Miten reagoisit jos saisit mieheltä lahjaksi koruja ja merkkivaatteita 10 000 eurolla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Riippuu, miltä mieheltä. Omalta? Tuntemattomalta? Seurustelun alussa? Pidempään olleena? No enivei, mä varmaan lähtisin toiseen suuntaan ja äkkiä, sillä yhden narsistin kokemuksella, tuollanen sais heti kellot soimaan päässä. Mitä se on tehnyt, mitä se aikoo tehdä, vai yrittääkö ostaa mun sielun ja kiitollisuuden iäksi. Ja vielä enemmän sois kellot, jos jonkun pitkän suhteen aikana yht äkkiä tekis tollasta ilman selityksiä, eikä sitä ennen ole ostanut edes maitopurkia yhteiseen jääkaappiin....
 
vierailija
Riippuu, miltä mieheltä. Omalta? Tuntemattomalta? Seurustelun alussa? Pidempään olleena? No enivei, mä varmaan lähtisin toiseen suuntaan ja äkkiä, sillä yhden narsistin kokemuksella, tuollanen sais heti kellot soimaan päässä. Mitä se on tehnyt, mitä se aikoo tehdä, vai yrittääkö ostaa mun sielun ja kiitollisuuden iäksi. Ja vielä enemmän sois kellot, jos jonkun pitkän suhteen aikana yht äkkiä tekis tollasta ilman selityksiä, eikä sitä ennen ole ostanut edes maitopurkia yhteiseen jääkaappiin....
Valehtele vähemmän
 
vierailija
No, et voi tietää, koska et minua tunne. Ja sun mielipiteestä eriävätkö on kaikki valetta? Sittenkö ois kelvannut, jos olisin väittänyt, että otan ne vastaan ilolla ja palvelen miestä kiitollisuudella kyseenlaistamatta yhtään asiaa? Miksi täällä sitten kysytään mielipidettä, jos sitä ei saa sanoa? Mä todellakin toimisin noin - pidät sinä siitä tai et.
 
vierailija
Ensin olisin varmasti hämmentynyt. Mitä ihmettä? Seuraavaksi tulisi ikävä ajatus: "Mitä helevettiä sä oot tehny!?" (että täytyy yrittää lahjoa mua)

En tykkäisi ollenkaan, sillä tuolla summalla voisi ostaa auton, pihakivetyksen tai vaikka remontoida mökkiä.
 
vierailija
Minua ja sieluani ei osteta. Mitä minä edes niillä tekisin?
Se kaikki,mitä mina tarvitsen ja haluan, että on laadukasta (auto, kengät, laukut, ulkotakit...), niin saan ostettua itsekin.
Ei kyse ole sielusi tai kenenkään muun sielun ostamisesta. On hyvä taito osata olla itsenäinen, mutta on myös osattava ottaa kohteliaisuuksia ja hemmottelua mieheltä vastaan. Mitä pahaa on siinä jos mies haluaa antaa lahjan rakastamalleen naiselle muulloinkin kuin jouluna tai juhlapäivänä?
 
vierailija
Voit toivoa, että se on kiitollinen, mutta et voi vaatia, että se lahjoja käyttäis. Tai ei kannata. Se saattaa ostaa sulle jonkin muikelis- porovillapaidan ja vaatia sen sun päälle ihan julkisilla paikoilla. Olishan se varmasti ihan kiva vähän välkkyä keskikesän yöttömässä yössä...:sneaky:
Piti googlettaa mikä on porovillapaita, kun en ollut koskaan kuullutkaan. En ole suomalainen mies eikä meilläpäin ole tuollaisia. Uskon tietäväni naiseni tyylin ja maun, joten en usko että lahja on väärä valinta. Tapailen suomalaista naista.
 
vierailija
Ajatuksena kaunis, mutta en ole tottunut sellaseen hellittelyyn ja ilahdun ja hämmennyn ihan pienistä asioista...koruja en käytä, kissa repis kaulasta riimut alta aikayksikön ja korviksiin en ikinä tottunut...
Ymmärrän etteivät korut ole kaikkien juttu, mutta minun on vaikea ymmärtää kovuutta teidän kulttuurissa, jopa naiset ovat ehdottomia lähes kaikessa. En tarkoita, että miehen tulisi maksaa ja elättää nainen kokonaan, mutta mikä siinä lahjan vastaanottamisessa on niin vastenmielistä?
 
vierailija
No, et voi tietää, koska et minua tunne. Ja sun mielipiteestä eriävätkö on kaikki valetta? Sittenkö ois kelvannut, jos olisin väittänyt, että otan ne vastaan ilolla ja palvelen miestä kiitollisuudella kyseenlaistamatta yhtään asiaa? Miksi täällä sitten kysytään mielipidettä, jos sitä ei saa sanoa? Mä todellakin toimisin noin - pidät sinä siitä tai et.
Tunnen. Valehtelet. Itse Taidat olla se narsisti?
 
vierailija
Ensin olisin varmasti hämmentynyt. Mitä ihmettä? Seuraavaksi tulisi ikävä ajatus: "Mitä helevettiä sä oot tehny!?" (että täytyy yrittää lahjoa mua)

