Miten selvitä erosta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen aivan rikki.

Olemme olleet melkein 20v naimisissa, ja meillä on kolme lasta. Pitkään liittoon on toki mahtunut hyviä ja huonoja aikoja, mutta meillä ei ole ollut sellaisia suuria kriisejä kuin vaikkapa uskottomuutta tai alkoholista aiheutuneita ongelmia.

Viime aikoina on mennyt tasaisesti, mutta kieltämättä elämä on ollut "arjen suorittamista". Olemme molemmat väsyneitä, sillä emme ole olleet kunnon lomalla moneen vuoteen. Itse olen ollut pari kertaa työttömänä lyhyehkön pätkän, mies on pienyrittäjä ja maahanmuuttaja. Asumme kivassa omistusasunnossa, ajamme autolla ja lapsemme harrastavat, mutta rahat ovat tiukalla, mikä aiheuttaa stressiä molemmille.

Itse olen ehdottanut aiemmin, että asuisimme halvemmin, mutta mieheni mielestä se olisi ollut luovuttamista. Hän on kuitenkin väsynyt omaan työhönsä, ja jotta siitä kehkeytyisi helpompi ja tuottoisampi business, tarvittaisiin siihen minun panostani, mutta en vain osaa myydä.

Joka tapauksessa, viime yönä mies herätti minut ja sanoi ettei saa unta, meidän täytyy puhua. Sitten hän vain ilmoitti, että meidän täytyy erota.

Valehtilisin, jos väittäisin, ettei ero ole koskaan käynyt mielessäni, mutta en ole koskaan todella halunnut sitä, Se on tuntunut joskus pahoina hetkinä hyvälle pakokeinolle, mutta kaikesta huolimatta rakastan edelleen miestäni, ja haluaisin tarjota lapsille ehjän kodin.

Olen aivan rikki. Olen huolesta soikeana lasten suhteen. En haluaisi heidän kokevan tätä. Miten järjestetään käytännön asiat? Koti pitää myydä, mistä löydän uuden kodin? Rahat eivät taatusti riitä sen paremmin erillään asuessa.

Yöllä olisin halunnut tarttua puhelimeen, mutta en tiedä, kenelle soittaa. Ero tuntuu valtavalle epäonnistumiselle ja häpeälle. Miten selviän tästä?
 
vierailija
No kyllähän sä oletkin epäonnistunut avioliitossa. Ei se ero ikinä ole vain toisen osapuolen syytä. Lähde käsittelemään asiaa nimenomaan itsestäsi. Sinä epäonnistuit, mutta mitä sitten?
 
Päivä kerrallaan se tulee helpottumaan. Koita löytää jokin hyvä asia mieleesi (se ei välttämättä ole helppoa) ja keskity siihen. Se voi helpottaa, ainakin minua se helpotti.

Onko mahdollista että olette vain kasvaneet erilleen? Kun ymmärsin ettei ero ajatus johdu mistään kolmesta yleisimmästä...

Voimia siule <3 ja kyllä elämä jatkuu. Täytyy vain olla uskoa
 
vierailija
No kyllähän sä oletkin epäonnistunut avioliitossa. Ei se ero ikinä ole vain toisen osapuolen syytä. Lähde käsittelemään asiaa nimenomaan itsestäsi. Sinä epäonnistuit, mutta mitä sitten?
Epäonnistuminen on kirosana nykypäivänä. Ikinä ei muka voi epäonnistua. Mutta asia on kuten sanoit. Jos liitto päätyy eroon, niin epäonnistuttu siinä on. Piste. Eikä se ole ikinä vain sen toisen syytä.
 
vierailija
Minulla n.6kk avioerostani mennyt.(10v.liitto)
Vaimoni päätti eron tehdä.
Alussa meni (n.2kk) todella huonosti.. ei kunnolla nukuttua/syötyä.
Töissä olen pystynyt käymään ja hyvä niin.
Lapset on vuoroviikoin molemmilla.
Jäin asumaan taloomme koiran kanssa.
Hänellä uusi kaveri löytynyt..
Kyllä sitä vain jostain on löytänyt voimia..ystävät.,työkaverit.,töitä.
Vaikka ei ole erosta kauan kulunut niin
voin suht. hyvin.
Minulla on kuitenkin puhe välit exän kanssa.
Ketään ei voi ns.omistaa vaikka ollaan naimisissa. Rakkaus kantaa..
jos toinen toiselle haluaa hyvää.:love:

Tsemmpiä ja voimia sinulle!
 
vierailija
Päivä kerrallaan se tulee helpottumaan. Koita löytää jokin hyvä asia mieleesi (se ei välttämättä ole helppoa) ja keskity siihen. Se voi helpottaa, ainakin minua se helpotti.

Onko mahdollista että olette vain kasvaneet erilleen? Kun ymmärsin ettei ero ajatus johdu mistään kolmesta yleisimmästä...

Voimia siule <3 ja kyllä elämä jatkuu. Täytyy vain olla uskoa
❤
 
Fantzu
Minulla n.6kk avioerostani mennyt.(10v.liitto)
Vaimoni päätti eron tehdä.
Alussa meni (n.2kk) todella huonosti.. ei kunnolla nukuttua/syötyä.
Töissä olen pystynyt käymään ja hyvä niin.
Lapset on vuoroviikoin molemmilla.
Jäin asumaan taloomme koiran kanssa.
Hänellä uusi kaveri löytynyt..
Kyllä sitä vain jostain on löytänyt voimia..ystävät.,työkaverit.,töitä.
Vaikka ei ole erosta kauan kulunut niin
voin suht. hyvin.
Minulla on kuitenkin puhe välit exän kanssa.
Ketään ei voi ns.omistaa vaikka ollaan naimisissa. Rakkaus kantaa..
jos toinen toiselle haluaa hyvää.:love:

Tsemmpiä ja voimia sinulle!
Mulle kävi kutakuinkin samalla tavalla. Mutta eksä muutti ulkomaille ja jäi sinne.
 
vierailija
Päivä ja asia kerrallaan. Tosin - tekstistäsi huokui läpi yhteisen ajan puute. Olisiko millään mahdollista ottaa se kortti käyttöön nyt? Mikäli tunteita vielä molemmilla on olemassa? Kannattaisi ainakin kokeilla...


Muutoin mikäli eroon päädytte niin pitäkää huoli siitä että voitte ja kykenette hoitamaan asiat aikuisina. Jo teidän molempien jaksamisen vuoksi mutta myös lasten tähden. Ero ei ole maailman loppu vaikka pieneltä kuolemalta tuntuukin. Säilyttäkää puheyhteys ja välinne niin jatkokin on sujuvampaa.

Puhu ja käsittele asiaa ystäviesi, läheistesi kanssa ja pyydä apua. Pidä huoli omista perustarpeistasi niin jaksat. Ja usko pois - selviät kyllä!
 

Yhteistyössä