Mitä tämä oikeen on?

Hei!
Minulla on ollut 2 kuukautta imusolmukeet turvonneet leuan alla sekä oikealla kaulassa. Olen käynyt kahden kuukauden aikana monta kertaa lääkärissä näyttämässä niitä (samalla lääkärillä). Ne ovat ultrattu myös 2 otteeseen ja tuloksena oli: leaun alla hieman keskiviivan oikealla puolella 8x4mm rasvaniduksellinen, tarkkarajainen imusolmuke, sekä oikealla sternokleidomastoideuksen päällä 8x6mm rasvaniduksellinen tarkkarajainen imusolmuke. Näissä ei poikkeavaa verenkiertoa ole. Edellisen lausunnon perusteella imusolmukkeet ennallaan tai hieman pienentyneet. Ei indikaatiota ONB:lle.
Kävin myös kuukausi sitten perusveren kuvassa jossa hemoglobiini oli laskenut. Sen jälkeen kävin rauta verikokeesss ja erikseen ja siellä todettiin että ferritiini arvo oli 9 eli erittäin alhainen ja kyseessä oli siis alhainen rauta.
Olen nyt 2 kuukauden aikana stressannut asiaa ihan hirveästi ja pelkään kamalasti syöpää. Nykyään aamusin ja iltasin ahdistun pelkästään ajatuksista ja pelko on pompannut uniin asti sillä nään painajaisia nykyään samasta asiasta.
Lääkäri on sitä mieltä että ei huoleen mutta minulla on ihan hirveä huoli enkä pysty nauttimaan enään mistään... olen vasta 19 vuotias ja minulla on niin sanotusti mennyt elämän ilo näiden ohella..
Minulla on nykyään ihme kipuja kaikkialla... välillä sattuu ranne ja välillä kylki ja välillä kainalot ja yhdistän sen heti että hei nyt se syöpä on levinnyt jo koko kehooni eikä lääkärit ymmärrä minua. Tiedostan itsessäni hieman myös luulotautisuutta mutta silti haluaisin saada selvyyden että MIKSI imusolmukkeet turpoaa jos kyseessä ei ole syöpä? Käyn myös psykologilla purkaamassa pelkoani mutta eihän se silti poista turvonneita imusolmukkeita...
Olisi mukava kuulla jos jollain on joskus ollut vastaavanlaista?
 
vierailija
Sinulta puuttuu tod. näk. jotain ruokavaliosta. Onko levän päällä voita vai muuta levitettä?
Voi sisältää elimistölle tärkeitä hivenaineita mm. seleeniä jota ei levitteissä juuri ole ja sen puute voi aiheuttaa monia sairauksia.
Lisäksi voi on aito luonnontuote ja jos sinä asut jossain lähellä Kärkkäisen tavarataloja niin käy noutamassa sieltä Kärkkäisen
KAUPPA SUOMI lehti (julkaisuviikko 38) ja lue sieltä sivulta 8 Lääketieteen tohtorin Matti Tolosen kirjoittama juttu, _Syökää voita
se on luonnon oma tuote.
 
Siis kun mulla oli juuri imusolmukkeessa syöpä, eikä mua sattunut minnekään muualle kuin sen yhden imusolmukkeen ympärille koska se oli suurentunut.

Mutta sen jälkeen, syöpä siis on jo hoidettu, sattuu milloin minnekin.

Tiä sit. Ehkä stressi. Tai herraties mikä. Mahdoton sanoa.
 
vierailija
Olen huomannut että hampaat ovat välillä alkaneet oisin särkemään ja oikean puolen alaviisauden hammas on myös vähän kipeä tai se puskee sieltä pikkuhiljaa.. hammaslääkärillä olen käynyt yli 2 vuotta sitten joten jokatapauksessa on ajankohtaista mennä!
 
vierailija
Olen huomannut että hampaat ovat välillä alkaneet oisin särkemään ja oikean puolen alaviisauden hammas on myös vähän kipeä tai se puskee sieltä pikkuhiljaa.. hammaslääkärillä olen käynyt yli 2 vuotta sitten joten jokatapauksessa on ajankohtaista mennä!
Jos hampaassa on tulehdusta - tai ikenissä! - sekin yksistään voi aiheuttaa turpoamisen. Sylkirauhaset voi myös tulehtua...
 
vierailija
Käy allergiatesteissä, niin tiedät karttaa niitä aineksia, mitkä aiheuttavat reaktion. Esimerkiksi maltodekstriini ei välttämättä näy niissä, kun syy on maissikoisamyrkyssä. Maltodekstriinissä on sitä ja sitä on maississa. Maissiallergia on siis hyvä indikaattori - voit siis hyötyä oireesta(y)
 
vierailija
Tänään kävim uudestaan lääkärissä sillä olin taas erittäin huolissanu ja luulin löytäväni jo patin soliskuopasta mutta onneksi lääkäri sanoi että ei hän siellä mitään tuntenut... tämä menee jo ihan älyttömäksi.. haluaisin vain tietää että miksi ne ovat turvonneet ja huomaan että välillä ne pienevät ja välillä suurenevat... en tiedä voiko johtua jostain ruoka aineesta vai mistä
 
vierailija
Mutta nuohan ovat normaalin kokoisia imusolmukkeita. Älä niitä koko ajan kokeile ja tunnustele, johan ne siitä ärtyy. Kantsii varmaan ihan rauhallisesti käydä muut oireet läpi mitä ne tarkoittaa.
 
vierailija
Tänään kävim uudestaan lääkärissä sillä olin taas erittäin huolissanu ja luulin löytäväni jo patin soliskuopasta mutta onneksi lääkäri sanoi että ei hän siellä mitään tuntenut... tämä menee jo ihan älyttömäksi.. haluaisin vain tietää että miksi ne ovat turvonneet ja huomaan että välillä ne pienevät ja välillä suurenevat... en tiedä voiko johtua jostain ruoka aineesta vai mistä
Tietysti voi, vaikkei lääkäri sitä välttämättä tiedäkään:
 
vierailija
Lääkärit ovat todella huolissaan minun mielestäni ja käskevät aloittamaan mielenterveyslääkkeen sillä asia on mielessäni 24/7 enkä usko heitä vaikka kuka sanoisi että minulla ei ole hätää :( tämä on tosi kurjaa
 

Yhteistyössä