miten olette pesseet kenkiä pesukoneessa?

äiti neljälle
Pesin just muksujen talvikengät 4 kpl ja omat "lenkkarit" ja en kyl laittanu sekaan mitään. Koneessa on käsipesuohjelma ja se ei pyöritä juuri ollenkaan. 40kympissä.

Kyllä olen aina pessyt koneessa mm. lasten tennareita, ym. kankaisia kenkiä ja käsin olen pessyt mm. nahkaisia. Ei niitä likaisuuden vuoksi tarvi pois heittää. Pesun jälkeen kengät taas kuin uudet. Että, eikun likoamaan vaan muuten hyvät kengät...
 
rew
Laitan 1-2 paria kerrallaan, ja jotain kehnompaa remontti- tai pihatyövaatetta mukaan. Pohjista huuhtelen kaikki hiekat etukäteen pois, ja harjailen kengät päältäpäin ennen koneeseen laittamista. Olen kyllä huomannut, että pesu ei juuri kannata. Kengät kärsivät siitä melkoisesti, kutistuvat ja menettävät muotoaan.
 
ss
Pesin eilen lapsen viking-lenkkarit, konepesun kestävät. Pistin pyyhkeitä pari mukaan, unohdin säätää linkousta, joten normipesulla meni.. puhdistuivat, mitään jälkiä ei jäänyt.
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Laitan 1-2 paria kerrallaan, ja jotain kehnompaa remontti- tai pihatyövaatetta mukaan. Pohjista huuhtelen kaikki hiekat etukäteen pois, ja harjailen kengät päältäpäin ennen koneeseen laittamista. Olen kyllä huomannut, että pesu ei juuri kannata. Kengät kärsivät siitä melkoisesti, kutistuvat ja menettävät muotoaan.
Ei kaikki kengät kärsi pesusta. Joitain kenkiä voi pestä pariin otteeseen ilman mitään näkyvää haittaa mutta on myös konepesun kestäviä kenkiä jotka ei mene miksikään vaikka aina hoitoviikon päätteeksi käytän koneessa, säilyvät ihan "uuden veroisina" lenkkareina koko kesän, toki käytöstä tulee kulumaa kengän kärkeen ja pohjat kuluu mutta pesu ei tee mitään haittaa kengille vaan nimenomaan pitää ne aina yhtä siistin näköisinä.
Meillä vikingin konepestävät lenkkarit nyt käytössä, 30 asteessa voit pestä tosiaan vaikka joka viikko ilman "seurauksia" =)
 
vieras
Pesen melkein kaikki kengät tarvittaessa, en nahkakenkiä. Laitan muutaman parin pesupussiin ja sekaan jotain tanakampaa vaatetta. koneeseen hienopesu 40C. Meillä kaikki kengät ovat kestäneet hyvin pesut. Jos eivät, kestä, joutavat roskiin...
 
näinnn
Mokkasaapikkaita just pesin :D käsinpesu 30 asteessa, kevyt linkous. Sit ilmavasti kuivumaan, hyvät tuli, kuin uudet! En tietenkään laittais koneeseen niitä lempikenkiä joiden piloille meneminen olisi katastrofi. Koska kaikki kengät ei moista käsittelyä kestä. Mutta mä olen vaan heittänyt surutta pois, jos ei ole kestänyt (näin käynyt ehkä kerran).
 

Yhteistyössä