mitä tarkoittaa hampaan lähtö unessa?

  • Viestiketjun aloittaja juustis
  • Ensimmäinen viesti
mulle kerrottu et mitä lähempänä etuhampaita niin sitä läheisempi immeinen ja takahampaat jos irtoaa niin kaukaisempaa sukua/ystävää joka kuolee. mut jos unessa hampita pakottaa niin sairastumista. jos hammas kokonaan lähtee niin kuolemaa.
 
vieras
mistähän se kertoo et mulla monesti unessa ensin tuntuu et lähtee yks hammas ja sitten irtoo toinen ja niitä hampaita lähtee ja lähtee ja lopulta herää siihen et kaivaa käsin irronneita hampaita suusta minkä kerkee ja silti meinaa tukehtua niihin.
 
vieraseräsin
entäs sitten kun kerran heräsin tunteeseen et tukehdun kun hampaat ravisi suusta ja meni kurkkuun. kauan tämän jälkeenkin viel oli sellanen tunne kurkussa et siel on hampaita =D
 
Mistähän mahtaa se kertoa, ku mä näin yhtenä yönä unen, jossa mun täti oli kuolemansairas? Seuraavana yönä näin samaisesta tädistä samaan asiaan liittyen. Ja mä vielä olin jollain tasolla vähä ilonenki siitä :eek: , ajattelin unessa että jos se kuolee, ni sit mä tuun raskaaksi. Oon aiemmin nähny puolivalveunen jossa mulle sanottiin että "joku kuolee ja tulee tänne" (mun mahaan)...
 
mulla on kaks unikirja ja ne sanoon näin:

1. Hampaat: Hammasunet ovat yksiselitteisesti seksuaalisia. Hampaan menetys viittaa energian menettämiseen, erikoistapauksissa on potenssi vaarassa. Hammassärky merkitsee samaa, joskin lievemmässä muodossa. Puremisenhalu ilmaisee, että olet johonkuhun niin rakastunut että haluaisit syödä hänet. jos neitoselta unessa lähtee hammas, se merkitsee neitsyyden menettämistä tai rakkauselämää koskevia estoja, joista haluttaisiin päästä. Unessa irtoavat hampaat saattavat viitata myös lemmenasioiden syyllisyydentuntoihin.
Muinaisen Egyptin unentutkijoiden tulkinta oli aivan toinen. Heidän mielestään hampaanlähtö merkitsee onnettomuutta, mahdollisesti omaisen kuolemaa.

sitten 2. Hammas: Uneksiminen, että hampaasi ovat terveet ja valkoiset, ennustaa terveyttä ja hyvää onnea. Tekohampaat tietävät surua tai onnettomuutta. jos ne ovat putoavinaan pois, jonkun sukulaisen tai ystävän kuolemaa. Pitkät ja keltaiset hampaat merkitsevät, että elät melko vanhaksi tarvitsematta kärsiä juuri lainkaan hammassäryistä.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tuo on selitettävissä? ja siis onko jollekin käynyt noin tai tietääkö jonkun joka nähnyt tuolllaisen unen?
Unikirjoista oon lukenut.

Oon nähnyt useinkin unta että multa lähtee hammas, mutta eipä oo vielä kukaan kuollu. ;)
no niin minäkin. näen samaa unta ainakin kerran viikossa. hampaat tippuu ja herään paniikissa suu ihan täynnä kuolaa (unessa verta). |O :x

mutta eipä oo ihmiset lähteneet piiiitkään aikaan. ja kaikki lähimmäiset vielä elossa. :D
 
Kippuravarvas
"Koska ihminen menettää ensimmäisen kerran hampaansa lapsena, voi uni hampaieden menetyksestä merkitä aikuiseksi tulemisen pelkoa, vastuun pakoilemista. Jos ahampaat putoavat itsestään suustä, ihminen jättää lopullisesti lapsuuden taakseen.
Toinen ikäkausi, jolloin ihminen menettää luonnollisesti hampaansa, on vanhuus. Uni kertoo avuttomuuden ja tehottomuuden pelosta, impotenssista, "hampaattomuudesta". Jos tunnet unessa syvää huolta hampaiden putoamisesta, kertoo uni vanhenemisesta ja siitä, että et tunne olevasi seksuaalisesti haluttava. Myös huolta aiukuistumisesta.
Hammasunet ovat myös viitteitä taantumistoiveista; että on kuin vauva, jolla ei ole aikuisuuden ja sukupuolisuuden ongelmia. Jos nainen uneksii hampaansa nielaisemisesta, uni viittaa siittämiseen, sillä vatsan voi nähdä kohtuna ja suun vaginana.
Jos unennäkijä on huojentuntu hampaiden putoamisesta, jokin mädäntynyt, pilaantuntu on lopulta irroitettu ja se lakkaa vaivaamasta. Hampaiden paikkaaminen: pelkoa, että täytyy kohdata jokin epämiellyttävä tehtävä. voi viitata myös haluun tulla raskaaksi.
Sinulla voi olla myös jotain "hampaankolossa", eli tunnet ärsytystä jotakuta kohtaan.
Jos hammas vedetään suusta, uni kertoo tiedostamattomista itsetuhon tai kuoleman toiveista. Ylsi yleisimpiä unisymboleja. hammasunet myös ovat seksuaalisia. jos hampaat ovat terveet ja voimakkaat, merkitsee uni kykyä käydä käsiksi elämään ja sukupuolisuuteen. Vert. "haluaisi syödä toisen rakkaudesta"."

Kirjasta Suuri Suomalainen Unikirja
Angel, Larjanko
 

Yhteistyössä