Mitäs jos Jeesus ei oliskaan kuollut ristillä?

  • Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
Yleissivistys
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Eli olet siis ateisti.
En ole, koska uskon että kuolema ei ole loppu.
Ateisti ei usko mihinkään tuonpuoleiseen.
Agnostikko ei usko mihinkään, ateisti taas ei usko jumaliin.
Eikös agnostkko ole sellainen joka ei tiedä mihin uskoa.
Ei, vaan agnostikko ei myönnä eikä kiellä Jumalan olemassaoloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yleissivistys:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Eli olet siis ateisti.
En ole, koska uskon että kuolema ei ole loppu.
Ateisti ei usko mihinkään tuonpuoleiseen.
Agnostikko ei usko mihinkään, ateisti taas ei usko jumaliin.
Eikös agnostkko ole sellainen joka ei tiedä mihin uskoa.
Ei, vaan agnostikko ei myönnä eikä kiellä Jumalan olemassaoloa.
Ahaa, ok
 
Maailma on iso
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Musta se on jotenkin aika brutaalia, kunnioittaa teloitusvälinettä uskonsa välikappaleena kuten nyt vaikka ristiä. Jos Jeesus olisi kuollut meidän aikanamme, olisi tapettu nykyisin menetelmin, niin kulkisivatkohan kristityt sitten vaikka sähkötuolin kuva kaulassaan. Tai neulan ja ampullin, mikäli Jeesus olisi teloitettu kemiallisesti?
Risti siksi koska Jeesus sanoi ristillä; Se on täytetty.
Jos et tiedä miksi Jeesus sanoi niin niin ota selvää. Siksi mulle risti on tärkeä.
Sinähän et sitä tiedä, sinä uskot niin, ja siinä on iso ero.
Niin minä uskon että Raamattu on Jumalan sana ja näin sanotaan siinä kirjassa. Usko on lahja Jumalalta sitä ei ole kaikilla.
Sano se sille pienelle hindulapselle, joka ei ole krtistinuskosta ja Jeesuksesta koskaan kuullutkaan, eikä luultavasti koskaan kuulekaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Njää, tylsä vastaus. :attn: Mua kiinnostaisi vaan tietää. :D
En kyllä ala tässä omia uskomuksiani kertomaan, tulee aina kauhee paskasade niskaan.
Jotkut katsos luulee että kun inhoan kaikkia maailman uskontoja, että mulla ei olis oikeutta uskoa mihinkään. Mutta uskonnot on ihan eri asia kuin se että omassa pienessä mielessään uskoo johonkin tuonpuoleiseen. Sitä vaan ei moni näy tajuavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maailma on iso:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Musta se on jotenkin aika brutaalia, kunnioittaa teloitusvälinettä uskonsa välikappaleena kuten nyt vaikka ristiä. Jos Jeesus olisi kuollut meidän aikanamme, olisi tapettu nykyisin menetelmin, niin kulkisivatkohan kristityt sitten vaikka sähkötuolin kuva kaulassaan. Tai neulan ja ampullin, mikäli Jeesus olisi teloitettu kemiallisesti?
Risti siksi koska Jeesus sanoi ristillä; Se on täytetty.
Jos et tiedä miksi Jeesus sanoi niin niin ota selvää. Siksi mulle risti on tärkeä.
Sinähän et sitä tiedä, sinä uskot niin, ja siinä on iso ero.
Niin minä uskon että Raamattu on Jumalan sana ja näin sanotaan siinä kirjassa. Usko on lahja Jumalalta sitä ei ole kaikilla.
Sano se sille pienelle hindulapselle, joka ei ole krtistinuskosta ja Jeesuksesta koskaan kuullutkaan, eikä luultavasti koskaan kuulekaan.
Et voi tietää etteikö saisi kuulla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Njää, tylsä vastaus. :attn: Mua kiinnostaisi vaan tietää. :D
En kyllä ala tässä omia uskomuksiani kertomaan, tulee aina kauhee paskasade niskaan.
Jotkut katsos luulee että kun inhoan kaikkia maailman uskontoja, että mulla ei olis oikeutta uskoa mihinkään. Mutta uskonnot on ihan eri asia kuin se että omassa pienessä mielessään uskoo johonkin tuonpuoleiseen. Sitä vaan ei moni näy tajuavan.
Ok, ymmärrän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Njää, tylsä vastaus. :attn: Mua kiinnostaisi vaan tietää. :D
En kyllä ala tässä omia uskomuksiani kertomaan, tulee aina kauhee paskasade niskaan.
Jotkut katsos luulee että kun inhoan kaikkia maailman uskontoja, että mulla ei olis oikeutta uskoa mihinkään. Mutta uskonnot on ihan eri asia kuin se että omassa pienessä mielessään uskoo johonkin tuonpuoleiseen. Sitä vaan ei moni näy tajuavan.
Eikös Lunatic sulta ole täällä palstalla otettu ajat sitten kaikki muutkin ihmisoikeudet pois, niin onhan se nyt selvä ettet saa uskoa mihinkään. Menee muiden hienot uskot ihan pilalle. :saint:
 
