Mitä viette tuliaisiksi mennessänne katsomaan vauvaa?

Tuttavillemme syntyi vauva jokin aika sitten.Mietin kuumeisesti mitä kannattaisi viedä tuliaisiksi..Ajattelin leipoa kääretortun,viedä vaippapaketin ja ehken jotain vaatetta.Miltä kuulostaisi?
Itse tykkäsin jos sain vaippoja..Harvat tosin niitä toivat!Vaatteita tuli paljon ja kaikkia ei tullut edes käytettyä.. :ashamed:
 
Riippuu kuka sen vauvan saa. Jos on joku vähän vähemmän tuttu, niin vien yleensä jotain pientä vaan tyyliin fleece-peitto tai pehmolelu tai tuttiketju tms. Lahjan hinta on sitten vähän isompi, mitä läheisempi ihminen sen vauvan saa. Oikein hyville kavereille olen vienyt lähinnä sitä, mitä äiti toivoo. Jotkut haluaa sen vaippapaketin, jotkut haluaa kestovaipan, jotkut tykkää vaatteista, jotkut tykkää vauvaleluista (varsinkin, jos vauva on esikoinen eikä leluja vielä paljon ole) tai sitten esim. vauva-kirja on kiva.
 
itse olen vienyt, riippuen vauvasta, vaatetta, vaippoja, tutteja, ruokalappua valmiiksi, tuttipulloja yms. tarpeellista tavaraa. minusta ei haittaa vaikka tavarat ei ihan heti ole ajankohtasia koska kyllä niille käyttöä tulee kuitenkin, kun moni vie niitä piskusia vaatteita niin on sitte jotain mitä tarvii myöhemminki
 
Piti vielä sanomani, että itse tykkäsin eniten siitä kun joku tuli kylään hyvä leipomuksen kanssa ja keitti itse kahvit ja vielä siivosi pöydänkin kahvien jälkeen! Varsinkin esikoisen jäljiltä olin tosi huonossa kunnossa pitkään ja toipuminen edes lähes ihmismäiseen kuntoon kesti pari kuukautta (syynä lähes koko raskauden jatkunut vuodelepo, joka vei kunnon nollaan ja synnytyksen jälkeen iskenyt kohtutulehdus). En olisi millään jaksanut kestittää kaikkia, jotka vauvaa kävivät katsomassa ellei sekaan ois mahtunut muutamaa niin hyvää kaveria, joille kehtasi sanoa, että keitä ite kahvisi ja keitä samalla mullekin...
 
harmis
Minä olen vienyt itsetehtyä ruokaa ja leipomuksia. Niin paljon, että riittää pakastimeenkin. Ja vauvalle (ja vanhemmillekin) jotain sellaista, mitä itse jouduimme hakemaan esikoiselle kaupasta synnytyksen jälkeen, kun ei oltu osattu etukäteen hankkia. (Yöpuku, vaippoja, maidonkerääjän, korvatulppia... )
 
Musta tuo on ihana idea että leipoo jotain hyvää, ja laittaa äidille kahvit valmiiksi ja vielä siivoaakin pöydät. Tosin kaikki ei varmaan tykkää ja pitää tuppautumisena, mutta mä olisin ollut ikionnellinen.
Yleensä vauva saa niin paljon kaikkea, että itse ehkä veisin vauvalle vain jotain pientä ja tarpeellista, ja äidille sitten jotain hemmottelua, kukkia, suklaata, tai leipomuksia. Ja vauvakortti, jossa on joku runo jota tuore herkkä äiti saa sitten vollottaa. =)
 
kun sain itse esikoisen olisin toivonut jotain käytännöllistä lahjaa,kuten vaippoja, vaatteita..mutta meillä huone täyttyi PEHMOLELUISTA,jotka nyt tällä hetkellä pölyttyvät jossain kaapinperukoilla... sekä lisäksi sain SUKLAATA varmaan kuusi levyä,jotka sitten ahmin sen viikon aikana,jonka sairaalassa vietin..Toiset voivat pitää pehmoleluista,mutta minä en ja mitä pieni vauva ensinnäkään tekee itseään suuremmilla pölynkerääjillä,joista lähtee vielä ihastuttavaa karvaa jokapaikkaan..... Tottakai nämäkin lahjat oli varmasti lämmöllä ostettu,enkä väheksy lahjan ostajia mitenkään... Mutta vauvalle joku nätti vaate tai pieni vauvanhelistin olisi ollut ehkä mukavampi,kyllä niitä pehmoleluja ehtii kerätä vielä vanhemmallakin iällä.
 
