miten murtaa oma käsi tai jalka tai...kertokaa

  • Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
Ja ap...mulla on kans usein fiilis, että tekis mieli viillellä. Jos tuntuu liian pahalta. Mutta en mä voi, koska mulla on liikaa vastuuta. Lapsista ja läheisistä. Ja mitä se viiltely siihen auttais, ei mitään, päinvastoin.

Jos olet nuori ihminen, sulla on mahdollisuus saada apua. Hae sitä ennenkuin on liian myöhäsitä.
 
Mä olen kans hypännyt 16-vuotiaana 2.kerroksen parvekkeelta. Ei käynyt kuinkaan :( En edes hypännyt itsetuhoisissa ajatuksissa...pikku kännissä kuvittelin, että kiipeän seinää pitkin alas....:whistle:
Ehkä se asento on tässä kohtaa ratkaiseva?!

Tosin kyllähän sitä luulis, että tulet sä 7,5 metristä miten päin tahansa, niin siinä sentään jotakin kävisi.

Mutta eikö se niin yleensä menekin, että kännissä satuttaa itseään vähemmän, kun osaa pudota rennommin :D
 
-.-
Juu ei kannata partsilta hypätä! Ei välttämättä käy kuinkaan. Eli suosittelen hyppäämään ainakin 3. kerroksesta, tokasta kun hyppää niin ei ole takeita ihtensä satuttamisesta.

Joo totakin tullu harrastettua, muttei todellakaan siinä mielessä että olis koittanu ihteensä satuttaa :)
 
kokemus puhuu
Joo tooooosi fiksua!!! Itte olin KOLME kuukautta sairaalassa nilkan murtumisen takia johon tehtiin jotain 10 leikkausta! Että EI kannata luitaan murtaa, ainakaan noin pahasti, eikä mitenkään!!!
 
kaikkea
Auts!Kyseessä lienee teini joka ei tajua asioiden jatkoa. Pari vuotta vanhempana ymmärtää että olipa tyhmä juttu kun kättä tai jalkaa särkee tauotta. Ja, että viiltelyyn ja muihin ongelmiin oli apua tarjolla.
Tästä lienee kyse.

Aikuinen ei murra kättään peittääkseen viiltelyjäljet. Murtuneen käden kanssa mennään lääkäriin (kipu on sietämätön) ja muutkin jäljet tässä yhteydessä huomioidaan. Tulee kysely, miten murtuma on tullut, kukaan ei usko että itse tehty, ja jos selitystä ei ole, asia voidaan katsoa pahoinpitelyksi joka alaikäisen kohdalla selvitetään ja aikuisenkaan kohdalla stä ei olankohautuksella sivuuteta.

Todella järjetöntä edes miettiä moista. Toinen mahdollisuus on että ap on aineista sekaisin ja lapsi heitteillä jonka paljastumista pelkää tms.
 
[QUOTE="epätoivoinen";26907384]Millä/miten voisin murtaa itseltäni vaikka käden.jotenki helposti.muuten löisin lekalla mutta kun ei oo kun 8kg käsipainot ja en keksi ite ainakaan että miten voisin vaikka niillä luuni murtaa[/QUOTE]

Helpompi hakea saikkua ja selittää lääkärille miksi et pysty menemään.
 
2 x "onnistunut"
Tipahda hevosen (säkä vähintään) selästä ja ota kädellä vastaan niin melko varmati murrat ranteesi...

Mulla murtunut molemmat ranteet, tosin siis eri kerroilla...

Eka kertaa hevonen pukitti selkään noustessa, ajattelin fiksuna ottaa kädellä vastaan ettei kävisi niin kipeästi, 5 viikkoa kipsissä, ja nivelsiteet repesi.
Toisella kerralla reipaassa ravissa hevonen päättikin vähän oikaista kentällä, tasapaino petti ja taas käsi edellä maahan. Ensin kipsi viikon, sitten k-piikkejä korjaamaan asentoa ja uusi kipsi 6 viikkoa. Kuusi kuukautta kipsin poiston jälkeen leikkaus ja metallilevy ja ruuvit ranteeseen jotta saataisiin suunnilleen toimiva ranne, sairaslomaa yht. 9kk tähän mennessä, eli siinä sulle keinoja!
 
mäki haluu
Joo pistin nilkan ympärille n 30 pompulaa. Nyt sitä odottelen et sille nilkalle taphtuu siin jotaa. Mut kyllä
ihan helkkaristi sattuu. Isosiskoniki harrasti viiltelyä ainaki kerran! Ite oon 9v. Ajattelin mäki sitä
viiltelyä harrastaa! Kun kouluun en taho mennä ;-) omasta mielestä ainakin se nilkanmurtaminen
olis hyvä juttu!!!
 
vahingossa onnistuu
Harmi ettei enää ole jäätä missään...jos olisi niin voisit vaikka kokeilla huoletonta kävelyä, mieluiten alamäkeen ja sitten kun jalat luistavat alta niin tarjoa kättä ensimmäisenä kohti maata. Kivasti murtuu ranne, on hauskasti pipi ja siitä tulee lastaa vähintään kolmeksi viikoksi.
 
Epäonninen
No mulla ainakin toss parisen päivää sitten oli erittäin huono tuuri..
Olin tulossa kaupasta ja joku mehiläinen lens korkkareitteni sisään ja pisti .. Ei siit sen enempää..
Menin kotiin tervehtimään äitiäni pitkästä aikaa..
Kävelin yläkertaan ja sieltä vintille katsomaan mitä hän puuhaa..
Tulos äitini ei huomannut, että olin tulossa sinne ja heitti mua matolla --> Tipuin suoraan portaikkoon ja siit olin onnistunut lyömään jalkani kukkaruukkuun ja tippumaan vielä postaistakin..
Sairaalassa kävin leikkauksessa ja olin viel tarkkailussakin , koska olin mennyt tajuttomaksi... = Kuumeen hankkiminen on helpompaa ja vähemmän kivuliasta.
 
"random"
Mikset vaan peitä niitä viiltelyjälkiä? Ota joku terävä juttu vaikka haarukka tai joku ja vejä sillä niien viiltelyjälkie päälle sillä semmoset rannut että näyttää ku ois vahingos tullu. Sit muka kompastut ja väität et ne tuli siitä..
 
"Oraakkeli"
Hehe.... Aika huvittavaa, kysytään ensiks että miten voi murtaa jalan ja sitte kaikki kyselee et miks haluut tehä sillee tai sitte sanoo että mennöö hoitoon. :-D
 
Kepit
Mul on ollu kepit koska venäytin nilkkakipu pahasti ja oon ihan vahingossa vetäny itteltäni kyynäpään sijoiltaan ja mul on myös jäänyt niskat kaks kertaa jumiin niin etten oo voinu kääntää päätä et noita voi yrittää mut nii on aika kivuliaita asiota
 
Nilkan murtuman kokenut
Liukastu talvella jäisillä portailla ulkona ja tipu koko painollasi toisen jalan varaan. Niin ainakin minulla murtui nilkka. Vapaaehtoisesti sitä en suostuisi enää koskaan kokemaan, se oli niin kamala kokemus.
 

Yhteistyössä