miten kissat oireilee jos ovat kipeenä???

  • Viestiketjun aloittaja apuja?
  • Ensimmäinen viesti
apuja?
ei ole ulkona halunnut käydä kun aamulla. hirveän rauhallinen ja vain nukkuu tai istuu ja toljottaa. ei ole vissiin laatikollakaan käynyt kun hiekka on ihan puhdasta.
 
Kissa on luultavasti todella sairas, jos se vaikuttaa apaattiselta. Yleensä kissa, kuten muutkin eläimet peittelevät kipujaan ja sairauksiaan viimeiseen asti. Täytin oireeton kissa voi olla kuoleman sairas ja kun oireet tulevat, voi kissan pelastaminen olla jo myöhäistä. Vie kissa siis nopeasti eläinlääkäriin jos se näyttää sairaalta.
 
no
No en tiiä miten oireilee millonki mut ei toi terveeltä kuulosta, sen tiedät itsekin! Jos vaan nukkuu eikä halua ulos eikä käy laatikolla. Syökö, jaksaako leikkiä? Niistä tietää aika hyvin. Kissa voi ky olla kauanki käymättä laatikolla ja syömättä, mutta kyllä terve kissa kiinnostuu jos leikkimään alat.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Kissa on luultavasti todella sairas, jos se vaikuttaa apaattiselta. Yleensä kissa, kuten muutkin eläimet peittelevät kipujaan ja sairauksiaan viimeiseen asti. Täytin oireeton kissa voi olla kuoleman sairas ja kun oireet tulevat, voi kissan pelastaminen olla jo myöhäistä. Vie kissa siis nopeasti eläinlääkäriin jos se näyttää sairaalta.
juuri näin.
 
Jos syö ja juo, pissaa ja kakkaa niin seurailisin vielä. Syömätön ja pissaamaton kissa pitää viedä lääkäriin aika nopeasti.
Yleensä kissat vetäytyy omiin oloihin, jos ovat tosi kipeitä, muuten eivät tosiaan näytä juuri kipua.
 
ap
kissa käy ylensä ulkona tarpeillaan. eilen oli kyllä ulkona ja ihan ok muutenkin. ikää kissalla on nyt 5kk ja on kolli. syö kyllä markettien ruokaa. jaksaa leikkiä esim nyt kun kirjoitan leikkii mun käsillä.
 
Kissat on mestareita peittämään pahan olonsa. Kissan tulee olla todella kipeä, että se alkaa esim. rähisemään kosketeltaessa kipeää kohtaa. Koita kuonoa ja korvia. Jos ne ovat kuumat ja kuivat, on kissalla todennäköisesti lämpöä. Mutta mikäli kissa on jo apaattinen, vie välittömästi lääkäriin. Kissat eivät ulise tai näytä kipuaan kuten koirat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja musta vieras:
Kissat on mestareita peittämään pahan olonsa. Kissan tulee olla todella kipeä, että se alkaa esim. rähisemään kosketeltaessa kipeää kohtaa. Koita kuonoa ja korvia. Jos ne ovat kuumat ja kuivat, on kissalla todennäköisesti lämpöä. Mutta mikäli kissa on jo apaattinen, vie välittömästi lääkäriin. Kissat eivät ulise tai näytä kipuaan kuten koirat.
kuono on märkä ja korvatkaan eivät mitenkään erikoisen tuntuiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kissa käy ylensä ulkona tarpeillaan. eilen oli kyllä ulkona ja ihan ok muutenkin. ikää kissalla on nyt 5kk ja on kolli. syö kyllä markettien ruokaa. jaksaa leikkiä esim nyt kun kirjoitan leikkii mun käsillä.
Ulkona käyvä kissa on saattanut myös syödä esim. rotanmyrkkyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kissa käy ylensä ulkona tarpeillaan. eilen oli kyllä ulkona ja ihan ok muutenkin. ikää kissalla on nyt 5kk ja on kolli. syö kyllä markettien ruokaa. jaksaa leikkiä esim nyt kun kirjoitan leikkii mun käsillä.
Ulkona käyvä kissa on saattanut myös syödä esim. rotanmyrkkyä.
Peesi!

Tarkista myös turkin kunto! Joku on voinut ampua sitä. :|
 
ap
kyllä mä soitan elänlääkäriin..vaikka mies sanookin et no katellaan vielä. turkki ihan ok ei siinä mitään missään näy. äsken kun silitin niin rupesi maukumaan. voikohan päivystävälle elänlääkärille soittaa vai mitä häh..kun kaikki nuo klinikahan on menny kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä mä soitan elänlääkäriin..vaikka mies sanookin et no katellaan vielä. turkki ihan ok ei siinä mitään missään näy. äsken kun silitin niin rupesi maukumaan. voikohan päivystävälle elänlääkärille soittaa vai mitä häh..kun kaikki nuo klinikahan on menny kiinni.
Päivystävälle voi soittaa, mutta kyllä jokunen perusklinikkakin saattaa auki olla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä mä soitan elänlääkäriin..vaikka mies sanookin et no katellaan vielä. turkki ihan ok ei siinä mitään missään näy. äsken kun silitin niin rupesi maukumaan. voikohan päivystävälle elänlääkärille soittaa vai mitä häh..kun kaikki nuo klinikahan on menny kiinni.
Päivystävälle voi soittaa, mutta kyllä jokunen perusklinikkakin saattaa auki olla.
no me asutaan maalla ja ei täältä oikeen mihkään isompaan kaupunkiin viitis lähtee kun on niin pitkä matka.
 
vierailija
Kissa on luultavasti todella sairas, jos se vaikuttaa apaattiselta. Yleensä kissa, kuten muutkin eläimet peittelevät kipujaan ja sairauksiaan viimeiseen asti. Täytin oireeton kissa voi olla kuoleman sairas ja kun oireet tulevat, voi kissan pelastaminen olla jo myöhäistä. Vie kissa siis nopeasti eläinlääkäriin jos se näyttää sairaalta.
KISSOISTA EN TIERÄ MUTTA ITSE OON LUONTEELTANI OMIIN OLOIHIN VETÄYTYVÄ IHIMINEN SELLAINEN OON OLLU JO LAPSENA EN KOSKAA OO VÄLITTÄNY KAUHIASTI TOISTEN SEURASTA
 

Yhteistyössä