En tykkäisi ollenkaan, sillä tuolla summalla voisi ostaa auton, pihakivetyksen tai vaikka remontoida mökkiä.
Noin vähän luottamusta sinulla on mieheesi? Etkö ole saanut mieheltäsi arvokkaita lahjoja? En ostele lahjoja vain merkkipäivinä vaan ilahdutan rakastani milloin haluan ja se on yksi tapani osoittaa välittämistä. En lahjo enkä odota vastapalveluksia.
 
vierailija
Mä osaan ostaa ihan ite vaatteeni.
En vaateta tai määrää mitä nainen pukee päälleen. Olen kuullut, että täällä Suomessa lahjasta kiitetään aina eikä olla naama nurinpäin vai olenko sittenkin väärässä? Kyse on hemmottelusta ja huolenpidosta sekä välittämisestä. Kyseessä on lahja naiselle, jota rakastan. Ymmärrätkö? Ilmeisesti et ole tottunut siihen, että mies pitää hyvänä.
 
r0s
En vaateta tai määrää mitä nainen pukee päälleen. Olen kuullut, että täällä Suomessa lahjasta kiitetään aina eikä olla naama nurinpäin vai olenko sittenkin väärässä? Kyse on hemmottelusta ja huolenpidosta sekä välittämisestä. Kyseessä on lahja naiselle, jota rakastan. Ymmärrätkö? Ilmeisesti et ole tottunut siihen, että mies pitää hyvänä.

Mun mies osaa pitää mua hyvänä.

Vaatteilla ja koruilla se ei onnistu.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
En vaateta tai määrää mitä nainen pukee päälleen. Olen kuullut, että täällä Suomessa lahjasta kiitetään aina eikä olla naama nurinpäin vai olenko sittenkin väärässä? Kyse on hemmottelusta ja huolenpidosta sekä välittämisestä. Kyseessä on lahja naiselle, jota rakastan. Ymmärrätkö? Ilmeisesti et ole tottunut siihen, että mies pitää hyvänä.
Mä olen aina kokenut (aikuisiällä) huolenpidon enemmänkin toisen kontrollointina..niinkuin se toinen tietäis mua paremmin mikä mulle sopii ja miten mun olis parempi elää ja olla.
En tykkää, en yhtään ja ei kyllä tulis toimimaan omalla kohdalla sellanen parisuhde.
 
vierailija
Olisin kiukkuinen, mä oisin tuolla summalla lähteny mieluummin perheen kanssa Italiaan. :cautious: Tai hommanu pihalle jotain huvila&huussi -tyylin systeemiä.

Jos tulot ei ole kuin Kimi Räikkösellä, niin ei noin isoja yllärilahjoja parisuhteessa sais tulla, koska meillä on yhteinen talous, vaikka on eri tilit. Ehkä joku ruusupuska tai hotelliyö kävis ex tempore -lahjasta.
Tilanteesi on erilainen ja ymmärrän, että oma perhe ja lapset ovat varmasti rakkaita ja tärkeitä, mutta naisella ei ole lapsia. Jos olisin ostanut matkan, niin olisi se ollut vain meille kahdelle. Kiitos kuitenkin ideasta seuraavaan yllätykseen. :)
 
Tilanteesi on erilainen ja ymmärrän, että oma perhe ja lapset ovat varmasti rakkaita ja tärkeitä, mutta naisella ei ole lapsia. Jos olisin ostanut matkan, niin olisi se ollut vain meille kahdelle. Kiitos kuitenkin ideasta seuraavaan yllätykseen. :)
Osta ihmeessä matka Italiaan hälle ja jos haluat niin laita mulle privana viesti niin suosittelen sulle sitä kautta siellä hotellia ja erittäin korkeatasoista ja kaunista paikkaa minne voitte mennä:)
 
Tilanteesi on erilainen ja ymmärrän, että oma perhe ja lapset ovat varmasti rakkaita ja tärkeitä, mutta naisella ei ole lapsia. Jos olisin ostanut matkan, niin olisi se ollut vain meille kahdelle. Kiitos kuitenkin ideasta seuraavaan yllätykseen. :)
Niin no...mut se riippuu siitäkin että kuinka hyvin tunnet sen naisen, ja kuinka varakas olet.
Kalliit lahjat vain näissä tapauksissa:
-naisen tulee olla jo tyttöystävä tai vaimo
-olet oikeasti rikas

Muussa tapauksessa naiselle voi tulla ostettu olo, ja susta voi tulla olo hänelle että olet epätoivoinen/säälittävä, ja et osaa hurmata luonteellasi, jutteluillasi, jne.

Ja vaikka oisit kroisos, niin älä osta vaatteita. Naiset on tarkkoja niiden ulkonäöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ja vaikka oisit kroisos, niin älä osta vaatteita. Naiset on tarkkoja niiden ulkonäöstä.
Joo tää, tässä nimenomaan miehen täytyy olla paitsi tarkka myös varovainen.
Vaatteita ostava mies tekee ainakin mulle sellasen olon, että hän ostais niitä vain tyydyttääkseen jotain omaa haluaan sillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Joo tää, tässä nimenomaan miehen täytyy olla paitsi tarkka myös varovainen.
Vaatteita ostava mies tekee ainakin mulle sellasen olon, että hän ostais niitä vain tyydyttääkseen jotain omaa haluaan sillä.
Mun mies osti mulle ekoille treffeille semmoista anoppi-style -kampetta että meinasin heivata koko ukon...:confused: No ei sillä oo fetissiä.
(Ekoille treffeille ei mun mielestä muutenkaan sovi kuin joku ruusu tai suklaa tms...)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä