Miten köyhä pois pikavippikierteestä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten sairaseläkkeellä oleva voi päästä pois pikavippikierteestä? Hirveät velat niskassa ja terveydentilan vuoksi ei ole toivoa oman taloudellisen tilanteen kohentumisesta. Onko jotain paikkaa, johon voisi olla yhteydessä?

En kysy omasta puolestani, vaan lähisukulaisen. Ja minulla ei ole varaa maksaa hänen velkojaan, jos joku sitä ajatteli ehdottaa.

En ole ihan varma, mihin kaikkeen on ottanut pikavippejä, mutta käsittääkseni kun rahat ovat loppuneet, on rahoittanut ihan vaan peruselämistä sillä - maksanut vuokraa, ostanut ruokaa... Toimeentulotuen asiakas on jo ennestään. Pikavipit eivät ole vaikuttaneet toimeentulotukeen, koska hän on maksellut niitä pois. Mutta sen takia joka kuukausi käy nin, että kun maksaa edellisen pikavipin, loppuvat rahat ja pitää ottaa seuraava.
 
vierailija
Tois vaikeeta päästä. Mulla mun vanhin otti mun rahat ja no joo totuus on et se oli sillon töissä ja se makso lopulta noi mun tekemät velat ja mä oon sen kontrollissa. Mä rakastan shoppaamista ja mun ainoo ilo on nyt sit enää aurinko mut ei sitäkään pysty oottaa kun ei se koskaan paista tässä vitun paskassa maassa. Vittu mä vihaaan tätä maata
 
vierailija
Olin itse pikavippikierteessä, osa-aikatyön palkka ei riittäänyt elämiseen, asumiseen ja lääkkeisiin. Ihan perustarpeisiin mullakin ne rahat meni, ei turhuuksiin, en sellaisia harrasta. Vaatteet aina kirpputorilta. Toimeentulotukeen en ollut oikeutettu.
Pelastuin ulosoton kautta, sain maksaa takaisin monessa erässä, ja paremmin palkatun työn avulla. Vain hyviä kokemuksia ulosotosta.

Tuo tilanne on hankala kun ei pysty työssä käymään...Ei siis ole ulosotossa tämä henkilö? Olisko viisainta päästää vipit ulosottoon ja käyttää rahat elämiseen ja vähitellen maksaa vippejä pois.
Järjestelylainaa voi kysyä pankista mutta oltava takaajat.
Pitää varoa ns. järjestelylainoja joita pikavippiyhtiöt järjestää, kovat korot. Vain pankin laina järkevä. Myös vertaislainoista pysyttävä kaukana.

Suosittelen soittamaan Takuusäätiön velkaneuvontaan puh. 0800 9 8009, tai kunnan velkaneuvojallekin voi mennä. Ammattineuvoja sieltä.
 
vierailija
Tuossa tilanteessahan on ihan sama miten käy jos on valtion elättinä loppu elämän. Hänellekin olis varmasti parempi antaa vaan asian olla ja antaa mennä ulosottoon.. Miksi turhia ottaa pikavippeja yms kun ei se elämä siitä paremmaksi muutu kuitenkaan.. Mitä väliä jos luottotiedot menee kun sama raha tulee kuitenki valtiolta?
 

Yhteistyössä