Miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee, että esineillä on tunteet?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
tällainen ihminen siis ei osaa arvostaa muiden tunteita, vaan hän haluaa itse määrätä, millaisia tunteita toisilla, ihmisilläkin, on. Jos kerran menee kuvittelemaan esineillekin tunteita, joita niillä ei voi olla. Samaa tekee takuulla ihmistenkin kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Vauvalla on tästä pitkä keskustelu. Minusta on hyvin sympaattista ajaletta, että esineillä on tunteet.

Moni tuntui ajattelevan esim autoaan yksilönä tai sitten pehmoeläintään, jota hellii aikuisenakin.
 
  • Tykkää
Reactions: *¿*
Vauvalla on tästä pitkä keskustelu. Minusta on hyvin sympaattista ajaletta, että esineillä on tunteet.

Moni tuntui ajattelevan esim autoaan yksilönä tai sitten pehmoeläintään, jota hellii aikuisenakin.
Tyypillistä vauvapalstailua, että ajatellaan jollakin söpön näköisellä esineellä olevan ystävällisiä tunteita. Mutta silloinhan esineillä voi olla myös negatiivisia tunteitä: auto haluaa jättää sinut pakkasella tielle, koska annoit niin huonoa öljyä. Veitsi inhoaa sinua ja haluaa viiltää sinut verille. Katkera ja turhautunut ovi kärkkyy kissasi häntää ja haluaa murskata sen. :sneaky:
 
vierailija
Vauvalla on tästä pitkä keskustelu. Minusta on hyvin sympaattista ajaletta, että esineillä on tunteet.

Moni tuntui ajattelevan esim autoaan yksilönä tai sitten pehmoeläintään, jota hellii aikuisenakin.
Niin siis sellainen on just ihan tyhmää. Saahan sitä autolleen puhua tms. Mutta ei pidä ajatella, että niillä on tunteet, koska sehän tarkoittaa, ettet ole kiinnostunut toisista sellaisina kuin he ovat vaan sellaisina, kuin itse näet heidät ja se vinoutuma taitaa olla aika voimakas, jos esineillä kuvittelee olevan tunteita, joita ne eivät kyllä millään lailla osoita. Niin entäs sitten kuvitelmat ihmisiä kohtaan? Vielä vinoutunempaa, kun henkilö kokee sis oikeudekseen päättää ajatella itse, mitä joku toinen tuntee. Ja esim. loukkaa näitä sen pohjalta. Meinaan olen kokenut tätä aika monsetikin. Tajuamatta vain, miksi joku ihminen on loukkaantunut. No, kuvitteli varmaan niitä tunteita minun päähäni, aivan mielivaltaisesti.
 
vierailija
Tyypillistä vauvapalstailua, että ajatellaan jollakin söpön näköisellä esineellä olevan ystävällisiä tunteita. Mutta silloinhan esineillä voi olla myös negatiivisia tunteitä: auto haluaa jättää sinut pakkasella tielle, koska annoit niin huonoa öljyä. Veitsi inhoaa sinua ja haluaa viiltää sinut verille. Katkera ja turhautunut ovi kärkkyy kissasi häntää ja haluaa murskata sen. :sneaky:
Ei nämä itserakkaat mt-häiriintyneet sellaista halua ottaa huomioon. Ne esineet ovat tunteellisia heistä siksi saisivat narskut pönkitystä egolleen.
 
