Miten siirretään puhelimesta kuvia tietokoneelle?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ostin tänään uuden puhelimen, Nokia 3710. Entisessä puhelimessani oli USB-kaapeli jolla kuvia siirrettiin, tässä ei ole mitään, ja ohjeissa vaan lukee että pitäis lähettää jonkun verkkopalvelun kautta kuvat jonnekin palvelimelle, josta niitä voi sitten katsoa. En kyllä tajunnut yhtään.

Onko jolllain kys. puhelinta? pakkohan ne kuvat on saada omalle koneelle, vai pitääkö USB-kaapeli ostaa erikseen? Ei jaksais liikkeeseen asti mennä tyhmänä kyselemään, mieluummin kysyn ensin täältä..:)
 
bg
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ostin tänään uuden puhelimen, Nokia 3710. Entisessä puhelimessani oli USB-kaapeli jolla kuvia siirrettiin, tässä ei ole mitään, ja ohjeissa vaan lukee että pitäis lähettää jonkun verkkopalvelun kautta kuvat jonnekin palvelimelle, josta niitä voi sitten katsoa. En kyllä tajunnut yhtään.

)
Eikö siinä ole suomenkielistä ohjetta, josta tajuisi ?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja bg:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ostin tänään uuden puhelimen, Nokia 3710. Entisessä puhelimessani oli USB-kaapeli jolla kuvia siirrettiin, tässä ei ole mitään, ja ohjeissa vaan lukee että pitäis lähettää jonkun verkkopalvelun kautta kuvat jonnekin palvelimelle, josta niitä voi sitten katsoa. En kyllä tajunnut yhtään.

)
Eikö siinä ole suomenkielistä ohjetta, josta tajuisi ?
Ainut kohta jossa on mitään valokuvien siirrosta, menee näin:

Voit jakaa kuvia ja videoleikkeitä yhteensopivissa jakopalveluissa webissä. Verkossa toimivan jakopalvelun käyttö edellyttää, että tilaat jakopalvelun (verkkopalvelun)

Sitten on ohjeet miten mennään puhelimen galleriaan, ja lähetetään tiedot webiin. Sitten jatkuu:

Voit myös valita useita kuvia ja videoleikkeitä sekä lähettää ne kerralla jakopalveluun. Voit katsella lähetettyä aineistoa jakopalvelun Internet-sivulla laitteessasi.

Missään muualla koko ohjeissa ei puhuta mitään valokuvista.

Eikä tosiaan mukana ollut USB-kaapelia. Ilmeisesti siis en saa kuvia omalle koneelle omiin tiedostoihin ollenkaan? Pitäisköhän kuitenkin mennä kysymään sieltä palvelupisteestä..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Onkos siinä sitten edes USB-liitintä, johon voisit sen kaapelin kytkeä ?
on, muttei tosiaan kaapelia eikä ohjeita. pitäisköhän se itse ostaa, ja selvittää miten kuvia siirretään? Ohjeissä ei tosiaan ole mitään.
 
älä nyt viitsi!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ohjeet:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_3710_fold_UG_fi.pdf

sivulla 36 on kortin ohje, niin voit siirtää.
siis tuossa oli vaan se sama pätkä jonka laitoin, ei tuosta selvinnyt mitään.
Muistikortti
Voit tallentaa muistikortille multimediatiedostoja, kuten videoleikkeitä, kappaleita, äänitiedostoja, kuvia ja viestejä. Valitse Valikko > Galleria > Kaikki sisältö > Muistikortti. Osa Galleria-sovelluksen kansioista, joiden sisältöä laite käyttää (esimerkiksi Teemat), voi olla muistikortilla.

Jos muistikorttia ei ole valmiiksi alustettu, sinun on alustettava se. Kun muistikortti alustetaan, kaikki kortilla olevat tiedot katoavat pysyvästi.


Eli alustat muistikortin ensin, sitten otat kuvat ja tallennat ne kuvat muistikortille, kortti irti ja tökkäät sen tietokoneen kortinlukijaan ja toimit kuten minkä tahansa muistitikun tms kanssa.

