Miten skannataan?

Kysyy tumpelo :ashamed:
Voiko skannauksella siirtää koneelle vanhoja, ei-digikuvia? Ja esim. raskausajan ultrakuvia? Tulostimestamme löytyy skanneri, mutten ole vielä rohjennut kokeilla...
 
Kumikameli
Onnistuu kyllä, kuvan laatu ei välttämättä ole paras mahdollinen (riippuu skannerista), kaikkea mitä voi kopioida, voi myös skannata, näin pääsääntöisesti :)
 
voi vitsi,osaan ky skannata mutten neuvoa :D pitäis tehdä samaan aikaan ja kirjoittaa sit samal ohjeet tänne :whistle: mä oon just ultrakuvia ja jotain tollaisii skannanu koneelle,ei se vaikeeta oo =) löytyiskö googlella ohjeet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Meillä vaan painetaan sitä tulostimen "skannaa" nappia. Kuva siirtyy kuvatiedostoihin skannattuihin kuviin.
Ja HP:n monitoimitulostin siis kyseessä.
Onko se joku tommonen HP photosmart jotain??
Mitähän tuossa nyt lukee...

... hp psc 1315 all-in-one tulostin skanneri kopiokone
Mulla lukee HP photosmart c3100 series all-in-one printer, skanner, copier.

Jospa se toimis kanssa noin... Pitänee kokeilla :D

 
KÄYTTÖOHJEET! :headwall:
Sieltä löytyi ohjeet skannaukseen (yllätys yllätys :D ) ja sehän onkin tosi helppoa! Onnistuin siirtämään kuopuksen vauvateholta otetun kuvan koneelle. Hyvä minä


Muoks. Meillä myös hp psc 1315 all-in-one

 
"neiti"
Skannauksen tarkkuus on sitten vastaava kuin ottaisit kopion valokuvasta, eli ei kovin hyvä. Kovin tärkeät valokuvat hoitaisin sähköisesti talteen muuten kuin itse skannaamalla.
 
Ttppii
[QUOTE="neiti";23607500]Skannauksen tarkkuus on sitten vastaava kuin ottaisit kopion valokuvasta, eli ei kovin hyvä. Kovin tärkeät valokuvat hoitaisin sähköisesti talteen muuten kuin itse skannaamalla.[/QUOTE]


Riippuu ihan skannerista ja sen käyttäjän taidoista. Kyllä todella hyvääkin laatua saa aikaan, ja helposti. Ja miten muuten ajattelit saada paperivalokuvat digitaalisiksi kuin skannaamalla?
 
Eipä toimi
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;8720347:
Meillä vaan painetaan sitä tulostimen "skannaa" nappia. Kuva siirtyy kuvatiedostoihin skannattuihin kuviin.
Ja HP:n monitoimitulostin siis kyseessä.
Niin kait? Painoin skannaa nappia, olikin aikamoinen kuvanippu. Lopulta hain tuloksia tietokoneeltani. Eipä vain löytynyt? Ei sen paremmin kuvatiedostoista, kuin muualtakaan.
Ikävä kyllä tässä välissä katosi jopa ohjekirjanenkin.
Pitäisi nyt saada koneelle kuvat, jotta voisin ne palauttaa omistajalleen takaisin.
 
pha
[QUOTE="neiti";23607500]Skannauksen tarkkuus on sitten vastaava kuin ottaisit kopion valokuvasta, eli ei kovin hyvä. Kovin tärkeät valokuvat hoitaisin sähköisesti talteen muuten kuin itse skannaamalla.[/QUOTE]

No höpönlöpön. Tarpeeksi resoluutiota, niin saat vaikka painokelpoisen kuvan. Mikähän mahtaisi olla toi ehdotettu muu tapa saada tärkeät kuvat talteen? Maalauttaa niistä taulu? :D
 

Yhteistyössä