Miten saa tietokoneeseen äänet takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
aateekookuru
Koneen mukana on tullut Drivers-CD tai vastaava. Sieltä pitää asentaa ajurit. Esim. ääniajurit, näyttöajurit, piirisarjan ajurit ym. Tarkka toimintatapa riippuu koneesta ja ajureista. Ajurit löytyy myös netistä valmistajan tukisivuilta.
 
miäs
No niin, kuulostaa siltä että olet asentanut järjestelmän kokonaan uusiksi.. Ja ilmeisesti nyt ei sitten ole äänikortin ajureita jostain syystä olemassa.. Jos ei löydy cd:tä jossa tuo ajuri olisi (oletan että on kaupasta ostettu pakettikone). Tai jos koneeseen on asennettu erillinen äänikortti niin pitäisi olla valmistajan toimittama cd sitä varten. Mutta jos kyseessä on pakettikone (hp, dell tms) niin kyseisen valmistajan sivuilta voi käydä hakemassa ajurin tuota varten.. Tarvitsee vain katsoa etiketistä mikä on koneen malli (yleensä model:xxxxx) ja hakea se sieltä.. Yleensä valmistajien kotisivuilla on kohta tuki tai support..
 
åååå
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli siis kone meni jumiin ja siihen piti tehdä järjestelmän uudelleen asennus, jonka jälkeen äänet katos eli kajareista ei siis saa ääntä tulemaan.

Tietääkö kukaan "nero", miten ne saa takaisin...jostain tietokoneen asetuksista vai mistä?

Neuvoja tarvitaan, kun ollaan kokeiltu jo vaikka mitä....eikä asiasta ole tietoa?
 
lyyle
mul on ollu sama ongelma jo ootas noin puol toista vuotta!olen yrittänyt monta kertaa saada äänii takas ja isä ja iso velikin yritti ajaa ajurin mut kai mun kone pimahti toi ääni kortti
 
lettu
Meillä oli kans täsmälleen sama ongelma. Ensin tehtiin koneeseen täyspalautus tehdasasetuksiin (tyhjennettiin ensin kovalevy). Sitten huollosta käskettiin kokeilla asentaa audioajurit (merkin kotisivuilta löytynee). Vika ei ollut kummassakaan näissä, vaan lopulta auttoi vasta emolevyn vaihto. Onneksi oli takuu voimassa!
 
Karvinen
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Meillä oli kans täsmälleen sama ongelma. Ensin tehtiin koneeseen täyspalautus tehdasasetuksiin (tyhjennettiin ensin kovalevy). Sitten huollosta käskettiin kokeilla asentaa audioajurit (merkin kotisivuilta löytynee). Vika ei ollut kummassakaan näissä, vaan lopulta auttoi vasta emolevyn vaihto. Onneksi oli takuu voimassa!
hyvin harvoin äänikortti menee rikki. Tässä tapauksessa käyttiksen asennus uudelleen kyseessä, joten vain AJURI äänikortilta puuttuu. Eli äänikortin piirisarja selville ja tarvittava ajuri koneeseen ja toimii 100% varmudella
 
Dante
okei mull on läppäri ja joku aamu menin koneelle ja äänet oli pois ainoastaan jotkun mese äänet toimi mut ei mikään piisit tai joku youtube joten menin ohjauspaneeliisieltä laitteistot ja äänet ja sieltä ääni siinon tommonen kaijuttin lukee ja siin on se ääni mittari jos mä pistän sen media playerin soimaan se mittari lähtee ihan kun kuuluis sitä musiikkii muttei kuulu siis mä en tiedä nyt mitä tehä :(
 
"Juha"
Eli.
Kun asennatte käyttöjärjestelmän (Windows xp/vista/7 jne.)
katoaa koneeltanne ajuritiedostot, eli sellaiset ohjaintiedostot jotka tietokoneen laitteisto vaatii toimiakseen.
Yksi parhaimmista paikoista on ajuriapaja (mbnet:in palvelu), sieltä löytyy yksittäisiä ajureita mistä voi valita osien mukaan sen oikean ajurin sille äänikortille, tai muille toimimattomille osille.
Esim: näytönohjain, äänet ja verkkokortti ovat usein sellaisia mitä ei Windows tunnista suoraan tahi osaa asentaa joten ne joutuu asentamaan käsin.
Tietokoneen valmistajan sivuilla on yleensä kohta support/tuki/joku muu vastaava mitä klikkaamalla se alkaa kyselemään tietokoneesi tietoja kartoittaakseen ne oikeat ajurit mitä tarjoaa. Monella valmistajalla löytyy ns.all-in-one paketti missä kaikki tarvittavat ajurit tulee valmiina yhtenä pakettina helppoon asennukseen.
Kuitenkin lähtökohtana on turha nyt alkaa etsimään mistään asetuksista, sillä oletuksena uuden käyttöjärjestelmän asennuksen jälkeen äänet on päällä.
Lyhyesti: Ajurit netistä (joka tapauksessa vaika sinulla olisikin joku asennus-cd niin tuoreemmat ajurit saat netistä)
Asennus
Uudestaan käynnistys
Ja ROCKN ROLL :)

Tampereen alueella voin myös tulla asentamaan tietokonejuttuja edullisesti:
juhamatti.paananen@gmail.com
 
auttakaa
oisko kenelläkään vinkkejä mulle ku munki koneelta meni ääni ja siinä kaiuttimen kuvakkeen päällä on punainen raksi ja kun siihen vie hiiren nii siinä lukee "mitään äänentoisto laitetta ei ole asennettuna." oisko kukaan niin nero et osais auttaa?
 
oisko kenelläkään vinkkejä mulle ku munki koneelta meni ääni ja siinä kaiuttimen kuvakkeen päällä on punainen raksi ja kun siihen vie hiiren nii siinä lukee "mitään äänentoisto laitetta ei ole asennettuna." oisko kukaan niin nero et osais auttaa?
Ajuri varmaankin pitäisi asennella uusiksi. Menet kurkkimaan tietokoneesi valmistajan nettisivuille, sieltä tuki & ohjelmistot tai joku vastaava. Ja sieltä laiteajurit jne..
 
"mie"
juu säädin koneen kaa ja äänet oli täysil muuten mut se yks ja vedin suoraa sen ofc täysille nii hieman säikähdin XD mut tack kaikki jotka autto mua mun raksun koneen kaa =DD
 
äänet hukassa
Kävin katsomassa, mutta kaikki valintakohdat on harmaana, eikä mistään pysty tekemään mitään, siinä "ei ääntä" kohdassakaan ei ole ruksia.
minulla on sama ongelma. formasin koneen uudelleen ku kone oli täynnä paskaa mie en saa ääniä mitenkään mulla on ''nörtti'' veli seki formas mutta sillä toimii äänet ois ihan kiva jos joku osais kertoa miten ne saa mie asensin vindowsin samalla lailla ku veliki mutta ei asensin kaikki tarvittavatki
 

Yhteistyössä