mariamne
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinäorava:
Hei ap!
Tutkipa huviksesi egyptiläistä taidetta. Siellä on mm. lamppu! Siis miten ne sen lampun ovat keksineet tai ENNENKAIKKEA tehneet pyramidien seinämiin kuvia avaruusaluksista ja ihmismäisistä hahmoista kypärät päässä+tällaisia patsaita JOS NE EI OIS OLLU NE AVARUUSOLIOT! Siis ei ollu mitään Jeesusta, ylösnousemus filosofiteorian mukaan on ufoja. Vai miten selität ne patsaat? Olivatko he ennustajia? Ps. mihin mayat hävis?
siis nythän on niin että maailmassa vaikuttaa myös Jumalan vastavoima, eli Lucifer jonka voimaa ja älykkyyttä ei kannata ali-arvioida ollenkaan. Lucifer tekee kaiken mahdollisen harhauttaakseen ihmispoloja, ja näinpä on maailmassa löydettävissä kaikenlaista kuten kuvaamaasi egyptiläisten taidetta, tai vaikkapa jäänteitä dinosauruksista evoluution tukemiseksi, joka todellisuudessa on Luciferin yksi parhaimmista juonista saada ihmiset harhautumaan ja kieltämään Jumalan olemassa olon.
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Agnostikko ei usko mihinkään, ateisti taas ei usko jumaliin.
Ok. Oon luullu agnostikon erilaiseks, lievemmäksi versioksi ateistista. =)
Niin no en mä tosin oo niin tarkkaan perehtyny :D. Pidän itseäni ateistina, koska en usko jumalaan, mutta uskon kyllä kaikkeen yliluonnolliseen.
 
Ihan naurettavaa
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Maailma on iso:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Musta se on jotenkin aika brutaalia, kunnioittaa teloitusvälinettä uskonsa välikappaleena kuten nyt vaikka ristiä. Jos Jeesus olisi kuollut meidän aikanamme, olisi tapettu nykyisin menetelmin, niin kulkisivatkohan kristityt sitten vaikka sähkötuolin kuva kaulassaan. Tai neulan ja ampullin, mikäli Jeesus olisi teloitettu kemiallisesti?
Risti siksi koska Jeesus sanoi ristillä; Se on täytetty.
Jos et tiedä miksi Jeesus sanoi niin niin ota selvää. Siksi mulle risti on tärkeä.
Sinähän et sitä tiedä, sinä uskot niin, ja siinä on iso ero.
Niin minä uskon että Raamattu on Jumalan sana ja näin sanotaan siinä kirjassa. Usko on lahja Jumalalta sitä ei ole kaikilla.
Sano se sille pienelle hindulapselle, joka ei ole krtistinuskosta ja Jeesuksesta koskaan kuullutkaan, eikä luultavasti koskaan kuulekaan.
Et voi tietää etteikö saisi kuulla =)
Ai niinkuin meille rippikoulussa selitettiin tämä "ongelma" :"jos ei ole kuullut Jeesuksesta ja evankeliumista elämänsä aikan ,niin kuoleman jälkeen kysytään "Uskotko?" ja sen perusteella mitä siihen vastaa, lähtee hissi yläkertaan tai alakertaan. Terveissi vaan kaikil muslimeille ja hinduille ja miljoonille muille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan naurettavaa:
Ai niinkuin meille rippikoulussa selitettiin tämä "ongelma" :"jos ei ole kuullut Jeesuksesta ja evankeliumista elämänsä aikan ,niin kuoleman jälkeen kysytään "Uskotko?" ja sen perusteella mitä siihen vastaa, lähtee hissi yläkertaan tai alakertaan. Terveissi vaan kaikil muslimeille ja hinduille ja miljoonille muille..
:eek: Johan on ollut teillä varsinainen ripari.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Maria. mutta ei neitsyt:
Kukaan ei pysty varmasti sanomaan mitä Jeesus teki, miten eli, mitan kuoli, mitä sanoi ristillä tai missä nyt kuolikaan. Meistä kukaan ei ole elänyt silloin ja noihin raamatun sanoihin ei ole uskomista, koska ne on kirjoitettu kauan jälkeenpäin jeesuksen, eri opetuslapsilla eri tarinat, kielikäännökset muokanneet tarinaa yms.
Kukaan ei voi olla varma tarinan paikkaansa pitävyydestä ja silti miljoonat ihmiset uskoo siihen.
Esim Maria ei välttämättä ollut neitsyt, vaan sama sana on tarkoittanut nuorta naista. Joten ei se Maria ole varmaankaan pyhästä hengestä tullut raskaaksi, vaan kyllä siihen ihan akti ollaaan tarvittu Jeesuksen kanssa.

