Miten kehutte lasta? Entä puolisoa?

  • Viestiketjun aloittaja haluan kehittyä kehujana
  • Ensimmäinen viesti
haluan kehittyä kehujana
Voitteko kertoa esimerkkejä miten kehutte lapsianne ja miten puolisoa, niin että he ymmärtävät kehun?

Itse sanon, esim. jos lapsi on rakentanut tornin ja haluaa että tulen katsomaan, "vau, olet rakentanut korkean tornin" ja kuitenkin tuntuu että lapsi haluaisi että sanon että onpa hieno.

Miestä kehun kavereiden kuullen niin että hän itsekin kuulee, mutta ei rekisteröi sitä kun kuulemma vain valitan enkä koskaan ole mihinkään tyytyväinen..?!
 
"vieras"
Lasta kehun koko ajan. Olen aidosti vaikuttunut siitä, miten taitava ja ihana hän on. Ja sanon asian ääneen.

Miestä en juurikaan kehu. Koska se on aika vaikea luonne. Pitäisi kait opetella kehumaan häntäkin enemmän, koska onhan miehessä hienojakin puolia.
 
"vieras"
Kaikessa tekemisessa/ominaisuuksissa on se hyvakin puoli. Voit kehua ulkonakoa, huomaavaisuutta, hauskuutta ym

Itse kehun muita koko ajan ja samoin perheeni antaa takaisin. Parempi mieli kaikilla :)
 
Lasta on kyllä helppo kehua. Suoraan sanoa et onpa hieno torni, aivan upea. Oletpa taitava.. :) Ja ainakin meidän 2veen kanssa voi vielä päälle taputtaa käsiä ja huutaa JEE!! :D

Miehen kohdalla yritän ainakin aina kehua kun huomaan hänen tehneen jotain extraa. Esim. tulipa hyvä mieli kun siivosit keittiön tai tosi hienosti sait muuten noi taulut seinälle tms.
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Uu
Ken guru
Lapsia kehun vaikka missä tekemisissä. Helppo löytää kehumisen aiheita kun kehittyvät koko ajan ja ovat niin kilttejä. Olen ääneen iloinen heidän saavutuksistaan, olipa se vaikka sitten heidän kertomuksiaan omien kavereidensa kanssa nauramisista (hauskat hetket), tai jonkun asian tekemistä ilman että pyydetään. Voi vitsit, olipa xxx ihana kun tuuletit teidän huoneen oma-aloitteisesti. Tai ihan mitä vaan, kissojen kasaan juokseman maton suoristamisesta lattialla, kouluarvosanoihin, mutta en valehtele mitään kehuja.

Miestä kehun kun on niin ihana ja huumorintajuinen. Nauretaan yhdessä päivittäin, ja kerron mm. että on ihana...ja mitä nyt milloinkin.
 
"aapee"
Kehutteko muiden ihmisten kuullen? Vaivaannutteko tai koetteko että kaverinne ymmärtävät jos kehutte omaa lasta muiden kuullen, vai välitättekö? Itse en oikeataan välitä, vaan kommentoin/kehun muidenkin kuullen.
 
Kehuh
Mä kehun miestäni oikeastaan koko ajan. On komea ja mukava ja älykäs ja olipa kivasti tehty, ja "tuu sä tekeen tää kun oot niin hyvä siinä". Mieskin kehuu mua koko ajan, siis vaihdamme päivässä useita kehuja. Se on mukavaa :) Tykkään muutenkin kehua ihmisiä, jos tunnen sen tarvetta (en siis kehu jos en tarkoita sitä...). Kadulla kaunista mekkoa, kavereita, perhettä, eläimiäni! Kannattaa aina muistaa, että vaikka kehun antaminen jotenkin jännittäisi, se lämmittää saajaansa varmasti.
 

Yhteistyössä