Miten pitää asunto siistinä????!!!!????!!!!?

  • Viestiketjun aloittaja "Tuoreäiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Tuoreäiti"
Minulla on 5kk poika ja 3 pinseriä . Asumme rivitalossa ja asunto on ihan karseeessa kunnossa :( noista koirista lähtee karvaa joten joka päivä joudun imuroimaan , mutta siihen se siivous sitten jää :/ poika on niin mun perään koko aika pitää viihdyttää tai kantaa sylissä eikä pysty olla kauaa yksin . Poika nukkuu päivässä 2 kertaa ja silloin olen helpottunut että saan omaa aikaa !! :) ei silloin jaksa sitä omaa arvokasta aikaa käyttää siivoamiseen vaan olen koneella tai lepään tai teen nopeaa ruokaa että voin nopeasti syödä ennenkuin vauva herää. Olen melkein koko aika väsynyt ... Mies kun tulee töistä kotiin niin menee samantien metsälle koirien kanssa tai koira puistoon juoksuttamaan koiria koska kyllä ne tarvitsee liikuntaa . Siivous on kokonaan omalla vastuullani ja lattiat on likaiset , tiskit tiskaamatta, iso kasa vaatteita jotka pitäisi viedä pesutupaan , puhtaat vaatteet lajitella ja vaatehuoneeseen, wc pönttö pestä, ikkunat pestä, pölyt pyyhkiä, koko asunto täynä rojua mitkä pitäisi heittää pois jne...en ole ikinä ollut siivous ihminen mutta ennen vauvaa kyllä siivosin sen verran että asunto näytti edes sen verran puhtaalta että vieraita kehtasi tuoda kylään. Ainiin ja yöllä joudun heräilemään 3 -4 kertaa imettämään ja kello 6 aamulla vauva herää jo ! Lattia on oikeasti sen verran likainen että jalat ihan mustat ja hiekkaisen vaikka imuroin joka ilta.
 
mä....
Jaa-a, meillä oli neljä koiraa, kun vauva syntyi. Huomasin heti, että hermot menee, jos ei koiria rajaa omaan tilaansa. Järkkäsimme tilapäisesti niin, että me asuimme alakerrassa, jossa on olkkari ja keittiö ja koirat yläkerrassa. Toimi mainiosti tuossa alussa. Aika pian ne koirat kyllä yhdistettiin perheeseen, mutta kun teillä on nyt noin rankkaa, mitä jos järkkäätte koirille kerta kaikkiaan yhden huoneen?
 
Aika hurjalta kuulostaa eristää koirat perheestä (laumasta) vain siisteyden vuoksi. En tekisi niin koirille. Pyydä mieheltä apua, kyllähän hänenkin pitää osallistua kotitöihin, jos sinulla menee kaikki aika vauvan kanssa. Tai mitäs jos vauva olisi kantoliinassa niin silloinhan voisit samalla siivoilla?
 
"Tuoreäiti"
Kyllä mies auttaa koirien hoidossa ja roskien viemisessä ei se siivouksessa muuten. Sanoo aina että kun oon koko päivän kotona niin mulla pitäis olla aikaa myös pitää asunto siistinä . Pojalle on nyt tullut semmoinen vaihe että itkee heti jos lähden pois sen luota ja kaipaa koko ajan läheisyyttä. Tota kantoliinaaa voisi kokeilla :) siitä rintarepusta en tykännyt . Miten teillä sujui siivous ja oliko aina puhdasta kotona silloin kun teillä oli pieni vauva siinä vierellä?
 
gio
Voisitteko vaihtaa välillä, että sinä ulkoilutat koiria päivän aikana, esim. vaunulenkin aikana ja sitten kun mies pääsee kotiin niin siivoaa, kun ei tarvitse koirien kanssa lähteä ulos?
 