Herranjestas, eikö ihmiset osaa oikeasti ajatella ja onko sisälukutaito ihan hukassa???? :eek:
 
USB
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Onkos siinä sitten edes USB-liitintä, johon voisit sen kaapelin kytkeä ?
on, muttei tosiaan kaapelia eikä ohjeita. pitäisköhän se itse ostaa, ja selvittää miten kuvia siirretään? Ohjeissä ei tosiaan ole mitään.
Nokian PC-Suitella voi siirtää tietoja (myös kuvia) USB-kaapelin tai Bluetoothin kautta. Ohjelma on Nokian sivuilla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja älä nyt viitsi!:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ohjeet:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_3710_fold_UG_fi.pdf

sivulla 36 on kortin ohje, niin voit siirtää.
siis tuossa oli vaan se sama pätkä jonka laitoin, ei tuosta selvinnyt mitään.
Muistikortti
Voit tallentaa muistikortille multimediatiedostoja, kuten videoleikkeitä, kappaleita, äänitiedostoja, kuvia ja viestejä. Valitse Valikko > Galleria > Kaikki sisältö > Muistikortti. Osa Galleria-sovelluksen kansioista, joiden sisältöä laite käyttää (esimerkiksi Teemat), voi olla muistikortilla.

Jos muistikorttia ei ole valmiiksi alustettu, sinun on alustettava se. Kun muistikortti alustetaan, kaikki kortilla olevat tiedot katoavat pysyvästi.


Eli alustat muistikortin ensin, sitten otat kuvat ja tallennat ne kuvat muistikortille, kortti irti ja tökkäät sen tietokoneen kortinlukijaan ja toimit kuten minkä tahansa muistitikun tms kanssa.

Herranjestas, eikö ihmiset osaa oikeasti ajatella ja onko sisälukutaito ihan hukassa???? :eek:
Ei tarvitse alkaa arvostelemaan!!!!!!. :-(((( Ei täältä uskalla kohta mitään kysyä.

Mun muistikortti on vanhasta puhelimesta, enkä ole koskaan noin tehnyt, kun tosiaan vanhassa puhelimessa oli se USB-kaapeli. Ja olen varmaan mielettömän tyhmä sinusta, mutta en tiedä mihin se muistikortti laitetaan, se on siis sellainen pikkurillin kokoinen sirunen kynnen kokoinen. Täytyypä siis kysellä niiltä jotka asioita enemmän tietävät. Muistitikku mulla on, mutta en tosiaan tiedä ollenkaan, USB-porttiin menevä, mutta en tosiaan tiedä mihin tuo pienenpieni muistikortti menee? Anteeksi tyhmyyteni. Tietääkö oikeasti kaikki muut tällaiset asiat? :-O

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja älä nyt viitsi!:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ohjeet:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_3710_fold_UG_fi.pdf

sivulla 36 on kortin ohje, niin voit siirtää.
siis tuossa oli vaan se sama pätkä jonka laitoin, ei tuosta selvinnyt mitään.
Muistikortti
Voit tallentaa muistikortille multimediatiedostoja, kuten videoleikkeitä, kappaleita, äänitiedostoja, kuvia ja viestejä. Valitse Valikko > Galleria > Kaikki sisältö > Muistikortti. Osa Galleria-sovelluksen kansioista, joiden sisältöä laite käyttää (esimerkiksi Teemat), voi olla muistikortilla.

Jos muistikorttia ei ole valmiiksi alustettu, sinun on alustettava se. Kun muistikortti alustetaan, kaikki kortilla olevat tiedot katoavat pysyvästi.


Eli alustat muistikortin ensin, sitten otat kuvat ja tallennat ne kuvat muistikortille, kortti irti ja tökkäät sen tietokoneen kortinlukijaan ja toimit kuten minkä tahansa muistitikun tms kanssa.

