Mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja huijattuko?
  • Ensimmäinen viesti
huijattuko?
Ostettiin reilu vuosi sitten ilmalämpöpumppu. Siihen hintaan sisältyi (tai laitettiin sisältymään) kahden vuoden huoltosopimus.

Muutama viikko sitten tuli mieleen, että eipäs ole huoltomiestä näkynyt, vaikka sen piti nyt syksyn aikana käydä. Selviteltiin asiaa, yritettiin soitella yritykseen ja sille joka tuon meille myi. Netistä löysin sit vihdoin tietoa, että kyseinen firma on mennyt konkurssiin :(

Miten kannattais menetellä tai miten itse tekisit? Mä ajattelin soittaa aamulla kuluttajaneuvontaan, kun ei nyt oikein muutakaan keksi. Meillä on kuitenkin selkeästi sopimuksessa ilmoitettu, että tuo huoltosopimus kuuluu pakettiin ja sen hintakin on selkeästi eritelty. Eli rahallista saatavaa on, jos ei huoltomiestä kuulu....
 
"Cairni"
Mitä tehdä? Valitettavasti oikeastaan vain tarkistaa se, että firma on todella konkurssissa eikä niin että sitä on haettu, mutta konkurssia ei viedäkään loppuun vaan yritys jatkaa toimintaansa.

Konkurssitilanteessa tällaiset "saatavat" ovat oikeastaan täysin mitättömiä, eikä niistä konkurssin yhteydessä yleensä rahaa hyvityksenä saa. Se mitä kannattaa tietysti kysellä on laitteen maahantuojan kanta asiaan, voihan olla että sinne on oltu asian tiimoilta yhteydessä.
 

Yhteistyössä