miten pärjäätte rahallisesti yksinhuoltajat?

olen tehnyt tiukkoja laskelmia. ostin itselleni oman osakkeen, josta maksan lainaa
vastiketta saman verran kuin maksaisin täälläpäin vuokraa. lisäksi otin entisen elämän
lainoja kontolleni hiukan joita makselen pari vuotta.

laskeskelin että jos ei mitään yllättävää tule kk niin rahaa pitäisi jäädä laskujen ja
lainojen jälkeen elämiseen 400-600. minulla on yksi lapsi ja kesät pääsen töihin
pyöräillen. olen lähihoitaja ammatiltani ja teen vuorotöitä ja mitähän se palkka
nyt yleensä on.... 1600 nettona..

oma vikani. paljon kaikenlaista osamaksuhommelia on tullut hankittua, lohduttaa
tieto siitä, että joskus ne on maksettu.
kai tämä kirjoitus oli joku synnintunnustus-tyylinen vain. haluaisin tietää että miten
pienellä tulette toimeen kuukaudessa. en ole mikään baarikärpänen, tai jos menen
niin yleensä juon vain kokista. kerran parissa kuukaudessa sitten vauhdikkaammin.
 
Mä joudun tulemaan toimeen minimiäitiyspäivärahalla ja lapsilisällä. Vuokran ja laskujen jälkeen äitiyspäivärahasta jää käteen n. 100e. Tilanne on aivan sairas! Toistaiseksi miehen kanssa ei olla onnistuttu sopimaan elatuksista, joten mä olen sitten ilman. Ja kun mä en saa mieheltä elatusapua niin sossukaan ei suostu maksamaan yhtään ylimääräistä, millä me tultaisiin paremmin toimeen. Osa laskuista jää joka kuukausi maksamatta, joten tässä sitä vain odotellaan että milloin menee luottotiedot.

Hienon sotkun mulle aiheutti mies, jonka piti elättää meidät :)

Lohduttaudun kuitenkin ajattelemalla että asiat muuttuu vielä paremmaksi.
 
Täällä taas kela maksaa minulle asumistukea, kodinhoidontukea ja kodinhoidonlisää plus tietty lapsilisä yhkorotuksineen. Lapsen isä maksaa elatusapua 150€kk. Vuokran jälkeen minulle jää käteen kuukaudessa n. 400€ jolla maksan laskut ja ruuat itselleni ja lapselle plus viellä koiralle.