Joosefin kanssa. Jeesushan on Marian poika, halooo1
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Eikös Lunatic sulta ole täällä palstalla otettu ajat sitten kaikki muutkin ihmisoikeudet pois, niin onhan se nyt selvä ettet saa uskoa mihinkään. Menee muiden hienot uskot ihan pilalle. :saint:
Tämä on totta. :)
 
kiinnostaa
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan naurettavaa:
Ai niinkuin meille rippikoulussa selitettiin tämä "ongelma" :"jos ei ole kuullut Jeesuksesta ja evankeliumista elämänsä aikan ,niin kuoleman jälkeen kysytään "Uskotko?" ja sen perusteella mitä siihen vastaa, lähtee hissi yläkertaan tai alakertaan. Terveissi vaan kaikil muslimeille ja hinduille ja miljoonille muille..
:eek: Johan on ollut teillä varsinainen ripari.
No mitä sun mielstä tapahtuu kuoleman jälkeen toiseen uskontokuntaan kuuluvalle, joka ei ole kuullut kristinuskosta?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Niin no en mä tosin oo niin tarkkaan perehtyny :D. Pidän itseäni ateistina, koska en usko jumalaan, mutta uskon kyllä kaikkeen yliluonnolliseen.
Minä taas kuvittelen ettei ateisti usko mihinkään yliluonnolliseen.. ateistit on niitä että kun ne kuolee niin madot vaan syö ja se on siinä. =) ??
Ateisti ei siis usko että sielu jatkais ilman ruumista.
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Niin no en mä tosin oo niin tarkkaan perehtyny :D. Pidän itseäni ateistina, koska en usko jumalaan, mutta uskon kyllä kaikkeen yliluonnolliseen.
Minä taas kuvittelen ettei ateisti usko mihinkään yliluonnolliseen.. ateistit on niitä että kun ne kuolee niin madot vaan syö ja se on siinä. =) ??
Ateisti ei siis usko että sielu jatkais ilman ruumista.
No joku hörhö mä sit oon, kun en usko jumalaan, mutta uskon että kuoleman jälkeen mä kuitenkin "hengailen" tuol jossain, kunnes kenties synnyn uudelleen :D
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja mercy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Yhden teorian mukaan ei kuollutkaan, vaan pakeni Galliaan.. eli johonkin nykyiseen Ranskaan, on sinne kuulemma haudattu.
Telkkarista tuli joskus tästä dokumentti.
ohop, en oo ikinä kuullukkaan!!!
"Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta alkaen Graalin malja on kiehtonut ihmisten mielikuvitusta ja siitä on kirjoitettu kasoittain romaaneja. Sanat 'san greal' on myös keksitty jakaa toisella tapaa, jolloin niistä saadaan 'sang real' eli kuninkaallinen veri. Tämän teorian mukaan Jeesuksella olisi ollut lapsia Magdalan Marian kanssa, ja sang real tarkoittaisi Jeesuksen verta, joka yhä virtaisi hänen jälkeläisissään.

Graal ei siis olisikaan malja, vaan Graal tarkoittaisi lapsia, jotka Maria vei mukanaan Etelä-Ranskaan Jeesuksen kuoleman jälkeen. Kuninkaallisen veren teoriaa on tulkittu myös niin, ettei Jeesus kuollutkaan ristillä, vaan jatkoi elämäänsä Ranskassa Magdalan Marian kanssa.

Heidän lastensa jälkeläisiä olisivat merovingit, vuosina 450-751 vallassa ollut ranskalainen kuningassuku. Jeesuksen ja Magdalan Marian verenperinnön vaalijoiden tavoitteena on asettaa merovingit hallitsijoiksi, jotta maailmaan saataisiin rauha, kun kaikki kuninkaat olisivat Jumalan pojan jälkeläisiä. Sen taas antikristus ja hänen kannattajansa haluavat estää. "
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihan naurettavaa:
Ai niinkuin meille rippikoulussa selitettiin tämä "ongelma" :"jos ei ole kuullut Jeesuksesta ja evankeliumista elämänsä aikan ,niin kuoleman jälkeen kysytään "Uskotko?" ja sen perusteella mitä siihen vastaa, lähtee hissi yläkertaan tai alakertaan. Terveissi vaan kaikil muslimeille ja hinduille ja miljoonille muille..
:eek: Johan on ollut teillä varsinainen ripari.
No mitä sun mielstä tapahtuu kuoleman jälkeen toiseen uskontokuntaan kuuluvalle, joka ei ole kuullut kristinuskosta?
Mulla ei ole valtuuksia sanoa toisen ihmisen kohtalosta olkoonkin vaikka sitten ihan mihin uskontokuntaan kuuluva ja miten elämäänsä elävä ihminen ja ihan siitä johtuen, että en voi tietää onko tämä kuullut Jumalasta ja mahdollisuudesta pelastua ja mitä asiasta ajattelee.
Jumala ei pakota meitä tottelemaan; jos torjumme Hänet, Hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa meille mitä haluamme - elämän erossa Hänestä. Elämä maan päällä on kuin testi - valmistautumista siihen, mikä on edessä.
Uskoville edessä on ikuinen elämä Jumalan läheisessä läsnäolossa.
Jeesus sanoo Raamatussa:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole" (Joh. 11:25-26).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Maailma on iso:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Musta se on jotenkin aika brutaalia, kunnioittaa teloitusvälinettä uskonsa välikappaleena kuten nyt vaikka ristiä. Jos Jeesus olisi kuollut meidän aikanamme, olisi tapettu nykyisin menetelmin, niin kulkisivatkohan kristityt sitten vaikka sähkötuolin kuva kaulassaan. Tai neulan ja ampullin, mikäli Jeesus olisi teloitettu kemiallisesti?
Risti siksi koska Jeesus sanoi ristillä; Se on täytetty.
Jos et tiedä miksi Jeesus sanoi niin niin ota selvää. Siksi mulle risti on tärkeä.
Sinähän et sitä tiedä, sinä uskot niin, ja siinä on iso ero.
Niin minä uskon että Raamattu on Jumalan sana ja näin sanotaan siinä kirjassa. Usko on lahja Jumalalta sitä ei ole kaikilla.
Sano se sille pienelle hindulapselle, joka ei ole krtistinuskosta ja Jeesuksesta koskaan kuullutkaan, eikä luultavasti koskaan kuulekaan.
Et voi tietää etteikö saisi kuulla =)
Mutta vaikka saisiki ,ei se tarkoita että hänen jumalansa on vähempi arvoinen kuin sinun. Usko tulee sydämmestä ja usko rauhoittaa ihmisen mielen ja auttaa yli vaikeista ajoista. Ristiretkillä monilta ihmisiltä vietiin usko, ja pakotettiin tiettyyn uskoon mikä ei voi olla todellinen kun se ei tule sydämmestä.
Itse uskon ja en usko, kyseenalaistan paljon kristinuskon oppeja, koska luulen että osa tarinoista on romantisoitu ja paljon jätetty pois. Oli tai ei olemassa, niin kaikki jumalat on heidän uskojilleeen tärkeitä, ei ole oikeaa eikä väärä.
 

Yhteistyössä