Mitä teette silloin, kun huolettaa, jännittää, pelottaakin toisen puolesta, mutta...

...mitään ette oikeasti voi tehdä?


Uskotte, että kaikki menee hyvin? Rukoilette? Toivotte?

Kertokaa, purkakaa omia kokemuksia, ideoikaa, sana on vapaa.
Ahdistun, kävelen ympyrää, olen kykenemätön keskittymään mihinkään, ärsyynnyn... ja tätä kestää oma aikansa. Sitten päätän hyväksyä sen, etten voi hallita kaikkea ja minun on ikäänkuin päästettävä irti.

Irti päästämisen tilaan on vaikea päästä. Toisinaan siihen helpottaa relax- musiikki ja "meditointi".
 
r0s
Ahdistun, kävelen ympyrää, olen kykenemätön keskittymään mihinkään, ärsyynnyn... ja tätä kestää oma aikansa. Sitten päätän hyväksyä sen, etten voi hallita kaikkea ja minun on ikäänkuin päästettävä irti.

Irti päästämisen tilaan on vaikea päästä. Toisinaan siihen helpottaa relax- musiikki ja "meditointi".
Mulle oli suht helppoa päästää irti kun kyseessä oli mä. Mutta toisen puolesta huolehtiessa ei tunnu onnistuvan. Ei oo milloinkaan onnistunut.

Voisin pyytää, anella, rukoilla. Vaikka polvillaan. Jos uskoisin siitä olevan hitusenkaan apua.
 
vierailija
Tekeminen auttaa tosiaan. Vaan kuinka sattuikaan vapaapäivä tälle ja huomiselle. Eikä parissakymmenessä neliössä oo hirmusti hinkattavaa.
Mikä on nyt hätänä? Ehkä puhuminen auttaisi?
Poikani hirveästi huolehtii ja ahdistuu kaikesta ja öisin katselee esim top gearia you tubesta. Ei tietenkään auta kun pitää mennä kouluun aamulla tai sinun luultavasti töihin. Pojalla melkein koko kesä meni näin, ei saanut nukuttua kun ahdisti.
 
vierailija
Ja
Mikä on nyt hätänä? Ehkä puhuminen auttaisi?
Poikani hirveästi huolehtii ja ahdistuu kaikesta ja öisin katselee esim top gearia you tubesta. Ei tietenkään auta kun pitää mennä kouluun aamulla tai sinun luultavasti töihin. Pojalla melkein koko kesä meni näin, ei saanut nukuttua kun ahdisti.
Ja meille sa suurimmassa hädässä tulla siivoamaan.
 
r0s
Mikä on nyt hätänä? Ehkä puhuminen auttaisi?
Poikani hirveästi huolehtii ja ahdistuu kaikesta ja öisin katselee esim top gearia you tubesta. Ei tietenkään auta kun pitää mennä kouluun aamulla tai sinun luultavasti töihin. Pojalla melkein koko kesä meni näin, ei saanut nukuttua kun ahdisti.
Mä pelkään, että jos jokin menee huonosti, niin mulla on yksi ystävä vähemmän.
 
vierailija
Mä pelkään, että jos jokin menee huonosti, niin mulla on yksi ystävä vähemmän.
Se pelko kuitenkaan ei asiaa auta. Kaikkista pahinta on mun mielestä laittaa kädet ristiin ja odottaa ihmettä itsestään tapahtuvaksi - siis jos vaan pystyy jotain tekemään. Riippuu tietysti vähän asiasta ja tilanteestakin. Toisaalta, jos on kädet ristissä, ei tee lisää vahinkoakaan. Onhan siinä osattava katsoa kaikista suunnista asioita ja ennenkaikkea oltava rehellinen itselleen, etei tarvitse myöhemmin syytellä tekemättömyydestä. Ainahan ei voi asioihin vaikuttaa mitenkään.
 
r0s
Se pelko kuitenkaan ei asiaa auta. Kaikkista pahinta on mun mielestä laittaa kädet ristiin ja odottaa ihmettä itsestään tapahtuvaksi - siis jos vaan pystyy jotain tekemään. Riippuu tietysti vähän asiasta ja tilanteestakin. Toisaalta, jos on kädet ristissä, ei tee lisää vahinkoakaan. Onhan siinä osattava katsoa kaikista suunnista asioita ja ennenkaikkea oltava rehellinen itselleen, etei tarvitse myöhemmin syytellä tekemättömyydestä. Ainahan ei voi asioihin vaikuttaa mitenkään.

Nii-i. Mä EN voi tehdä mitään. En yhtään mitään. Kuin odottaa ja toivoa.
 
vierailija
Mä pelkään, että jos jokin menee huonosti, niin mulla on yksi ystävä vähemmän.
Avaudu vähän lisää, saattaa auttaa. Onko kaverilla perhettä? Ilmeisesti tilanne on aika heikko, suuntaa surusi perheeseen tai hänen vanhempiinsa ja yritä kokea että he menettävät myös. En halua mitenkään väheksyä sinua, en ollenkaan. Toivottavasti kuitenkin kaikki menee hyvin.
 
En minäkään ole samaa mieltä kaikesta esimerkiksi d-vitamiinin yliannostusoire ON sydänpysähdys. Ei niistä kukaan valita ja ihminen ottaa ennen vaikka tahdistimen, ennen kuin luopuu siitä nappulasta, jonka joku on määrännyt. Vai ootko tietoinen niistä, joilla vaihdetaan Marevanlääkitys nyt siihen, joka on saanut aikaan suolitulehduksia?
Miten tämä liittyy aloittajan aiheeseen?
 

Yhteistyössä