Miten jaksaa?

  • Viestiketjun aloittaja "uneton"
  • Ensimmäinen viesti
"uneton"
Mulla on ollut jo monta vuotta unettomuutta, lääkitys siihen on kyllä mutta se tekee varsinkin aamuisin tosi väsyneeksi. Silti sinnikkäästi nousen ylös ja laitan lapset valmiiksi. Iltaisin on taas vastassa sama ongelma, en saa unta, vaikka olisin kuinka väsynyt... Päiväunia en saa nukuttua myöskään. Yksin on selvittävä, kun ollaan erottu lasten isän kanssa, joka ei edes koskaan välittänyt mun unettomuushuolista. Välillä musta tuntuu, etten tiedä kuinka pitkään jaksan vaikka mulla on muka niin helppoa
 
Kysypä lääkäriltä suostuisko se kirjoittamaan melatoniinia. Mulle siitä on ollut apua kuuriluontoisena. Ja tiedän vuosien kokemuksella mitä on unettomuus ja nukahtamisvaikeudet. Osasta nukahtamislääkkeistä jää kuitenkin tokkurainen olo, eikä se sit paljon auta seuraavaa päivää. Jatkuvaa väsymystä vain. Melatoniini on tavallaan luonnonhormoni. Se alkaa tepsimään parin viikon sisällä ja olo seuraavana päivänä on yllättävän kevyt ja virkeä. Liekö sit auttanut myös unen laatuun. Vähemmilläkin unilla olen ollut yllättävän pirteä. Ei se kaikilla taida auttaa, mutta mulle auttoi ja harmittaa ettei kukaan lääkäri ole aiemmin sitä mulle suositellut. Vuosia turhaa kärsimystä.
 
"uneton"
Ehkä joku muu lääkitys vois auttaa sitten. Melatoniiniin en oikein usko, kun en saa aina nukuttua edes rauhottavalla...Oon kyllä koettanut vähentää niiden ottamista. Mulla on myös selässä vaurio mikä aiheuttaa kipuja iltaisin, senkään takia en pystyisi nukkumaan.
 
:(
Mäkin kyllä suosittelisin sitä melatoniin kokeilua. Lähipiirissä myös uneton ja hän ei siihen melatoniiniin uskonut mutta sitten muiden lääkkeiden sivuoireiden takia jäljelle jäi melatoniini ja sehän sitten toimikin loistavasti.
 

Yhteistyössä