Mitä teette lastenne kanssa kotona kun mies töissä??

Tuli mieleen kysästä muilta äideiltä että onko teillä tylsää koskaan lastenne kanssa kotona? Meillä mies kaks vuoro työssä ja tän viikon iltavuorossa 14-22 Nyt tällä hetkellä on niiiiin tylsää että oksat pois!
En tiiä mitä tästä vielä tulee...Toivottavasti kukaan ei nyt ala marmattaan että turhasta valitat...Haluaisin vastauksia että onko tylsää? Mitä teette lasten kanssa kun mies töissä?? Niin Meillä 1v ja 3v Lapset. :flower:
 
Tänään esim on ollut niin tylsä päivä, että oksat pois! \|O Mulla on kans reilun vuoden ja 3½v lapset. Yritetään kerhoilla ja käydä tutuilla kylässä, ja niin, leikkipuistoissa. Mutta en ole koskaan ollut kotona viihtyvää sorttia, joten tämä hoitovapaallaolo kyllä kasvattaa minun hermoja ja veetutuskynnystä aika railakkaasti toisinaan. Olen huomannut, että lapsetkin viihtyy paremmin, kun minä teen kotihommia ja puuhastelen. Silloin saattavat itsekin leikkiä. Mutta auta armias, jos tähän koneelle istahdan tai erehdyn lukemaan lehteä/juomaan kahvia tms, niin jo on kaksi kiljukaulaa nilkassa kiinni. :/

Terveisin eräs, jolla on huono päivä :wave: \|O
 
koukero
mulla vanhempi 3v.ollu kerhossa ja nyt nukkuvat myöhäisiä päiväunia.hoitovapaa on elokuulle ja olen hakenu uutta työtä kun kyllästyttää kotona oleminen.vaikka sitten aamulla aikaisin ylös jos töihin pääsee.kelit huonot joten ulkona ei voi oikein leikkiä mitään ja nuoremmalla 1,5v.kauhee nuha.en tiedä loman tarpeessa täs taas olis.eli jos pääsis kotiympyröistä pois mutta turha toivo ei lomia tiedossa.mulla mies tekee viikolla n. klo 10-20 työpäivää että aika käy välillä pitkäksi...työmatkoihin kun menee yli tunti.onneksi jo huomenna perjantai ja viikonloppu jo ovella.en tiedä vinkkejä joulukortit me ollaan askarreltu ja ahkerasti pipareita leivottu.semmosta.
 
Mulla on esikoinen päiväkodissa klo 8-12, joten aamupäivällä touhuan vauvan 5kk kanssa mitä nyt sen ikäisen kans voi touhuta. Poika tosin nukkuu yhdet päikkärit sinä aikana, joten on ihan omaakin aikaa pari tuntia tehdä kotihommia tai hillua täällä... ;) Iltapäivällä usein vaan hengaillaan kotona, leikitään ja luetaan, jossain välissä vanhempi lapsi saa kattoa vähän videoita ja sit taas touhutaan kaikenlaista kotihommaa. Mies tulee yleensä kotiin klo 17, ja kyllä siihen mennessä aika käy monta kertaa pitkäksi. Joskus mennään kavereille kylään, aika harvoin kuitenki, ei edes joka viikko. Olis kiva kyllä jos olis enemmän tekemistä.
 
amaryllis
Kyllä mullakin välillä on tylsää ja kehtaan sen ääneen sanoa.
Mutta yleensä aamulla ollaan ulkona ja touhutaan kaikenlaista, näin talvella pulkkaillaan tehdään lumesta jotain, mennään välillä leikkipuistoon jne. Sitte tehdään ruokaa yhdessä. Pienempi nukkuu päikkärit ja isomman kanssa pelaillaan, luetaan paljon ja leikitään legoilla. sitte pojat leikkivät yhdessäkin jo paljon, vaikka nuorempi on vasta kohta 11kk ja isompi 4v ja 7kk. Kummasti silti keskinäistä touhua riittää. Välillä lauletaan yhdessä leikitään autoilla jne.
Toisinaan on sitten päiviä jolloin en paljonkaan leiki mukana, kuten tänäänkin, mulla aamu meni siivotessa ja pojat touhusivat siinäsivussa omiaan.
 
nanneli
Leikitään, ulkoillaan, pelataan pelejä, laulellaan, askarrellaan, tehdään kotitöitä, leivotaan, välillä lapsi leikkii yksikseen ja mä teen omia hommia jne. koitetaan viihdyttää toinen toisiamme kun ei ole miestä seuraa pitämässä ja kanssani juttelemassa.
 
Ilona?ipp?
Kääk! :eek: Minusta taas tuntuu, että vuorokaudessa ei oo tarpeeksi tunteja kaiken tekemiseen! Miulla neljä pikkuista ja aika ei todellakaan käy pitkäksi, sillä pelkästään tavalliset "arkirutiinit" (pyykinpesu, ruuanlaitto, vaipanvaihto, syöttäminen, paikkojen raivaaminen jne.) vie niin paljon aikaa, että lasten kanssa ei oikein ehdi tehdä aina mitään erikoisempaa...
 
kyllä aika kuluu sutjakkaasti kotona, kotityöt pitää huolen siitä että touhua on. Leikkipuistoon menen tietysti heti aamusta, jotta voisi keskustella aikuisten kanssa ja voi vaihtaa muutenkin kuulumisia! Kotitöihin kannattaa ottaa lapset/lapsi mukaan, siten se päivä kuluu myös nopsaa. Ystävien luona voi vierailla ja pyytää kylään, ja kirjastoon, kauppaan ja erilaisiin kerhoihin voi myös mennä jos tuntuu että kotona seinät alkaa kaatua. :headwall: Mutta Oma myönteinen asenne siihen että tämä on nyt tätä, kestää vain hetken,oma aika kyllä sitten alkaa joskus, ja sitten kyllä kaipaa sellaista aikaa jota oli joskus..eli sellainen se ihminen on, ei koskaan tyytyväinen..voimia vaan kaikille kotiäideille, teette tärkeää työtä...
 
Eipä ehdi tulla tylsää minullakaan. Piirretään, muovaillaan, luetaan kirjoja, soitetaan ksylofonia, leikitään kauppaa, leivotaan, kokataan, pestään pyykkiä, tyhjennetään astianpesukonetta, ulkoillaan, katsellaan lastenohjelmat, soitetaan mummolle, pyydetään kavereita kahville, käydään kirjastossa ja kaupassa, etsitään käpyjä metsästä ja laitetaan niistä oraville kekoja jne.
 

Yhteistyössä