miten eroon alkoholista

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
myönnän jo että olen alkoholisti, juon ihan liikaa ja se juominen jo tympii, mutta miten päästä eroon siitä.
mihinkään aa-kerhoihin en halua mennä juttelemaan.
jos jollakin on hyviä keinoja niin mielellään otetaan niitä vastaan, kiitos jo etukäteen.
 
Äippä
Paljonko juot? Kuinka usein ja paljonko kerrallaan? Mikä on sun perhetilanne?

Täällä meillä on naisille oma aa-ryhmä olemassa, ehkä sellaiseen olisi helpompi osallistua?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Paljonko juot? Kuinka usein ja paljonko kerrallaan? Mikä on sun perhetilanne?

Täällä meillä on naisille oma aa-ryhmä olemassa, ehkä sellaiseen olisi helpompi osallistua?
missä on sellainen naisten oma aa-ryhmä?
 
Toipuva
Itse olen raitistunut reilu vuosi sitten keväällä. Silloin tärkeintä oli se etten ole yksin enkä juovassa seurassa. Ajattele että etenet päivä kerrallaan, tai tunti kerrallaan ja keskity tärkeimpään:älä ota ensimmäistä ryyppyä. Myös täällä meillä kokoontuu AA-ryhmä joka tarkoitettu vain naisille. Mistä päin suomea olet?
 
ap
oulusta olen ja ehkäpä sitä ei sitten ole mitään poppakonstia juomisen lopettamiseen..
kun nyt vain kehtaisi mennä noihin aa-ryhmiin, kynnys on todella korkea, valitettavasti..
 
Äippä
http://www.sorsasaari.org/index.php?option=com_content&view=category&id=1&Itemid=2

Tuossa on tuon Siruryhmän kokoontumisaika, muistaakseni se on just se naisten omaryhmä! Ota ihmeessä yhteyttä tuonne!
 
Äippä
Vielä tarkennus, että tuolla sivulla lukee, että tuo Siruryhmä on se naisten oma. Nyt vaan reippaasti otat itseäsi niskasta kiinni ja menet ensi sunnuntaina ottamaan ensimmäisen askeleen kohti uutta, raitista elämää! =)
 
s
Hae lääkäristä antabus kuuri. mieheni aloitti sen juuri et voi juoda lääkkeiden aikana tai joutuu huonoon jamaan siis sairaalaan ja viinan kanssa voi olla että henki lähtee...
 
Vilijonkka
Mulla on myös jonkinlainen ongelma alkon kanssa. Siis on yhä vaikka en juo niin paljon ja usein kuin haluaisin. Mulle suurin apu on ollut juomaton seura. Kun tapasin mieheni, joka ei juo juuri mitään koskaan, se on auttanut mua todella paljon. Olen tämän suhteen aikana paljon hänen kanssaan viettänyt aikaa myös ystävieni kustannuksella, sillä en uskalla lähteä rientoihin kovin usein. Kun käyn jossakin, saan kyllä juomisen pidettyä joten kuten aisoissa (siis niin etten vedä kaatokännejä), mutta ongelma on, että sellainen illan jälkeen joku viikon ajan tekee mieli alkoholia lähes joka ilta. En juo, mutta en jaksa sitä halua juoda... Toinen mikä auttaa on pitää itsensä niin kiireisenä, ettei alkoholille ja krapuloista parantumisille jää aikaa. Ala harrastamaan, täytä kalenteria kaikenlaisella tervehenkisellä toiminnalla, älä koskaan osta kotiin mitään tissuteltavaa. Aina jos kaupassa tekee mieli ostaa kaljaa tai siideriä, osta sen sijaan ihan mitä vain muuta herkkua. Vaikka pullia, viinereitä, herkkujuustoja, sipsejä tai ihan mitä vaan mistä todella tykkäät! Tai vaikka vaatteen! Ainoa kuitenkin mikä todella auttaa on se, että teet sen ratkaisun, ettei alko enää määrittele sun elämää. Kaikki muut neuvot on vaan yksittäisiä apukeinoja, tämä on se kaikkein tärkein.
Voimia!
 
hessu
Ei voi olla olemassa pelkästään naisille tarkoitettua AA-ryhmää. 3. perinne kertoo selkeästi ainoan vaatimuksen ryhmän jäsenyydelle. Halu lopettaa juominen. Jos jotain muuta edellytyksiä vaaditaan, vaikkapa sitten tietty sukupuoli, kyse ei ole AA-ryhmästä.
 
eikku
Alkuperäinen kirjoittaja hessu:
Ei voi olla olemassa pelkästään naisille tarkoitettua AA-ryhmää. 3. perinne kertoo selkeästi ainoan vaatimuksen ryhmän jäsenyydelle. Halu lopettaa juominen. Jos jotain muuta edellytyksiä vaaditaan, vaikkapa sitten tietty sukupuoli, kyse ei ole AA-ryhmästä.
Älä tule väittämään asioista joista et tiedä, naisillekin on omia ryhmiä.

Löytyy myös avoimia ryhmiä, jonne ei-alkoholistitkin voivat mennä seuraamaan kokousta. Jos voisit sellaiseen mennä aluksi, siellä ei tarvitse itse "avautua", ja sen jälkeen kokukseen menon kynnys saattaa laskea.
 

Yhteistyössä