vierailija
Niin siis sellainen on just ihan tyhmää. Saahan sitä autolleen puhua tms. Mutta ei pidä ajatella, että niillä on tunteet, koska sehän tarkoittaa, ettet ole kiinnostunut toisista sellaisina kuin he ovat vaan sellaisina, kuin itse näet heidät ja se vinoutuma taitaa olla aika voimakas, jos esineillä kuvittelee olevan tunteita, joita ne eivät kyllä millään lailla osoita. Niin entäs sitten kuvitelmat ihmisiä kohtaan? Vielä vinoutunempaa, kun henkilö kokee sis oikeudekseen päättää ajatella itse, mitä joku toinen tuntee. Ja esim. loukkaa näitä sen pohjalta. Meinaan olen kokenut tätä aika monsetikin. Tajuamatta vain, miksi joku ihminen on loukkaantunut. No, kuvitteli varmaan niitä tunteita minun päähäni, aivan mielivaltaisesti.
Johan mennään taas lujaa ja yli
 
tällainen ihminen siis ei osaa arvostaa muiden tunteita, vaan hän haluaa itse määrätä, millaisia tunteita toisilla, ihmisilläkin, on. Jos kerran menee kuvittelemaan esineillekin tunteita, joita niillä ei voi olla. Samaa tekee takuulla ihmistenkin kanssa.
http://isotee.fi/artikkelit/veden-olemus-ominaisuudet-ja-merkitys/
http://www.energiakeskus.com/energiasivut/kivet/kivien-voimat-aa-am.php

Aivan ihanaa huuhaatiedettä:ROFLMAO:
 
Tyypillistä vauvapalstailua, että ajatellaan jollakin söpön näköisellä esineellä olevan ystävällisiä tunteita. Mutta silloinhan esineillä voi olla myös negatiivisia tunteitä: auto haluaa jättää sinut pakkasella tielle, koska annoit niin huonoa öljyä. Veitsi inhoaa sinua ja haluaa viiltää sinut verille. Katkera ja turhautunut ovi kärkkyy kissasi häntää ja haluaa murskata sen. :sneaky:
Nyt kun aloin miettimään; viskasin lapion yksi päivä tylysti yöksi hankeen, kun en jaksanut seinustalle pystyyn kuskata. Seuraavana päivänä lumitöitä tehdessä, lapio heitti lumet tuulen avustuksella silmilleni! Ehkä kyseessä olikin kosto :eek:
... ehkä tämä ei olekaan ihan huuhaata :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Tsot tsot!
Kasveille juttelu ja niille musiikin soitto tutkitusti edistää kasvua ja kasvin hyvinvointia.
Eli muistahan ohi mennessä huikata jotain mukavaa fiikuksellesi (y)
Kauheeta syyllistystä. Tuolla pihalla on monta pensasta ja puuta, ja vieressä iso metsä, ja munko pitäis jokaista käydä terapoimassa. :cautious:

(Hengityksestä tuleva hiilidioksidi on huonekasveilla se juttu)
 
r0s
Tyypillistä vauvapalstailua, että ajatellaan jollakin söpön näköisellä esineellä olevan ystävällisiä tunteita. Mutta silloinhan esineillä voi olla myös negatiivisia tunteitä: auto haluaa jättää sinut pakkasella tielle, koska annoit niin huonoa öljyä. Veitsi inhoaa sinua ja haluaa viiltää sinut verille. Katkera ja turhautunut ovi kärkkyy kissasi häntää ja haluaa murskata sen. :sneaky:

Mun taannoinen punto oli ihan tasanvarmaan ihastunut korjaamon setään ku se halusi sinne niin usein! :cautious:
 
vierailija
Ihan mielenkiintoinen artikkeli!
Mä aina sanon että ruohikko parkuu mun alla kun kävelen...ja miks rikkaruohot ei tajua että mä en tykkää niistä vaan tunkee mun tontille?:cautious:
Mutta nuo on kasvien reseptoreita mut ei niillä aivoja ole.

Mut jos tätä asiaa hengellistettäisiin, niin luomakunta tunnistaa Luojansa. Uskon että eläimet näkevät esim.enkeleitä jne.

11 Iloitkoot taivaat, ja riemuitkoon maa; pauhatkoon meri ja kaikki, mitä siinä on.
11 Iloitkoon taivas, riemuitkoon maa! Pauhatkoon meri kaikkineen,
12 Ihastukoot kedot ja kaikki, mitä kedolla on, riemuitkoot silloin kaikki metsän puut...
 

Yhteistyössä