Miten Suomi selviäisi koronapandemiasta jos Sipilä olisi pääministeri?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Uskoisin että paremmin kuin nykyinen.
Sipilä saisi päätöksiä aikaan niin nopeaa ettei lainsäädäntö meinaisi perässä pysyä(sote ceissi)

Sellaista tarvittaisiin nyt eikä tätä empivää nussuttelua.
 
vierailija
Huonosti. Talous edellä, kuten esim. Trump, jota monet täälläkin ovat kehuneet, ja nyt siellä on maailman maista eniten tartuntoja. Sipilän hallituksessa ei haluttu kuunnella asiantuntijoita. Monesti yritettiin toimia perustuslain vastaisesest.

Suomessa on toimittu nopeammin kuin monessa muussa maassa, esimerkkinä molemmat naapurimaamme. Ruotsissa koulut edelleen auki jne. Venäjällä on peitelty tartuntojen määrää eikä ihmisiä ole suojeltu.

Olen tyytyväinen Suomen toimintaan, vaikka varmasti jotakin olisi voitu tehdä paremminkin. Ihmisten on syytä ottaa itse myös vastuu itsestään ja läheisistään. Ihmisten tyhmyys ja vastuuttomuus ei ole hallituksen vika.
 
vierailija
Lisään vielä epäileväni, että Sipilän hallitus olisi ottanut huomioon pienyrittäjien ja yksinyrittäjien tilannetta. Heitä kiinnostivat vain pörssiyhtiöt ja muut suuret yritykset.

Nyt toiminimelläkin toimivat voivat saavat taloudellista tukea ja huojennuksia, kiitos tämän hallituksen. Minä kiitän omasta ja puolison sekä kaikkien muiden samassa tilanteessa olevien puolesta.
 
vierailija
Huolehtisi varmaan että työttömät pitäisivät kiinni aktiivimallista, ihan sama mikä tilanne olisi. Ja kaikki tosiaan olisivat töissä ja koulut ja päiväkodit auki. Itse se olisi suojautunut ja eristäytynyt ja katselis sieltä joltain tv-ruudulta että kaikki tottelis sen käskyjä. Ai niin ja pitäisi huolen siitä että turvikset olis eristyksissä ja turvassa. Ja kantasuomalinen ei pääsisi tehohoitoon jos olisi sairastunut.
 
vierailija
Miten Suomi selviäisi koronapandemiasta jos Sipilä olisi pääministeri?
Kysynpähän vaan.
Ei hyvin, sillä Sipilän, Orpon ja Soinin PersKeKo-porvarihallitus olisi hidastellut toimia, kun EK ja Suomen yrittäjät olisi päättänyt toimista taloudellisista lähtökohdista.

Suurin osa Suomen kansalaisista on tyytyväisiä Marinin punamultahallituksen koronatoimiin, joita on tiukennettu koko ajan epidemian levitessä. Onneksi Suomi ei ota Ruotsista tässäkään mallia. Myös Marinin demarijohtoisen hallituksen turvapaikkamamutus on ollut 2000-luvun hiljaisimpien vuosien tasoa, kun taas Sipilän, Orpon ja Soinin porvarien mamutus oli SE-tasoa.
 
vierailija
Uskoisin että paremmin kuin nykyinen.
Sipilä saisi päätöksiä aikaan niin nopeaa ettei lainsäädäntö meinaisi perässä pysyä(sote ceissi)

Sellaista tarvittaisiin nyt eikä tätä empivää nussuttelua.
Jos bisnes-SOTE oltaisiin runnottu läpi, terveydenhuolto olisi nyt todella kusessa. Kiitos Krista Kiurulle (SDP) ja Annika Lapintielle (vas) periksiantamattomasta valiokuntatyöskentelystä "taistelusta" Suomen ja suomalaisten eteen.
 

Yhteistyössä