Miten saa tietokoneeseen äänet takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli siis kone meni jumiin ja siihen piti tehdä järjestelmän uudelleen asennus, jonka jälkeen äänet katos eli kajareista ei siis saa ääntä tulemaan.

Tietääkö kukaan "nero", miten ne saa takaisin...jostain tietokoneen asetuksista vai mistä?

Neuvoja tarvitaan, kun ollaan kokeiltu jo vaikka mitä....eikä asiasta ole tietoa?
 
Naapurin tyttö
En ole mikään asiantuntija, mutta tsekkaa ainakin onko "vaimennus" mennyt päälle. Mulla näkyy koneen oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvake, sitä hiiren vasemmalla puolellan klikkaamalla aukeaa ruutu jossa on vaimennus (mute) joko päällä tahi ei.
 
Naapurin tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
En ole mikään asiantuntija, mutta tsekkaa ainakin onko "vaimennus" mennyt päälle. Mulla näkyy koneen oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvake, sitä hiiren vasemmalla puolellan klikkaamalla aukeaa ruutu jossa on vaimennus (mute) joko päällä tahi ei.
Siis ei koneen alareunassa vaan tietenkin näytön.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
En ole mikään asiantuntija, mutta tsekkaa ainakin onko "vaimennus" mennyt päälle. Mulla näkyy koneen oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvake, sitä hiiren vasemmalla puolellan klikkaamalla aukeaa ruutu jossa on vaimennus (mute) joko päällä tahi ei.
Ei oo sellasta kuvaketta :(
 
Naapurin tyttö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
En ole mikään asiantuntija, mutta tsekkaa ainakin onko "vaimennus" mennyt päälle. Mulla näkyy koneen oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvake, sitä hiiren vasemmalla puolellan klikkaamalla aukeaa ruutu jossa on vaimennus (mute) joko päällä tahi ei.
Ei oo sellasta kuvaketta :(
käynnistä -> ohjauspaneeli -> äänet, puhe ja äänilaitteet -> äänet ja äänilaitteet. Sieltä saattaa löytyy ruksi kohdassa "ei ääntä".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
En ole mikään asiantuntija, mutta tsekkaa ainakin onko "vaimennus" mennyt päälle. Mulla näkyy koneen oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvake, sitä hiiren vasemmalla puolellan klikkaamalla aukeaa ruutu jossa on vaimennus (mute) joko päällä tahi ei.
Ei oo sellasta kuvaketta :(
käynnistä -> ohjauspaneeli -> äänet, puhe ja äänilaitteet -> äänet ja äänilaitteet. Sieltä saattaa löytyy ruksi kohdassa "ei ääntä".
Kävin katsomassa, mutta kaikki valintakohdat on harmaana, eikä mistään pysty tekemään mitään, siinä "ei ääntä" kohdassakaan ei ole ruksia.


 
randomi
Alkuperäinen kirjoittaja Sama vika:
Mulla on sama vika. Ajurit varmaan puuttuu. Koneessa ei oo muutakun piip ääni mikään muu ei toimi.
mullakin ongelma äänien kanssa kajarien pitäisi toimia yms. miten ajurit voi kattoo en oikeestaan tiedä miktkä on ajurit jos joku viittii opastaa
 
A shadieeyah
käynnistä-kaikki ohjelmat-apuohjelmat-viihde-äänen voimakkuus..

tää tekee samaa joskus et äänet häviää.Menee vaan noita ohjeita pitkin ja heittää sen vaimenna kaikki rastin päälle eli eka mykäks kaikkia ja sit se mykkä rasti pois niin tulee äänet takaisin.
 
Minävaan
Ei onnistunut.. Tuli laatikko jossa luki : Aktiivisia mikserilaitteita ei ole. Voit asentaa mikserilaitteet ohjauspaneelin ohjatulla laitteistotoiminnulla.. Mikä on ohjattu laitteistotoiminto?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
tai sit sun pitää asentaa ne kaiuttimet uudestaan. vähän niin kuin tulostinkin asennetaan
Sori, mutta nyt naurahdin ääneen. Äänikortin ajurit siihe koneeseen voi joutua asentamaan. Ja jos olisikin usb-liitäntäiset kajarit, niin kyllä Winkkari niiden ajurin osaisi itsestään asentaa.
 
ajuri ja monta muuta selkokielellä
Alkuperäinen kirjoittaja Samaaaa Viiikaaa:
Mulla on sama ongelma mutku en alyy mikä vittu on AJURI ? Opastakaa.
http://sano.se/suomeksi/?li=ajuri

ajuri, engl. driver,
Ohjelma, joka ohjaa tietokoneen laitteita

Lisätietoa:
Uuden laitteen (kuten kirjoitin) asennus on yleensä helppoa, sillä tavallisesti se tunnistetaan automaattisesti ja käytetään sille sopivaa valmista ajuriohjelmaa. Joskus kuitenkin on tarpeen asentaa ajuriohjelma laitteen mukana tulevalta levyltä.
 
joku vaa
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
En ole mikään asiantuntija, mutta tsekkaa ainakin onko "vaimennus" mennyt päälle. Mulla näkyy koneen oikeassa alareunassa kaiuttimen kuvake, sitä hiiren vasemmalla puolellan klikkaamalla aukeaa ruutu jossa on vaimennus (mute) joko päällä tahi ei.
Ei oo sellasta kuvaketta :(
käynnistä -> ohjauspaneeli -> äänet, puhe ja äänilaitteet -> äänet ja äänilaitteet. Sieltä saattaa löytyy ruksi kohdassa "ei ääntä".
jepjep mulla on sama vika ne äänet on vaa poistunut mulla lukee siinä ''ei äänilaitteta'' :(
 
Tiny
Mulkin sama juttu sen äänenkaa ja viel resoluutionkaa ku on mini kannettava nii siihen pitäis saada resoluutio asetukset takas , nyt näyttö on liian suurena , mut kai multaki se cd levy löytyy (toivottavasti)
 

Yhteistyössä