miten murtaa oma käsi tai jalka tai...kertokaa

  • Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
nooh
HYvä ap. Ymmärrätkö sinä, että olet ennenkin vahingoittanut itseäsi ja suunnittelet sitä taas. Ole enemmän huolissasi siitä kun viiltelyn huomaamisesta ja toivottavasti saat apua. Jos kätesi kuvataan ja kipsataan, viiltelyt näkyvät myös silloin, samoin jos jalan murtuma vaatii leikkausta.
 
[QUOTE="epätoivoinen";26907479]Eräs paikka/tilanne jossa jäisin kiinni viiltelystä ja se olisi elämäni loppu kuulostaa tyhmältä mutta nyt on vaan pakko välttää se tilanne enkä voi vaan sanoo sinne että en pääse sillä siitäkin tulisi lisää ongelmia[/QUOTE]

Yrität murtaa itseltäsi käden/jalan välttyäksesi jäämästä kiinni viiltelystä? Nimimerkkisi ainakin kuulostaa osuvalta.

Harrastatko yhä tuota viiltelyä?
 
"vieras"
[QUOTE="epätoivoinen";26907512]Olen varma ettei tarvi enää mennä kun se on vaan huomisen ja ens viikon keskiviikon ongelma[/QUOTE]

Niitä tilanteita tulee aina nurkan takaa lisää, ikuisesti et voi juosta karkuun.

Mitä sitten tapahtuu jos vain menetkin sinne ja jäät kiinni viiltelystä, mitä pahaa sen jälkeen tapahtuu?
 
"höh"
[QUOTE="epätoivoinen";26907479]Eräs paikka/tilanne jossa jäisin kiinni viiltelystä ja se olisi elämäni loppu kuulostaa tyhmältä mutta nyt on vaan pakko välttää se tilanne enkä voi vaan sanoo sinne että en pääse sillä siitäkin tulisi lisää ongelmia[/QUOTE]

Perinteinen "asfaltti-ihottuma" riittänee peittämään tuon eli jos nyt välttämättä haluat jotain vahinkoa itsellesi tuottaa, niin ihan vaan kaadut pyörällä ja vedät teipit naarmuuntumien päälle.

Minä olen saanut pyöräillessä monet naarmut itseeni - tosin TAHATTOMASTI!
 
"epätoivoinen"
[QUOTE="vieras";26907530]Niitä tilanteita tulee aina nurkan takaa lisää, ikuisesti et voi juosta karkuun.

Mitä sitten tapahtuu jos vain menetkin sinne ja jäät kiinni viiltelystä, mitä pahaa sen jälkeen tapahtuu?[/QUOTE]

Mut tapetaan ja tappaisin mielummin itse itseni
 
nooh
Ihan oikeasti ap, ei kukaan voi tietää (luultavasti) miten saisit itseäsi vahingoitettua, kun ei meillä taida olla kokemusta. Ja ei tuo ihan tervettä ole, mutta apua on varmasti saatavilla
 
[QUOTE="epätoivoinen";26907619]Kun täältä ei saa kerta apua kun täytyy alkaa valittaan mielenterveydestä niin kai mä oon siit hullu ja teen nyt itsemurhan[/QUOTE]

No kyllä sulla on mielenterveydellisiä ongelmia. Ei terve ihminen viiltele itseään, mieti tapoja satuttaa itseään ja uhkaa itsemurhalla.

Ja terve ihminen ymmärtää myös sen, ettei tällaislla keskustelupalstalla kukaan voi sua auttaa. Ei täällä tähän aikaa yöstä hirmuista määrää päälääkäreitä pyöri.

Lopeta se provoaminen ja mene nukkumaan. Ehkä huominen on vähän valoisampi?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"höh"
Ei sua tapeta viiltelystä, ellet ole tekemisissä jonkin rikollisjengin kanssa! C'mon. Jos olet tekemisissä, niin mene äkkiä poliisille ja tunnusta kaikki tietosi sekä hae turvaa. Vaikka olisit itsekin johonkin syyllistynyt, niin yhteistyöhaluiselle rangaistukset ovat aina pienemmät.
 
"epätoivoinen"
No kyllä sulla on mielenterveydellisiä ongelmia. Ei terve ihminen viiltele itseään, mieti tapoja satuttaa itseään ja uhkaa itsemurhalla.

Ja terve ihminen ymmärtää myös sen, ettei tällaislla keskustelupalstalla kukaan voi sua auttaa. Ei täällä tähän aikaa yöstä hirmuista määrää päälääkäreitä pyöri.

Lopeta se provoaminen ja mene nukkumaan. Ehkä huominen on vähän valoisampi?
Hehheh en mä pelkästään uhkaa itsemurhalla sillä ny sen teen ja joo meenkin nukkuun ja
toivon etten herää enää ikinä
 
Kfkff
Keksi mieluummin joku "tauti"

Meet "oksentamaan" ja ole kipeän oloinen.
Ens keskiviikkona sulla on sitten sopivasti joku muu tauti

Ei tuollaisen asian takia kannata itseään oikeasti teloa kun voi valehdellakkin
 
Tuli mieleen tilanne jossa teinin / teinin tasolla olevan "aikuisen" täytyy mennä vanhempiensa kanssa saunaan jossain kimppasaunatilanteessa tmv. Jolloin tietysti alasti ollessa viiltelyjäljetkin näkyisivät. Kipsin kanssa ei voi saunaan mennä, joten se pelastaisi tilanteen. Ja tuo "minut tapetaan" on tietenkin pelko vanhempien reaktiosta asiaan. Tämä on niin tuttu kuvio yläasteelta. Vastaavia tilanteita puitiin niin kaveriporukoissa kuin SinäMinän palstoillakin.

Olisiko AP:n helpompi vain kertoa suoraan ongelmistaan, niin voisi saada niihin jotain apuakin jonain päivänä? En usko, että vanhempasi, tai ketkään joille viiltelystä jäisit kiinni haluaisivat satuttaa sinua yhtään enempää. Olet hoitosi ansainnut, ota se vastaan kertomalla tilanteestasi rehellisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini

Yhteistyössä