Herranjestas, eikö ihmiset osaa oikeasti ajatella ja onko sisälukutaito ihan hukassa???? :eek:
Niin, oletko ajatellut ettei uudemmissa läppäreissä, joka mulla esim. on, ei ole kortinlukijaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Onkos siinä sitten edes USB-liitintä, johon voisit sen kaapelin kytkeä ?
on, muttei tosiaan kaapelia eikä ohjeita. pitäisköhän se itse ostaa, ja selvittää miten kuvia siirretään? Ohjeissä ei tosiaan ole mitään.
Nokian PC-Suitella voi siirtää tietoja (myös kuvia) USB-kaapelin tai Bluetoothin kautta. Ohjelma on Nokian sivuilla.
Joo PC suite on tuttu, sitä käytin entisen puhelimen kanssa kun siirsin kuvia USB-kaapelin kautta. Mutta tuossa käyttöohjeessa ei tosiaan puhuta USB-kaapelilla siirtämisestä mitään, eikä ole kaapelia. Eikä tosiaan mun läppärissä ole kortinlukijaa. Miten siis toimin, ostanko USB-kaapelin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Onkos siinä sitten edes USB-liitintä, johon voisit sen kaapelin kytkeä ?
on, muttei tosiaan kaapelia eikä ohjeita. pitäisköhän se itse ostaa, ja selvittää miten kuvia siirretään? Ohjeissä ei tosiaan ole mitään.
Nokian PC-Suitella voi siirtää tietoja (myös kuvia) USB-kaapelin tai Bluetoothin kautta. Ohjelma on Nokian sivuilla.
Joo PC suite on tuttu, sitä käytin entisen puhelimen kanssa kun siirsin kuvia USB-kaapelin kautta. Mutta tuossa käyttöohjeessa ei tosiaan puhuta USB-kaapelilla siirtämisestä mitään, eikä ole kaapelia. Eikä tosiaan mun läppärissä ole kortinlukijaa. Miten siis toimin, ostanko USB-kaapelin?
En edelleenkään löydä ohjeesta, ja tosiaan ei ole läppärissä kortinlukijaa. Kone on Hp, viime talvena ostettu.
 
vieras
Niin, oletko ajatellut ettei uudemmissa läppäreissä, joka mulla esim. on, ei ole kortinlukijaa?
Joo, ei olekaan, mutta olihan tuossa eri tapoja saada ne kuvat koneelle kunhan LUKEE ne ohjeet ajatuksella. Mun vuoden vanhassa halpismallissa (tarjouksessa 199 eur) on lukija, joten totta, en osannut ajatella että kaikissa ei olis. HDMI ei tosin ole itsestäänselvyys.

Aapeelle pahoittelut kärkkäästä viestistä, mutta kun ne ohjeet ON siellä kunhan vaan malttaa lukea. Anteeksi :ashamed:

:flower:
 
PC suiten kautta ainakin
Nokia PC Suite
Nokia PC Suite -ohjelmistolla voit hallita
musiikkia ja synkronoida yhteystietoja
sekä kalenteri-, muistikirja- ja
tehtävälistamerkintöjä laitteen ja
yhteensopivan tietokoneen tai Internetpalvelimen
(verkkopalvelu) välillä.
Lisätietoja sekä PC Suite -ohjelmisto on
saatavissa osoitteesta www.nokia.com/
support.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Onkos siinä sitten edes USB-liitintä, johon voisit sen kaapelin kytkeä ?
on, muttei tosiaan kaapelia eikä ohjeita. pitäisköhän se itse ostaa, ja selvittää miten kuvia siirretään? Ohjeissä ei tosiaan ole mitään.
Hanki kaapeli, meillä siirrellään yhden puhelimen mukana tulleella piuhalla kolmesta kännystä, PC-suite ohjelmalla on ihan hyvin mennyt ilman mitään ohjeita.
 
ohjeet
http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/ohjelmistot/nokia-ovi-suite/howto/manage-photos-and-create-albums

Voit tallentaa, jakaa ja ladata valokuvia ja videoita Nokia Ovi Suite -ohjelmiston ja Ovi-palvelun avulla.

