Miten kertoa vanhemmille raskaudesta?

Olen 18-vuotias (syksyllä 19) ja poikaystäväni on 22.
Olemme seurustelleet 1,5 vuotta ja asumme yhdessä, olen nyt viikolla 10+0.
Raskauskaan ei ollut niin suunniteltu vaan ehkäisy petti, mutta päätimme kuitenkin pitää tämän, ja olemme onnellisia asiasta.
Mutta miten kertoa vanhemmille raskaudesta, emme ole vielä kertoneet kenellekkään.
Tiedän että,poikaystäväni vanhemmat suhtautuvat asiaan positiivisesti, mutta omat vahemmat huolestuttavat minua. Äitiini en ole paljon yhteydessä ja isääni on ihan hyvät välit. Mutta reilu puoli vuotta sitten isäni teki selväksi ettei halua vielä ukiksi, joten jännittää hiukan kertoa.Samoin mummoni on koko ajan arvostelemassa, kuinka en ole tarpeeksi hyvä. Mutta ennemmin isäni saa kertoa hänelle. Kun saisin nyt jotenkin kerrottua edes hänelle. Mutta miten?
 
Moikka,

älä anna kenenkään lannistaa sua! :) .. jos olet itse varma asiasta ja olet varma, että olet valmis siihen ja haluat tätä oikeesti (ei vaan sen takia et pitää vaan sen takia että haluat) niin muulla ei ole niinkään väliä. Loppujen lopuksi vaikka vanhemmat kuinka paljon kiukuttelisivat ja olisivat sitä mieltä että EI, niin usko pois, se mieli muuttuu kun kuopus pääsee syliin. Tiedän sen, koska muutama vuosi sitten erään tuttavani sisko oli raskaana (tyttö 20v). Ei niinkään isä kun äiti oli sitä mieltä että EI ja aborttia pitäisi tehdä. Mutta arvaapa muuttuiko mieli kun sai lapsenlapsen syliinsä. Ja arvaappa kuin paljon hän viettää sen lapsenlapsensa kanssa aikaa! :) muuttais varmaan sinne asumaanki jos sallittais!

Tsemppiä sulle ja ole varma itsestäsi! :)
 
olen juuri täyttänyt 19. Meidän perheessä kaikki naiset on saaneet tän ikäisenä eskoisensa nyt sitten :'D itse kerroin äidille kun tuli pikaisesti poikkeen. Äiti oli juuri kuullut isosiskoni odottavan 3 lasta mikä taisi olla pikku järkytys kun nuorimmainen oli niin pieni ja sit kerroin äidille ei sanonut mittään lähti pois mutta seuraavana päivä pyysi syömään ja oli todella iloinen meidän puolesta. tästä jo 6vk aikaa ja nyt ostelee jo kaikkea vauvalle :D
 
Kerro suoraan niinkuin asia on. Niin tein itsekkin. Isä järkyttyi aluksi ja oli vihainen, olin ihan varma että ei hyväksy asiaa ollenkaan.. Kaks päivää meni ettei soiteltu, ja sitten olikin jo onnellinen asiasta. :D Pääasia että olette itse onnellisia, tukevat he teidän päätöstä tai ei!
 
IMN
Ensimmäinen asia, jolla voit "todistaa" olevasi tarpeeksi kypsä äidiksi, on kertoa suoraan :) Ei tekstiviestillä, ei puhelimitse, ei pienellä muistilapulla jääkaapin ovessa, vaan kasvotusten.

No okei, itse 16-vuotiaana kerroin puhelimitse. Alunperin oli tarkoitus kertoa kasvotusten ja sovimme poikaystäväni kanssa päivän jolloin kertoisimme yhdessä, mutta eräänä päivänä vain iski kauhea ahdistus asian suhteen ja tunsin että oli pakko saada puhua äidille HETI. Soitin siis hänelle töihin, kesken palaverin ja täristen odotin äitiä kotiin töistä. Yllätyksekseni äiti tulikin halaamaan ja onnitteli. Isällä meni muutama päivä sulatella asiaa; olihan hänen pienestä tytöstään kasvamassa aikuinen. Nyt vanhempana ymmärrän itsekin miksi asia oli hänelle niin paljon vaikeampi käsitellä :)
 

Yhteistyössä