Eilen juuri kävin kangaskaupassa ostamassa ihanaa nallekangasta ja ompelin siitä ystäväni vauvalle pussilakanan, tyynyliinan ja lisäksi vielä valkoisen lakanan. Toivottavasti ystäväni ilahtuu tästä. Heille syntyi ensimmäinen niin ajattelin ettei varmaan ole kuin nuo mitä pakkauksessa olivat.

Itselleni on jäänyt mieleen erityisesti se kun ystävämme tulivat meidän vauvaa katsomaan ja toivat tullessaan oikein jätti pizzan jota sitten yhdessä söimme. Se oli mielestäni hyvä lahja. :heart: Soittorasia on myös kiva lahja ja unirätti (meillä pupu).
 
Äidille vein sairaalaan lehden ja suklaata, vauvalle kotiin helisevän pehmolelun, jonka voi ripustaa turvakaukaloon esim. Paras mitä olen itse saanut on ollut lelut ja vaipat, sillä bodeja (joita kyllä tarvitaan paljon, mutta liika on liikaa...) sain niin paljon neidille, ja kaikki vielä samaa kokoa :LOL: Mielestani on ihan hyvä kysyä, mitä perheessä mahdollisesti tarvitaan...
 
Mamma -82
Näistä vaatelahjoista sen verran, että kannattaa viedä vähän isompaa kokoa, esim. 68- 74 cm. Niitä pieniä varmaan on jo ja kaikki niitä yleensä tuo liiaksi asti. Sitten kun vauva kasvaa, ei yhtäkkiä olekaan niitä isompia vaatteita. Varsinkin, kun on esikoinen....
 
En ole montaakaan kertaa ollut siinä tilanteessa kun niin harva ystävä vielä saanut lapsia. Itse ilahtuisin eniten juuri vaatteista, mutta niinkuin joku edellä kirjoittikin niin kannattaisi tuoda suoraan isompaa kokoa. pienempiä on hankittu kuitenkin valmiiksi kun ei voi etukäteen tietää varmasti tuoko kukaan vaatteita ja sitten niitä onkin äkkiä liikaa. itse saimme ihania vauvan vaatteita mutta monia ehdittiin käyttää vain ekaan pesuun asti ja sitten olivat jo pieniä. kaikki nimittäin toivat kokoa 56 ja ne oli vauvalle sopivia heti alusta asti mutta ei kauaa.
vaipat on varmasti myös hyvä juttu mutta kannattta tosiaan kysäistä äidiltä mitä vaippoja käyttävät, sillä moni sanoi tullessaan että onneksi eivät tuoneetkaan vaippoja kun huomasivat vauvallamme kestovaipat.
 
Fiina79
tuo leivonnaisten vienti kuullostaa hyvältä!! =) niitä ois kiva itsekki saada ;) siis sillon ku vauva syntyy..eihän sitä nyt ekana kotiin tullessa ala leipoon ja niitä vierahia kummiski käy!ja sitte kukkia me viedään usein ja kylläkin niitä vaatteitakin...vaipatki ois kivoja! niitähän menee!
 
itse sain lahjaksi monta viinipulloa (joita ollaan myöhemmin hiljalleen miehen kassa nautittu kynttilän valossa juustoja syöden ja elämää ihmetellen....vauva sai kaikkea tuteista-vaatteisiin-peittoihin -leluihin ym. Viinipullo oli mielestäni hauska lahja äidille tai miksei vaikka kuohuviini ja onnittelukortti =)
 
Riippuen kuka lapsen saa ja onko perheessä lapsia aiemmin.
Viimeksi vein kaverrille tuttipullon, tutteja, pienen helistimen ja niistäjän.

Muita viemisiä on ollut vaatteiden lisäksi, vaippoja, sukat tai tossut vauvalle, helistimiä, pehmoleluja, torkkupeiton, soittorasian.

Äidille vien yleensä jonkin kivan koriste-esineen tai jotain mitä tiedän äidin keräävän, lehtiä, suklaata.
Paras kaverini antoi minulle kun tuli katsomaan minua ja poikaa sairaalaan, niin sellaisen "lahjakotin" jossa hän lupautui joskus ottamaan pojan hoitoon ja samalla antaa minulle vapaahetken. Se oli mielestäni parhaimpia lahjoja! :)
 

Yhteistyössä