Miten karsia pois turhat tavarat??

  • Viestiketjun aloittaja turhat roinat pois
  • Ensimmäinen viesti
turhat roinat pois
Aina kun yritän alkaa lajittelemaan tavaroita kierrätykseen vietäväksi, en raskikaan laittaa juuri mitään pois :/ alan aina arpomaan, että mitä jos vielä tartte tätä tai tuota joskus...vaatteet on ainoat, mitkä laitan surutta pois jos ei käytetä. Mutta muu roina!! Mitä taktiikkaa te käytätte??
 
Muutto on oiva juttu. ;)

Mä teen niin, että tavaraa, jota en ole vähään aikaan ( lue vuoteen tai enemmän ) tarvinut, on tarpeeton. Sama menee vaatteissakin.
Nyt meillä on muutto edessä ja osa tavaroista on ollut varastossa, joka ei ole tässä kodin yhteydessä. Kun sitä aletaan purkaa, niin luulen, että iso osa tavaroista päätyy kierrätykseen. Kahteen vuoteen sieltä ei juuri muuta ole haettu, kun lasten vaatteita, joulukoristeita ja turvakaukalo.

Eli ihan turhaa varastoimista. =)
 
Mulla on tasan sama ongelma, ollut jo vuosia, arrrggh! Nyt onneks on muutto edessä ja remontin takia pidetään molempia asuntoja yhtä aikaa kuukauden verran, yritän sellasta taktiikkaa että kannetaan uuteen asuntoon paikoilleen vain oikeasti tarpeellinen tavara, ja vanhaan asuntoon jäävät kamat laitan kirppikselle.
 
Nalletar
Mä olen nyt pari kertaa varannut kaverin kanssa kirppispöydän. Puoliksi kun sen maksaa ja kumpikin sitä pöytää hoitaa niin ei ole kallista tai rasittavaa. Kun välillä ottaa sen pöydän niin tulee käytyä kaikki kaapit läpi, että on myös myytävää. Jotenkin niistä tavaroista raaskii paremmin luopua, kun vie ne myyntiin. Vaikka niistä ei todellakaan suuria summia saa, mutta silti. Ja näin tulee muutaman kuukauden välein katsottua kaapit.
 
Niin ja joskus aiemmin tein päätöksen että 3 kk aikana kerään kaksi yläkaappia täyteen turhaa tavaraa jotka annan pois, ja uhkaukseksi että jos kaapit ei täyty niin perun jo varatun lomamatkan. Tuo toimi kun mies vahti sen täyttymistä.
 
vieras
Meillä miehen rojuja (vaatteita ja muuta) kaapit "täynnä".Käyttäny niitä ei ole vuosikausiin
mut pois ei saa kuulemma heittää jos joskus vielä niitä käyttää/tarttee!!!!HALOO
Samanlainen hamstraaja kuin äitisä.Pois olen heittäny pikkuhiljaa varkain :)
 
Muutto on tosiaan kätevä. Varsinki jos muuttaa yhden auton ja peräkärryn kans :D

Me muutettiin kahdesti nyt viime vuonna, muutama kuukausi oli väliä. Muutimme pienemmästä isompaan ja taas isompaan. En tajua miten meillä on taas joka ikinen vaatehuoneen nurkka ja lipaston laatikko täynnä tavaraa :headwall:
 
Meillä pitkin vuotta ollaanlaitettu vaatetta ja muuta laatikoihin ja varastoon ja kesällä sitten kirpputoreille myymään. Nuo lasten vaatteet kyllä ensin menee ystävien lapsille ja loput sitten torille.
Kun niitä pitkin vuotta keräilee,niin myöhemmin ei enään muistakkaan :D
Joskus pidin 2 vuotta rajana , että jos en johonkin ole koskenut kahteen vuoteen niin joutaa pois. Mutta taitaa se olla noussu 5.een vuoteen.
 
jarna
2x vuodessa kirpparille myymään.Joka keikasta on tullu puhdasta voittoa 400-500e.Kannustaa ihmeesti luopumaan, kun noilla rahoilla saa jotain järkevää tilalle.Esim.kerran ostettiin puhelimet miehelle ja itselle ja nyt kun mennään niin voitoilla maksetaan Master Card nollille(350e).
 
:D Just meinasin tehdä aloituksen samasta aiheesta!
Mies varas kirpputori pöydän, jotta veisin sinne tavaroita kun niitä on joka paikka täynnä! Mies meinas kerran niitä jo kärrätä kaatopaikalle, mutta sain estettyä sen aikeet sanomalla, että vien niitä kirpputorille. Nyt kun sit pitäis lajitella kirppikselle tavaraa, niin huomaan etten raaskis luopua mistään!
:ashamed: :headwall: Ehkä muutamasta oikein huonosta jutusta, mutta niistähän nyt luonnollisestikkaan ei sit kukaan maksa mitään....
Kauheaa kyllä luopua noista! Lasten vaatteitakin olis vaikka kuinka, muuta koko ajan mietin, että jos vielä joskus kolmas... :whistle:
 
jarna
Meillä on 4 lasta ja viimeiset syntyi pienellä ikäerolla.Luulin että kolmonen olis ollu viimeinen joten ehdin myydä kaikki pienet pois, mutta tulinkin taas raskaaksi.Mukava oli ostella uusia vaatteita sitten=) Varsinkin kun kolmonen on poika ja nelonen tyttö.Saa ihan vapaastihempeillä vaaleanpunaisissa=)
 
Meillä kans ois muutto ens kuussa edessä ja voi hitto tätä roinan määrää mitä tänne kaksioon on kahden vuoden aikana tullut haalittua :eek: Mulla kans huono tapa ajattella, että jos sit kuitenkin viel tarviin tota :ashamed: Taitaa tulla tuskallinen pakkaaminen :kieh:
 
Täällä kans yksi jolla on sama ongelma :kieh: :kieh: Ja ongelmaa syventää se, ettei meillä oo säilytystiloja, vaikka ok-talossa asutaankin. Kaappitilaa on todella vähän. Nyt pitäisi heittää muutamia huonekaluja pois, mut eiköhän tuo mies asettunu vastahankaan, ei antais mitään laittaa pois :headwall: :headwall: :headwall: Ahistaa kun joka nurkka on roinaa täynnä...
 

Yhteistyössä