Huutelen puskista
Voisitteko vaihtaa välillä, että sinä ulkoilutat koiria päivän aikana, esim. vaunulenkin aikana ja sitten kun mies pääsee kotiin niin siivoaa, kun ei tarvitse koirien kanssa lähteä ulos?
Tää tuli mullakin mieleen. Tai ukko vie töitten jälkeen sekä lapsen että koirat lenkille, niin sinä ehdit vähän siivota. Nopsasti käy, kun kukaan tai mikään ei pyöri jaloissa.
 
Eihän sitä lasta tartte koko aikaa sylissä kantaa. Laita lattialle ja pysy näköpiirissä ja juttele koko ajan. Jotain uutta ja ihmeellistä läteen tutkittavaksi, kuten vaikka muovikauha. Saattaa se hetken huutaa mutta tottuu olemaan siinä lattialla kun ei heti olla nostamassa syliin. Hyvin kykenet tiskaamaan, viikkaamaan pyykit ja pyyhkimään pölyt
 
sitterissä
Kun mun vauva oli pieni niin se istui sitterissä kun tein kotitöitä. Siirsin sitä aina niin, että näki mut ja höpöttelin samalla. Voit antaa sille jotain rapisevaa käteen, niistä vauvat usein tykkää.
 
piipula jatkaa
koirat harjattava ennenkun tuodaan sisälle ja ulko-oven läheisyyteen pesuvati ja pyyhe tassuja vatten ja heittäkää se turha romu sumeilematta ulos, likavaatteet vaihdossa koriin eikä johonkin tuolin päälle, astiat tiskikoneeseen heti eikä lavuaariin ja tosiaan vauvalle tekee hyvää olla lattialla kitinäänkään ei kuole, oppii nopeammin liikkumaanki ja yleensä hallitsemaan vartalonsa liikkeitä
 
[QUOTE="Tuoreäiti";29997594]Kyllä mies auttaa koirien hoidossa ja roskien viemisessä ei se siivouksessa muuten. Sanoo aina että kun oon koko päivän kotona niin mulla pitäis olla aikaa myös pitää asunto siistinä . Pojalle on nyt tullut semmoinen vaihe että itkee heti jos lähden pois sen luota ja kaipaa koko ajan läheisyyttä. Tota kantoliinaaa voisi kokeilla :) siitä rintarepusta en tykännyt . Miten teillä sujui siivous ja oliko aina puhdasta kotona silloin kun teillä oli pieni vauva siinä vierellä?[/QUOTE]

Meillä kantoreppu oli pelastus. Liina ei kelvannu eikä rintareppu. Ipana keikku mukana kotitöissä.
 
Hyi saatana
Hyi hemmetti, mahtaa vauvan olla kiva olla, jos lattiatkin noin paskaset. Ihan ekana mieti, haluatko nuo kaikki koirat pitää. En kannata ajatusta että "lapsi syntyy ja eläimet ulos", mutta teillä ei taida nyt oikein toimia tuo. Oma lapsenikin herätti vauva-aikana monen monta kertaa yöllä, ja heräsi aikaisin, mies oli töissä, mutten siltikään katsonut tuon oleva mikään hyvä tekosyy asua paskaisessa asunnossa. Se lapsi tottuu kyllä siihen että et ole koko ajan saatavilla sekunnissa, ja tosiaan voi laittaa vaikka sitteriin yms ja siirrellä sitä sen mukaan kun siivoaa.

Itse siivoilen lähes joka ilta päivän aikana vääriin paikkoihin joutuneet tavarat, sekä musta on selvä että pyykit ja tiskit menee suoraan paikoilleen. Meillä ei ole tiskikonetta, vaan noin joka toinen päivä tiskataan kaikki kerralla. Pyykkiä pesen aina ennenkuin koppa on ihan täynnä. Imuroin joka toinen päivä, koska talossa on kaksi pitkäkarvaista kissaa, joista lähtee tajuttomasti karvaa harjauksesta huolimatta.
En voisi edes kuvitella että pelkkä (vaikka päivittäinen) imurointi mitään auttaisi. Pölyt pysyy silti paikoillaan ja ilman lattian pesemistä se on likainen, koirat kun tuo pihalta ihan kaikkea mahdollista mukanaan.
 

Yhteistyössä