Voit järjestää valokuvasi tietokoneessa Nokia Ovi Suite -ohjelmiston avulla. Valokuvat-näkymän avulla voit

katsella laitteeseen ja Nokia Ovi Suite -ohjelmiston valokuvakirjaston tallennettuja valokuvia
kopioida valokuvia laitteen ja valokuvakirjaston välillä
lisätä valokuvia tietokoneesta valokuvakirjastoon
järjestää valokuvat albumeiksi
jakaa valokuvia Ovi-palvelussa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, oletko ajatellut ettei uudemmissa läppäreissä, joka mulla esim. on, ei ole kortinlukijaa?
Joo, ei olekaan, mutta olihan tuossa eri tapoja saada ne kuvat koneelle kunhan LUKEE ne ohjeet ajatuksella. Mun vuoden vanhassa halpismallissa (tarjouksessa 199 eur) on lukija, joten totta, en osannut ajatella että kaikissa ei olis. HDMI ei tosin ole itsestäänselvyys.

Aapeelle pahoittelut kärkkäästä viestistä, mutta kun ne ohjeet ON siellä kunhan vaan malttaa lukea. Anteeksi :ashamed:

:flower:
Juu ei mitään. :) Tosiaan uusimmissa koneissa ei valitettavasti sitä ole.

Kun tosiaan tuo PC Suite ja USB-piuhalla siirtäminen on tullut edellisen puhelimen kautta tutuksi, niin menen ostamaan sen piuhan. Käsittämätöntä vaan että koko asiasta ei ole käyttöohjeissa mitään, tai sitten mulla on tosiaan luetun ymmärtämisessä vikaa.:)) Mutta kyllä tää tästä.:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja USB:
Onkos siinä sitten edes USB-liitintä, johon voisit sen kaapelin kytkeä ?
on, muttei tosiaan kaapelia eikä ohjeita. pitäisköhän se itse ostaa, ja selvittää miten kuvia siirretään? Ohjeissä ei tosiaan ole mitään.
Hanki kaapeli, meillä siirrellään yhden puhelimen mukana tulleella piuhalla kolmesta kännystä, PC-suite ohjelmalla on ihan hyvin mennyt ilman mitään ohjeita.
Juu kyseistä ohjelmaa minäkin osaan hyvin käyttää. Eli niin toimin!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anteeksi tyhmyyteni. Tietääkö oikeasti kaikki muut tällaiset asiat? :-O
Tuskin kaikki tietää. Niihin kortteihin löytyy adaptereita, millä ne saa isompiin kortinlukijoihin kiinni, itse siirrän kortin tiedot (kun vaihdan puhelimen korttia isompaan) printterin kortinlukijan kautta. Lisäksi löytyy ihan USBilla kiinni tulevia kortinlukijoita.

Läppärin kanssa kannattaa kokeilla bluetoothin toimivuutta, läppäreistä se yleensä löytyy, pöytäkoneista ei.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anteeksi tyhmyyteni. Tietääkö oikeasti kaikki muut tällaiset asiat? :-O
Tuskin kaikki tietää. Niihin kortteihin löytyy adaptereita, millä ne saa isompiin kortinlukijoihin kiinni, itse siirrän kortin tiedot (kun vaihdan puhelimen korttia isompaan) printterin kortinlukijan kautta. Lisäksi löytyy ihan USBilla kiinni tulevia kortinlukijoita.

Läppärin kanssa kannattaa kokeilla bluetoothin toimivuutta, läppäreistä se yleensä löytyy, pöytäkoneista ei.
Eli tollainen adapteri joka käy USB-porttiin, kävisi minun koneeseeni. Täytyy mennä huomenna Verkkokauppaan katsomaan kumpi tulisi halvemmaksi, kys. adapteri vai USB-piuha.

Kiitokset neuvoista!
 

Yhteistyössä