Miten ihmeessä saan roskan pois silmästä?

Vuorokauden jo ollut häiritsevästi roska silmässä, aargh!|O Mitään ei näy, mutta tuntuu tosi kurjalta eli kyllä siellä jotain taitaa olla. En siis ole huomannut että sinne olisi jotain mennyt, mutta eilisiltana alkoi tuntua siltä.

Olisko jotain vinkkejä miten saisin sen pois? Eikai tällaisen takia tarvitse lekuriin huomenna mennä? Ukko vähän pelotteli ettei aina lähde itsestään pois.
Inhottava tunne!
 
Jos joku tietää niin muakin kiinnostaa.

Ite oon kokeillu vaan räpytellä ihan perkeleesti ja silmien kostuessa roska on joskus lähteny pois. Yhen oon kaivanu pois kynnellä, silmä tosin oli arka muutamisen päivää sen jälkeen ko jouduin aikani räpläämään. Ja huuhdellu oon, se ei toistaseksi oo toiminu.

Edit. Aina on aamulla herätessä viimestään ollu roska poissa, eli useampaa päivää en oo kärsiny koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
huuhtele silmät veden alla. Kyllä sen pitäis yön aikana luonnollisesti poistua, viimeistään. Joskus roska on voinut naarmuttaa silmän pintaa, ja silloin tuntuu siltä kun siellä olisi roska vaikkei ole.
 
Kävin juuri huuhtelemassa, ei auttanut. Yritin katsoa vähän luomien alle muttaen nähnyt näärännäppyä, en tosin nähnyt mitään roskaakaan. Huomaako ne luomen päältä, ovatko minkä kokoisia?
 
Näppynen
Mulla on usein näärännäppy silmässä, ei sitä välttämättä huomaa päällepäin lainkaan. Inhottavan tuntunen se vaan on, mutta ei vaarallinen. Tuntuu kuin ois roska silmässä, ja siitä sen arvaa, kun se kohta ei vaihdu, vaan se "roska" tuntuu samassa paikassa koko ajan, että näärännäppyhän se. Muutaman kerran oon joutunut päivystyksestä hakee antibioottitipat, kun on koko luomi turvonnu umpeen typerän näpyn takia...:/
 
Näppynen
No just sillain mullakin on, taitaa se sitten näppy olla. Hyi olkoon! Menispä äkkiä ohi.
Mulla se menee useimmiten 1-2 vrk:ssa ohi. Yritä olla räpläämättä sitä niin se rauhottuu nopeammin. Vaikeaahan se tietty on, kun koko ajan silmässä tuntuu inhottavalta, mutta jatkuva silmän sörkkiminen ei nopeuta paranemista vaan pikemminkin päin vastoin...:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näppynen;24686830:
Mulla se menee useimmiten 1-2 vrk:ssa ohi. Yritä olla räpläämättä sitä niin se rauhottuu nopeammin. Vaikeaahan se tietty on, kun koko ajan silmässä tuntuu inhottavalta, mutta jatkuva silmän sörkkiminen ei nopeuta paranemista vaan pikemminkin päin vastoin...:/
Totta. Mulla ainakin liika räplääminen saa silmän ärtymään niin että räpäyttäessä aristaa. Ja se voi kestää useamman päivän ja on kurjaa, vaikkei ehkä yhtä piinallista ko roska.
 
minä,
Kävin juuri huuhtelemassa, ei auttanut. Yritin katsoa vähän luomien alle muttaen nähnyt näärännäppyä, en tosin nähnyt mitään roskaakaan. Huomaako ne luomen päältä, ovatko minkä kokoisia?
:)
Miten roska silmästä pois? - Voimahalifoorumi
Parhaiten lähtee kun *sanoisko ääneen, no sanotaan* imee toisen silmää ja käyttää kieltä. Ei välttämättä kuullosta kovin hygieeniselle, mutta jos ei lähde huuhtomalla pois niin tuo toimii varmasti.

Ota myös huomioon, ettei siellä enää välttämättä ole mitään roskaa, vaan silmän pinnassa voi olla pieni "haava", joka tekee sen roskantunteen. Esim. lumisokeus tekee "roska silmässä" -tunteen, joka siis johtuu silmän pintakalvon pienestä vaurioitumisesta.
 
trhrtrt
Mulle sanottiin,ettei se mene ohi ilman silmätippoja, joka kerta olen joutunut sellaiset hakemaan. Roska lähtee silmästä kun kostuttaa pumpulipallon hyvin ja pyyhkii sillä silmän ulkoreunasta sisäreunaan päin - silmä on kiinni kun tää tehdään. Sitten kostutetaan pumpuli uudelleen ja pyyhitään taas, muutama kerta näin illalla, aamulla roskan pitäis olla tossa silmän sisänurkassa.
 
svieras
Mun miehellä menee todella usein jotain silmään ja se on joutunut ihan käymään lekurissa poistamassa niitä roskia silmistään välillä. Ei siis ole itsestään lähtenyt ja tullut tulehdus jne.
 

Yhteistyössä