Miten saada 17-vuotiaan tyttären tupakointi loppumaan !

17-vuotias lukiolaisemme on jäänyt muutamaan kertaan kiinni tupakoinnista ihan itse teossaan ja olen löytänyt myös hänen laukuistaan ja piilopaikoistaan huoneessaan tupakointiin viittaavia tarvikkeita kuten. sytyttimen. Myös joskus vaatteet ovat haisseet hihojen kohdalta savulle.
Tyttärelle on sanottu ja ihan suoraan sanoen SUUTUTTU kun olen epäillyt tupakointia. Uusi miesystäväni on myös kerran nähnyt hänen polttavan tupakkaa, silloin kun jäi meille itse teossaan kiinni ja oli sitä mieltä että hänen tupakointityylinsä oli varsin tottunutta (ei enää mitään savua poskeen-tyyliä...)
Olen ajatellut ottaa rahat pois, mutta hän on varsin säästäväinen ja rahajemmoja löytyy kaikkialta ja tilillä on isot säästöt. Pankkikorttia en ole hänelle hakenut, vaikka sen kai tuon ikäisenä jo ehkä saisi ilman minua? Tytär käy myös koulun jälkeen silloin tällöin melko hyväpalkkaisessa työssä ikäänsä nähden, joten en pysty kaikkia rahoja häneltä ottamaan, jottei hän saisi savukkeita.
Epäilen hänen hakevan tupakkinsa itse kaupasta tai sitten muiden jo 18-vuotiaiden kavereidensa hakevansa ne hänelle
Olemme kertoneet hänelle ja tupakoinnin riskit, eikä auta.

MItä tässä tilanteessa voi tehdä?? apua kaivataan??
 
Hilkka77
Anna tyttösi huomata tupakan vaarat itse. Et mahda sille enää mitään. Hyväksy se fakta, että tyttösi on tuollaisen valinnan tehnyt. Kohtahan tuo on jo täysi-ikäinen. Tuntuu suorastaan naurettavalta, että väkisin yrität aikuisuuden kynnyksellä olevaa naisen alkua laittaa liekaan. Hellitä, älä riko välejäsi muuten työteliääseen ja ilmeisesti fiksuun tyttöön tupakan takia.
 

Yhteistyössä