Miten saa kannettavasta kosketushiiren pois lukituksesta?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
AUTTAKAA
Auttakaa muakin. Muulla on HPn muutaman kuukauden vanha läppäri ja mikään noista edellä ehdotetuista ei auta. Eikä isäntäkään keksinyt. Siis Ainoa järkeenkäyvä nappula noissa f-nappuloissa on F4, jossa on sellainen neliö, muutta fn+f4 ei silti tuota tulosta. Mulla tasohiiri nyt siis päällä ja pois sen haluaisin kun ranne osuu aina siihen. Ja tuossa tasohiiressä ei ole mitään näppäintä, paitsi vasemmassa yläkulmassa sellainen valo, joka ei nyt pala. Mutta sitä valoa painamalla ei tapahdu mitään. Valon alla on sellainen kuoppa, mutta myöskään sitä nopeasti painamalla, pitkään painamalla tai kaksoisklikkaamalla ei tapahdu mitään.

AUTTAKAA
nosto tähän liittyen, osaako joku auttaa
 
Vahingosta viisastuu
Keltaisen valon kaksoisnapautus toimii ProBook 6460b:ssä kuin unelma. Kuten aiemmiltakin, myös minulta kiitokset pätevistä neuvoista. Koko ketju piti kyllä lukea, ennen kuin asia valkeni.
 
"..."
Fn nappia ja touchpadin esto pitää painaa yhtä aikaa (kuvassa on neliö jota osottaa sormi), koska osassa koneissa nykyään on niin paljon toimintoja siinä funtionappien kohdalla, että fn pohjaa ja haluamansa nappi kehiin. Ei siis riitä että niitä painaa vaan peräkkäin koska ne toiminnot ei toimi sitten oikein kone valitsee käyttöön sen toisen toiminnon mikä nappiin on ohjelmoitu ilman fn pohjaan laittoa.

Myös sieltä hiiren asetuksista voi säätää hiiren niin, ettei toimi jos siinä on usb hiiri kiinni, mutta windows ei aina käskyä tottele niin pitää varmistaa sillä fn + missä ikinä onkaan se touch padin pysäytys, että painaa senkin käyttöön/pois päältä.
 
Elitebook820
Hienoa, vanha postaus mutta silti löytyi ratkaisu ongelmaan. Itse tosin yritin ettiä että miten kyseisen hiiren saa pois käytöstä. Tupla klikkaus kosketushiiren vasempaan yläkulmaan auttoi.
 
Tuskastunut
[QUOTE="JepJep";30039446]Compaqin miniläppärissä lukituksen saa päälle ja pois tuplaklikkaamalla touchpadin vasenta ylänurkkaa.[/QUOTE]

HP:n Elitebook siinä ei mikään tuplaklikkaus auta, vaan ihan kunnolla saa tökkästä sormella voimalla valomerkkiä niin, että se sammuu
 
vierailija
jess kiitos vanha ketju toimi sain minäkin lukittua eli laitampa vinkiksi hp Paviliondv6 ja tasohiiren vasemmassa yläkulmassa on pieni valo ei mitään painaumaa tai muuta tai pikkkunappeja ylhäällä mutta sitä valoa ihan kevyesti kaksoiskoskettamalla lukittuu ja avautuu!
 
vierailija
Täällä myös Lenovon koneessa kosketuslevy poissa käytöstä... Eilen huomasin, että kappas, ei enää toimikkaan. Mitä lie olen säheltänyt, en kuitenkaan tahallani ole pois päältä laittanut. Vanha ketju, kyllä, mutta jos silti saisi apua! Mikään aiemmin mainitusita keinoista ei toimi... Fn+F6 luulisi olevan oikeat näppäimet laitaa kosketuslevy päälle, sillä f kutosessa on kosketuslevyn kuva, mutta ei tämä toimi! Osaisiko joku auttaa, miestä ei ole. :LOL:
 
vierailija
Mulla sama ongelma kun edellisillä, mutta mikään ohje ei ole tuottanut tulosta... Tää on hp elitebook, mutta valon tulpaklikkaus EIKÄ sormella kunnolla tökkiminen auta...?
 
Autanmanuaalisesti
Minullakin oli sama ongelma eli kosketushiiri ei toiminut Hp:n koneessa ja siinä paloi oranssinen valo.
En osannut laittaa näiden ohjeiden kautta sitä pois. Fn + F7 eivät toimineet minulla. Kokeilin monia eri näppäinkomentoja ja en saanut sitä tehtyä.

Kunnes:
Googletin hieman Hp koneiden kosketushiirten toimintoja ja löysinkin Hp:n puolelta melko hyvän manuaalisen ohjeen, asetuksien kautta siis.

Toimi näin, jos mikään muu ei auta:
  1. Mene Ohjauspaneeliin. (Itse sain sen suoraan, mutta useilla on esimerkiksi: Käynnistä > ohjauspaneeli)
  2. Mene seuraavaksi hiiren asetuksiin. (Itse hain hausta ja painoin vaan "hiiri" sanan päältä)
  3. Mene TouchPad -asetuksien välilehdelle asetuksissa. (Minulla siinä oli punainen merkin kuva, siinä luki: "TouchPad-asetukset"
  4. Paina kohtaa: "TouchPad Käyttöön"
  5. Paina lopuksi: OK
Näin sain sen toimimaan eli syttyi sininen valo, joka kertoo sen, että kosketushiiri toimii.
Jos haluaa puolestaan sen kosketushiiren pois, mene samalla lailla, mutta paina kohtaa: "TouchPad Pois käytöstä"

Toivottavasti tästä oli apua! :)
 

Yhteistyössä