Miten aiotte selvitä ensi viikon megahelteistä ?

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
Ei tuulettimet juurikaan auta, liikuttaa vaan lämmintä ilmaa.

Kunnon jäähdyttimet vaan, ovat vaan kuulemma markkinoilta niin jo ostettu että enää ei niitä juurikaan saa.
Meillä alakerrassa ilmalämpöpumppu joka viilentää siihen 22 asteeseen suunnilleen.
Samoin yläkerrassa kunnon jäähdytyskone pauhaa ja ilmastointi nyt helteillä mahollisimman pienelle ettei kuumaa ilmaa puhalla sisätiloihin.

Muuten aiotaan nauttia keleistä, lapsille filmejä ja majoja sisätiloihin keskipäivän ajaksi.
Aamupäivällä ja iltapäivällä ollaan rannalla tms.

Mä tykkään helteistä kun on mahis päästä viileeseenkin.

Ja hei, oivallinen apu joskus mökillä kun siellä ei ollut jäähdytyskonetta, on autossa istuskelu!
Ilmastointi vaan täysille ja siellä puolisen tuntia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minmin:
Olen töissä, kuumassa toimistossa jossa ilmastointi ei toimi eikä ikkunoita saa auki. Ikkunaa koko yksi seinä, eteläään päin tietysti. Pieni pöytätuuletin on josta tulee pientä ilmavirtaa kunhan se on metrin päässä. Oliskos vinkkejä?
Pukeudu haalariin jonka toppaat kylmäkalleilla.
Tai sairastu. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Selviän kyllä, jos tää vauva ei vielä helteillä synny! Mahan kanssa pärjää, mut sen JÄLKIVUODON kanssa ei, kun takapuoli hikoaa rätit pöksyssä ja yöks!!! :p :eek:
Oisit miettinyt ennen kuin ryhdyit vauvantekopuuhiin. Vaikka tekotapa miellyttää, niin kannattais ottaa huomioon seuraukset.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Selviän kyllä, jos tää vauva ei vielä helteillä synny! Mahan kanssa pärjää, mut sen JÄLKIVUODON kanssa ei, kun takapuoli hikoaa rätit pöksyssä ja yöks!!! :p :eek:
Oisit miettinyt ennen kuin ryhdyit vauvantekopuuhiin. Vaikka tekotapa miellyttää, niin kannattais ottaa huomioon seuraukset.
No voi hyvänen aika :p
Kyllä se 5viikon vuoto esikoisen syntymän jälkeen oli niin epämiellyttävää et kauhulla sitä tälläkin kertaa odotan!!!
 
ensimmäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Ego:
Paistutaan kotona :/ Pitää ostella verkkojuttui lisää että yöllä viilenisi kämppä kunnolla. Kissat helisemässä tällasilla helteillä. Ja itekin, mutta meen pakastimeen huilailee :D
Eikös ne kissat yleensä lämpimästä tykkää? Omaamme olen ihmetellyt kun makaa ihan kuittina, vaihtaa vain paikkaa lattialla. Illasta vähän piristyy.
 
ensimmäinen
Alkuperäinen kirjoittaja ihana ilmastointi:
Hankittiin ilmastointilaite makuuhuoneeseen. Nyt siellä 24 astetta ja sekin tuntuu viileeltä! Ennen varmaa 30 astet...
Kuumaaspa te nukutte. Mulla vain 18 astetta makkarissa, siis normisti, nyt enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ensimmäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ihana ilmastointi:
Hankittiin ilmastointilaite makuuhuoneeseen. Nyt siellä 24 astetta ja sekin tuntuu viileeltä! Ennen varmaa 30 astet...
Kuumaaspa te nukutte. Mulla vain 18 astetta makkarissa, siis normisti, nyt enemmän.
Juu, yöks laitetaan n. 20 astet mut päivällä riittää toi 24 et vauva saa nukuttua :) Ollaan niin kauan totuttu nukkumaan kuumassa et 24 tuntuu viileeltä...
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Ei tuulettimet juurikaan auta, liikuttaa vaan lämmintä ilmaa.
Jaa, no tuulettimen ansiosta sain nukuttua viime yönä pikkasen paremmin ku edeltävinä öinä. Että kyllä niistä apua on.
Kannattaa olla ikkuna auki niin kiertää se ilma ulos. Muuten tuuletin voi jopa lämmittä ilmaa.
 
Inkkarikesä
Ihanaa lisää helteitä vaan!! :) Huomaa että suuri osa suomalaisista valittaa heti kun lämmin keli jatkuu enemmän kuin viikon tai pari, ja sitä ennen kitistään että kun on niiiiin huonot lomakelit, kylmää ja sadetta...Eikö me suomalaiset osata nauttia mistään?? Talvella valitetaan kun on pakkasta ja kesällä siitä kun on hellettä...huoh.
Eihän tämäkään helle ole mitään verrattuna vuoden 2006 helteisiin, jolloin helteitä jatkui yhteensä muistaakseni 6-8 viikkoa putkeen! :) Ja minä nautin!
 
nautiskelija
Aijon nauttia joka ikisestä auringonsäteestä minkä töiltäni ehdin :D Ei haittaa vaikka lämpömittari näyttäis mitä helle lukemia! Kesä on niin lyhyt aika ja talvella taas maristaan kun on kylmä ja pimeetä! Toimistossa siis tuulettimen alla ja vapaalla ulkona nautiskellen :D Ihanaa kun on kesä ja LÄMMIN :D
 
tiidris
Alkuperäinen kirjoittaja Inkkarikesä:
Ihanaa lisää helteitä vaan!! :) Huomaa että suuri osa suomalaisista valittaa heti kun lämmin keli jatkuu enemmän kuin viikon tai pari, ja sitä ennen kitistään että kun on niiiiin huonot lomakelit, kylmää ja sadetta...Eikö me suomalaiset osata nauttia mistään?? Talvella valitetaan kun on pakkasta ja kesällä siitä kun on hellettä...huoh.
Eihän tämäkään helle ole mitään verrattuna vuoden 2006 helteisiin, jolloin helteitä jatkui yhteensä muistaakseni 6-8 viikkoa putkeen! :) Ja minä nautin!
Niin totta!!! Kesä 2006 helteet oli mitä mahtavimmat!! Tosin ite olis viimesilläni raskaana kuopusta odottaessa, joten siinä kunnossa alko lämpimät jo ahdistaa, mutta muutoin nautin auringosta täysin rinnoin kirjaimellisesti :) Ihana kesä!!
 
miumau
Alkuperäinen kirjoittaja Ego:
Paistutaan kotona :/ Pitää ostella verkkojuttui lisää että yöllä viilenisi kämppä kunnolla. Kissat helisemässä tällasilla helteillä. Ja itekin, mutta meen pakastimeen huilailee :D
voithan sä laittaa ne kissatkin pakkaseen hetkeks...
 

Yhteistyössä