miten kerrotte eron syyn?

Miten olette/aiotte kertoa lapsellenne, miksi isä ei ole kotona, miksi isä asuu muualla tai miksi hän ei ole halunnut pitää yhteyttä? Tyttö nyt puolivuotias, ja isä käy katsomassa minun pyynnöstä, mut ei oo papereita tehty. Tulee vain jos minä pyydän, ja en enää jaksa sellaista. Mitään intressejä ei ole jatkaa, ja minun mielestäni sellaista isää ei tämä prinsessa ansaitse! Kielsi vielä oman lapsensa alkuaikoina tuntemattomille, joten miten sitten isompana selitän lapsellemme, millainen isä on oikeasti? Totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin, en vain haluaisi hänen murrosiän myllerryksessä saavan tietää miten isänsä on kohdellut häntä, koska se vaikuttaa koko seksuaalisen identitentin kehittymiseen yms...
 
alannah
Esikoinen (4v) ei oo pahemmin kyselly omasta isästä sen koommin. Tietenki näkee häntä joka toinen viikon loppu ja toisinaan saattaa kysyä millo menee isänsä luo ja näi. Mutta viime päivinä esikoiseni on alkanu kutsumaan isäänsä nimellä tai kyytinä. Eikä sinänsä esikoiseni kyll antsaisisi sellasta isukkia mikä hänellä on. Hän onkin VAIN viikon loppu isä. Mä oon hoitanu lastani ku on ollu kipee ja sen sellasta. Tietenki esikoisella on mahtava ja hellä isäpuoli mutta isänä on pitäny enimmäkseen.
Kertoilen sit jos esikoiseni saattaa kysellä miks oon eronnu hänen isästään mutta luulenpa, et hän ei välttämättä tuu nii pahemmin kyseleen koska nykyinen mieheni on nii mahottomasti korvannu isähahmon lapselleni.
 
Janni79
me ei olla koskaan oltu tytön isän kanssa yhdessä eli on hieman eri tilanne. mutta tyttö on nyt 3,5v ja ekat kyselyt tuli viime kesänä että miks mun isi ei asu meidän kanssa kun sen ja sen isi asuu niitten kanssa. sanoin nyt näihin kyselyihin että on paljon erilaisia perheitä, toisilla asuu äiti ja isi ja toisilla vain isi ja toisilla vain äiti ja niin edelleen. tuntui ymmärtävän jollain tasolla kun ei ole asiasta kysellyt vielä lisää. kannatta miettiä tarkkaan miten asian esittää ettei lapsi tunne itseään syylliseksi tai erilaiseksi. vaikeaa on, ja oon miettiny paljon mutta odottelen miten ja mitä kysyy.
 

Yhteistyössä