Mitä teidän 3-vuotiaanne osaavat?

sandra jatkaa

Meillä puhutaan jo aika mukavasti. Tyttö pulputtaa kuin papupata, poika on harvasanaisempi, mutta rauhallisempi myös muutenkin. Ihana on ollut huomata kuinka sanavarasto kasvaa ja mukaan tulee hauskoja sutkautuksia. Huomaan nauttivani suunnattomasti juttutuokioista ja satuhetkistä pikku kavereiden kanssa. Uuden ulottuvuuden on antanut myös alkanut kysely-kausi, ja tottakai tuplana :whistle: .

Myös liikkuminen julkisilla paikoilla, kaupoilla, uimahallissa ja lastentapahtumissa on muuttunut mielekkäämmäksi kun pystytään "keskustelemaan/neuvottelemaan" asioita lasten kanssa. Huomaa että selkeät rajat ja myös niiden noudattaminen helpottaa päivittäisiä askareita. Mies meillä on enemmänkin periaatteiden mies, mutta olen minäkin kovasti yrittänyt opetella... :whistle: ...ja olen huomannut, että se kannattaa.

Vaipat jäi pois keväällä (ei edes öisiä vahinkoja ole sattunut) ja nyt potta ja pytty kovassa käytössä. Huoh, helpottaa kovasti myös kukkarossa.
;) johan noita vaippavuoria on ehditty kasvattaa, kestoilu kun ei ollut meidän juttu.

Syöminen on jo omatoimista ja meillä ei olla missään vaiheessa törmätty siihen, etteikö ruoka maistuisi. Onneksi, sillä teidän sen monessa perheessä olevan iso lisähomma arjen pyörittämiseen.

Leikit ja touhut ovat selkeästi muuttuneet enemmän yhteisiksi touhuiksi. Aikaa saattaa vierähtää mukavasti junaradan, omien "rotta-leikkien" ja kotileikkien parissa. Muutos on aivan selkeä esim. viime kesään verrattuna. Pyöräily, piiloleikit, hippaset jne on must juttuja ulkona.

Yleensä tyttö hoksaa ensin ja poika tekee perässä. Tosin pyöräily on ollut meidän pikku-hemmon oma juttu alusta saakka ja neiti sen vasta syksyn liukkailla keksi.


Laittakaa ajatuksia, kiva ois kuulla muidenkin 3 vuotiaiden kuulumisia.

:heart: sandra ja kaverit 2v10kk
 
ja vielä lisää
vielä lisään...

Että pukeminen tosin meillä tahtoo olla hankalaa, jos viritys ei ole oikea...
:/ se nouseva uhma.
Toisinaan saavat kivasti vaatteet päälle ja jopa oikein päin, mutta välillä pukeminen yhtä taistelua.
Ja sitten lukunsa sinänsä on neidin prinsessaleikit ja vaatteiden vaihdot ;)

sandra
 
Meillä työt puhuu pulpattaavat kokoajan, syövät itse, yhdessä leikkiivät ja toihuuvat tosin yksi leikki ei kestä kovinkaan pitkään ja nyt ovat jo jonkin aikaa pukeneet itse, tosin pientä apua annan jos antavat auttaa :D mutta kun se on se minä itse :)
 

Yhteistyössä