Mitä vastata anopin vaatimuksiin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Anoppi vaatii, että olisimme koko ajan hänen luonaan ja hänen käytettävissään. Kun olemme hänen luonaan, hän käskyttää jatkuvasti tekemään asioita.
Esimerkiksi viimeksi kolmen päivän aikana imuroin lattiat, leikkasin nurmikon, pesin ikkunoita, laitoin ruokaa, pesin vessat, pesin saunan... Ja kaiken tuon päälle hoidin vauvaamme silloin, kun anopille sopi. Hänen mielestään ei haittaa, jos vauva joutuu vähän odottamaan. Tietysti laitoin vauvan hoidon etusijalle ja anopin mielestä hoidin asiat liian hitaasti. Hän on sanonut suoraan, että heillä on turha syödä mitään jos ei tee mitään. Nyt hän ehdotti, että lähtisin yksin metsään poimimaan mustikoita sillä aikaa kun vauvan täti hoitaisi tätä. Täti ei kuitenkaan suostu esim. vaihtamaan vauvan vaippoja. Lisäksi imetän, vauva nyt 3 kk. Syyksi kaikelle anoppi sanoo, että ei ehdi eikä jaksa kaikkea itse hoitaa. Hän käy navetassa aamuin illoin, yht. 5 tuntia. Olen itsekin maalta kotosin, meillä on myös lypsykarjaa, mutta en ole tottunut siihen että joku noin tarkasti käskyttää vaikka aina olenkin ollut auttamassa. Mieheni on koko ajan töissä ja näen häntä vain öisin. Emme asu siis anopin luona, mutta käymme siellä viikoittain. Anoppi ei itse hoida vauvaa lainkaan, mutta haluaa koko ajan vahtia miten minä vauvaa hoidan. Hänen mielestään meidän pitäisi muuttaa hänen luokseen. Nyt en ole suostunut siellä edes käymään ja koen valtavaa syyllisyyttä. Asia on kuitenkin niin, ettei miehenikään auta meitä minun kotitilani töissä. Meillä on kaiken lisäksi avioehto.
 
vierailija
Appiukosta anoppi on eronnut. Appiukko asuu kaupungissa. Mieheni ja hänen siskonsa lisäksi perheeseen kuuluu anopin "kultapoika", joka asuu ja opiskelee ulkomailla vaimonsa kanssa. Kultapojan perheeltä anoppi ei oleta mitään.
 
Viisi lasta
Olet ÄITIYSLOMALLA, et anoppisi orja tai käskyläinen! Vauva on siis sinun "työnantajasi" ei anoppisi. Olen hänelle ilmaista työvoimaa, joten nyt tahto omaan taskuun ja homma seis - palkatkoon itselleen kotiapua, jos tarvitsee.
 
omat rajat
Vetäisin itse rajat nätisti ilman riidan aloittamista sanomalla seuraavalla kerralla kun pyytää jotain, että vauva valvottaa niin kovasti että en jaksa mitään ylimääräistä vaan olen tehnyt nyt päätöksen jatkossa keskittyä omaan arkeen.

Mustikoita saa kaupasta kuka niitä kaipaa eikä pääse poimimaan. En todellakaan antaisi vauvaani mustikoiden takia hoitoon vieraalle vaikka en imettäisikään.
 
biaatch
mitä vittua mä just luin? Onko noin lapasia naisimmeisiä vielä nykyaikanakin? Ei jumaliste, kasvata nyt selkäranka hyvä nainen! Sanot sille eukolle suoraan että hankkikoon palvelijan jostain muualta. Seuraavalla kerralla otat omat eväät mukaan kun menette sinne "kyläilemään" ettei tarvi muorin sapuskoihin koskea. Ja siks toisekseen onko sinne sun edes pakko mennä? Kyllä mä sen vielä käsitän että jotain pöydän kattamista tms. voi tehdä avuksi mutta nuo muut menee jo yli varsinkin kun sulla on noin pieni vauvakin. Ihme juttu. Tai sitten provo.
 
vierailija
En lähtenytkään mustikkaan, siinä tuli raja vastaan. Anopin mielestä äitiyslomaa on nimenomaan lomaa, josta maksetaan ilmaisia tukia
.jaksaa aina muistuttaa, miten hänen aikanaan ei ollut. Kuulostaa kyllä hirveältä omaankin korvaan nyt, kun alan kirjoittaa ylös... Enkä olekaan sinne menossa. Ollaan oltu usein siellä, koska miehellä on paljon työprojekteja siellä. Lisäksi anoppi käskyttää miestä myös. Mies tekee siellä kaikki miesten työt, koska anoppi ei ole tottunut tekemään. Miehen siskolla on hevostalli lähellä, talityöt vie kuulemma siskon kaiken ajan eikä yhtä lailla voi olla anopin käytettävissä. Vaikka anoppi ei pidäkään hevosten hoitoa minään lehmien hoidon vierellä. Mies sanoo vain, että jos et mustikkaan pääse niin viinimarjoja on helpompi rattaitten kanssa poimia. Ei huvita! Ärsyttää koko anoppi! Miksi poimisin sille mitään marjoja?
 
vierailijadd
En lähtenytkään mustikkaan, siinä tuli raja vastaan. Anopin mielestä äitiyslomaa on nimenomaan lomaa, josta maksetaan ilmaisia tukia
.jaksaa aina muistuttaa, miten hänen aikanaan ei ollut. Kuulostaa kyllä hirveältä omaankin korvaan nyt, kun alan kirjoittaa ylös... Enkä olekaan sinne menossa. Ollaan oltu usein siellä, koska miehellä on paljon työprojekteja siellä. Lisäksi anoppi käskyttää miestä myös. Mies tekee siellä kaikki miesten työt, koska anoppi ei ole tottunut tekemään. Miehen siskolla on hevostalli lähellä, talityöt vie kuulemma siskon kaiken ajan eikä yhtä lailla voi olla anopin käytettävissä. Vaikka anoppi ei pidäkään hevosten hoitoa minään lehmien hoidon vierellä. Mies sanoo vain, että jos et mustikkaan pääse niin viinimarjoja on helpompi rattaitten kanssa poimia. Ei huvita! Ärsyttää koko anoppi! Miksi poimisin sille mitään marjoja?
Ei sua sit ole alkanut ärsyttää sun miehen käytös? Jos sun äijälläs on työkeikkaa niin oisko sun silti helpompi jäädä lapsen kanssa kotiin? Vai onko se jokin Porvoon mummi?
 
Siis sun mies ei hoida lasta ollenkaan ja sen lisäksi hän vielä kehoittaa sua tekemään hommia omalle äidilleen??? Ihan ekana miettisin, että mikä ihmeen parisuhde toi tollainen on? Jos mä näkisin vain mun miestä öisin, niin.... Eikun en mä olisi kyllä tollaisen miehen kanssa edes. Ja eihän lapsella tule edes mitään suhdetta isäänsä tuota menoa.
 

Yhteistyössä