Mitä vaihtoehtoja olemassa isän jäädä kotiin töistä lasta hoitamaan?

Hei!

Kysymys tulikin tuossa otsikossa, mutta vielä hieman enemmän taustatietoja laitan tässä. Eli olisin mahdollisesti työllistymässä itse tammikuun alusta. Hoitoon en lasta haluaisi vielä laittaa, sillä hän olisi tuolloin 8,5 kk vanha. Ajatuksena olisikin että isä jäisi lasta hoitamaan kotiin vuorostaan. Isällä on vakituinen työpaikka. Mitä vaihtoehtoja hänellä olisi käytössään jäädä kotiin? Vuorotteluvapaa, virkavapaa...?? Mistä isä saisi silloin rahaa? Haemme nyt jotain muuta ratkaisua kuin hoitovapaata.

Itse olisin jäänyt liiton päivärahoille vanhempainrahakauden päätyttyä, mutta nyt kotikunnassani avautui minulle sopiva vakituinen työpaikka, joten tokihan sitä kannattaa hakea. Tahtoo olla näin pienissä kunnissa noi vakituiset työpaikat kiven alla. Olisin tosi kiitollinen, jos joku vastaisi ja auttaisi tätä tietämätöntä näissä asioissa.

Myttö
 
Miten lie tuon vuorotteluvapaan laita... Kuinka aikaisin sitä pitää anoa? Muistelen että minun työpaikalla sitä pitäisi anoa jo kuukausia aikaisemmin, että kerkeävät hankkia/järjestää jonkun tilalle.. (tuli vaan mieleen)
 

Yhteistyössä