Miten olette ratkaiseet ehkäisyongelman te, joille oikein mikään ei käy?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei hormonit, kierukat, tavalliset kumit (lateksittomat on aika kalliita pitkässä juoksussa).. Sterilisaatiokaan ei ole vielä ajankohtainen. Mitä sitten keksisi kokeilla? Persona kuulostaa muuten hyvältä, mutta ei huomioi siittiöiden elinikää ja mitään keskeytettyä yhdyntää ei aleta kokeilemaan - vauva olisi ehdoton ei tällä hetkellä.

Onko muilla tällaisia ongelmia?
 
..
Menen vanhanaikaisesti varmoilla päivillä. Toiminut 4 vuotta (koputtaa puuta) Tunnen, kun ovulaatio alkaa ja lasken siitä muutaman päivän, jolloin vältän yhdyntää/keskeytän hommat. Käytössä ollut joskus ehkäisyrengas, mikä oli ihan ok, muut ei käy.
 
kakskybä
Itselleni ei sovi pillerit (e-pillerit sekottaa mielen, minipillerit kierron + en muista ottaa), laastareista tulee ihottumaa ja renkaasta kuivuu paikat ja tulee haavaumia (seksihalut nollissa). Nyt on ehkäisykapseli kädessä ollut alkuvuodesta ja kierto ihan sekaisin vieläkin.. Kun on 10 päivää kestäneet menkat ohi, niin päivä tai kaks välissä vuodotonta ja sit menkat alkaakin uudestaan ja jatkuu sen 5 päivää. Että vitun mukavaa kun tääkään ei mulle tunnu sopivan (paitsi jos vaan sopeudun siihen että menkat tulevat aina just sillon kun niitä vähiten odottaa ja kestää pahimmillaan pari viikkoa). :( Turha kai tässä on ees mitään kierukoita miettiä, sama meininki luultavasti olis niiden kanssa edessä. :( Persona on ilmeisesti se kone vai? Oon sellaista miettinyt itsellekkin, mutta juurikin tuo siittiöiden eliniän huomioimattomuus mietityttää.. Vauvan tulo ei ole ehdoton ei, mutta menis kyllä kaikki tulevaisuuden suunnitelmat uusiksi (just kun oon niitä onnistunut vähän selvittelemään päässäni). Pitäisi muuttaa isompaan kämppään (ja tykätään asua tässä), kolmannen koiran tuloa jouduttaisiin siirtämään, lisäksi mulla ei ole vielä mitään ammattia, eikä edes lukiota kokonaan käytynä..
 
"kkk"
Meillä mennään laskemalla varmat päivät ja käyttämällä lisänä Patentex Ovalia. Silloin kun on ovulaatio + viikko siitä, emme ruiski sisään ollenkaan ja n. pari viikkoa kierrosta on se aika, jolloin voi ruiskia myös sisään. käytössä aina lisänä Patentex oval .Lisäksi mies jonossa vasektomiaan.
 
"PIIPI"
20 vuotta mennyt jo keskeytetyllä yhdynnällä. Hyvin on toiminut, mies vissiin oppinut homman. Eikä ole moittinut. 3 lasta suunnitellusti ja tulin heti raskaaksi. Meillä tosin asiaa on helpottanut se, että olemme lapsirakkaita, joten vahingotkin olisivat olleet tervetulleita, Eli en suosittele kokeilemaan jos ehdoton ei. Minulle sopisi kaikki ehkäilyt ( kai) Mutten pidä niistä, kumitkin on inhottavia...
 
Yritä raskautua
Paras ehkäisykeino meillä tuntuu olevan ovulaation laskeminen ja raskautumisen toivominen. Kun oikein yrittää raskautua niin varmasti ei onnistu. :D

Mutta vakavasti. Oman ovuloinnin oppii tunnistamaan, ja onhan marketista ostettavissa halpoja testejäkin. Pyrkii välttämään ejakulointi muutama päivä ennen ja muutama päivä jälkeen ovuloinnin. Toimii varmemmin jos ikää jo yli +30 v., mutten olisin varovaisempi.
Tyttöset jotka tunnen ja jotka tuntuvat "vahinkoraskautuvan" vähän väliä (--> abortti) niin eivät laske yhtään mitään. Raskautuminen on kuitenkin yllättävän vaikeaa, varsinkin jos puoliso polttaa. Monen asian tulisi onnistua raskautumisen alulle saattamiseksi.
 
"aapee"
Joo meillä ei tosiaan ole sellainen tilanne, että vauva voisi tulla mutta en ikinä haluaisi aborttiakaan. Olen ollut raskaana kai 8 kertaa, joista neljä elävää lasta, yksi abortti ja loput kolme keskenmenoja. Raskauksista aika moni on tullut ehkäisystä huolimatta (oikein käytetyt minipillerit, kerran e-pillerit ja kerran kondomi+minipillerit). Olen siis hieman hysteerinen asian suhteen, tällä hetkellä käytämme lateksitonta kondomia mutta ei tunnu kovin luotettavalta. Hieman ennen edellisen raskauden yritystä käytimme keskeytettyä yhdyntää, koska lapsi ei olisi ollut katastrofi, mutta nyt olisi,

En tosiaankaan uskaltaisi luottaa varmoihin päiviin, imetyksen ohella kiertoni ei ole ihan päivälleen varma ja siittiöt voivat elää yllättävänkin pitkään.. Tuntuu ettei mikään oikein sovi. Kierukka muuten, mutta viimeksi siitä seurasi 6kk kestäneet menkat ja sen jälkeen löydettiin pahanlaatuisia muutoksia kohdunsuulla.

Taidan laittaa herneen polvien väliin :D
 
[QUOTE="aapee";28820047]Kumpikaan ei ole vielä valmis sterilisaatioon, eikä sitä silloin yksikään lääkäri tee, jos samalla kysellään jo, miten sitten vauvan saa kun sen aika on..[/QUOTE]

No älkää kyselkö.
 

Yhteistyössä