutta?
Meillä on ainakin kielletty ohittamasta tunnuslukua. Teknisesti onnistuisi kyllä ja kaikki varmaan osaisivat sen, mutta koska se on kielletty niin kukaan ei käytä sitä.
 
vierailija
Onnistuuko joka paikassa? Kerran mulle kassa ilmoitti että heillä ei voi kirjoittaa ollenkaan. Niin ja on muuten mäkkärissä sanottu ihan samaa. Että jos koodia ei muista, niin ostoksia ei voi tehdä. Ei vaikka olisi siis henkkarit näyttää. Onko totta vai kassan osaamattomuutta?
Totta on. Ja se ettei voi allekirjoittaa, johtuu siitä, että se on heiltä kielletty. Maksupäätteessä on kyllä tuo toiminto, mutta sitä ei ole kassoilla lupa käyttää. Yrityksillä on oikeus valita itse kelpuutetaanko henkkarit+allekirjoitus vai ei, ja tuolla on valittu niin, ettei niitä kelpuuteta.
 

Yhteistyössä