Miten teette saippuakupla aineen???

SAIPPUAKUPLAT OHJE 1
(Yksinkertainen ohje)

* 1 dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
* 1½ - 2 dl vettä
* ½ tl tomusokeria tai hienoa sokeria

OHJEET: Sekoita kaikki aineet varovasti yhteen niin, että seos ei vaahdotu.
SAIPPUAKUPLAT OHJE 2
(Kauniit ja kestävät kuplat)

* ½ dl astianpesuainetta (Fairy, Daily)
* ¼ - ½ dl glyserolia (apteekista)
* 2 - 5 dl vettä
* (1 tl tomusokeria tai hienoa sokeria)

OHJEET: Sekoita kaikki aineet varovasti yhteen niin, että seos ei vaahdotu. Tällä ohjeella teet erittäin kestävät ja lisäksi värikkäät saippuakuplat. Mitä vähemmän vettä käytät, sitä sitkeämpiä kuplista tulee.

VINKKI: Puhallustikun saippuakuplia varten voi tehdä itse vääntämällä rautalangasta. Lelukaupat tarjoavat myös valmiina erilaisia hauskoja saippuakuplapaketteja, joihin kuuluu eri muotoisia ja eri kokoisia puhaltimia.
 
Viblsp
Ei voi olla totta! :eek: Mie mietin just muutama minuutti sitten, että kysyn ihan samaa! Kiitos Nipsukka. :)

Meillä Tiimarista ostettuja mansikalta tuoksuvia putkiloita, joista tulee niitä kestäviä.
 
Tämä ohje on loistava! Huom. paranee vanhetessaan ja ennen käyttöä laimennetaan vedellä sopivaksi. Minä keittelen yleensä satsin pari kertaa kesässä.. Toki voi pienentää ohjetta jos ei ole koko kulmakunnan tenavat jättikuplia tekemässä pihamaalla harva se päivä niinkuin meillä.. :whistle:
Tarvikkeet:
- 6 litraa vettä
- 1 kg sokeria
- 0,5 dl tapettiliisteriä
- 8 dl astianpesuainetta
Valmistus:
Kiehauta vesi ja sulata sokeri sekaan. Jäähdytä huoneenlämpöiseksi.
Vispaa sekaan tapettiliisteri ja astianpesuaine. Anna
seoksen seisoa yön yli ennen kuplittelua. Saippuakupla-aine
säilyy suljetussa astiassa myös myöhempää käyttöä varten.
Jättiläiskuplien tekemiseen tarvitaan esimerkiksi suuri rengas,
vanne tai kepin päähän sidottu narulenkki, jota kastetaan
seokseen ja liikutellaan ilmassa. Saippuakuplaryöppy syntyy
kastamalla seokseen tennis- tai sulkapallomaila ja vetämällä
mailaa ilmassa.
 
vieras
Tai sitten menet penkomaan leukauppojen ja muiden liikkeiden alekoreja. Just äskettäin ostin kirjakaupan alennusmyynnistä alle eurolla sellaisen ison kuplapurkin. Mä päätin just, että tästä lähtien ostan suosiolla, enkä ala itse väsäämään mitään tällaisia juttuja, koska usein se lopputulos ei ihan vastaa tarkoitusta. Meni nimittäin tuossa juuri pikkuisen hyviä raaka-aineita hukille kun yritin tehdä omatekoista muovailuvahaa yhden reseptin mukaan. Ei tullut ihan sitä mitä piti...
 
tipsu
lisää joukkoon vielä vettä ja ravista vähäsen sitä pulloa ta jotain astiaa jossa on korkki.tai sitten voit vaikka hakea apteekista sellaista ainetta minkä sekään pitää laittaa fairia ja tomusokeria ja sit ravista puhalla niin sit on tosi hyvä
 
tiipero
mä äskettäin puhalsin yhen tosi ison kuplan ja mä vaa laitoin fairia tomusokeria ja vähän vettä
tässä ojeet teille minun jutusta

OHJE:laita fairia sit vettä semmosen purkin verran sit tomusokera kaksi lusikallista ja st ravista mutta ei paljon
 
tiia
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Tämä ohje on loistava! Huom. paranee vanhetessaan ja ennen käyttöä laimennetaan vedellä sopivaksi. Minä keittelen yleensä satsin pari kertaa kesässä.. Toki voi pienentää ohjetta jos ei ole koko kulmakunnan tenavat jättikuplia tekemässä pihamaalla harva se päivä niinkuin meillä.. :whistle:
Tarvikkeet:
- 6 litraa vettä
- 1 kg sokeria
- 0,5 dl tapettiliisteriä
- 8 dl astianpesuainetta
Valmistus:
Kiehauta vesi ja sulata sokeri sekaan. Jäähdytä huoneenlämpöiseksi.
Vispaa sekaan tapettiliisteri ja astianpesuaine. Anna
seoksen seisoa yön yli ennen kuplittelua. Saippuakupla-aine
säilyy suljetussa astiassa myös myöhempää käyttöä varten.
Jättiläiskuplien tekemiseen tarvitaan esimerkiksi suuri rengas,
vanne tai kepin päähän sidottu narulenkki, jota kastetaan
seokseen ja liikutellaan ilmassa. Saippuakuplaryöppy syntyy
kastamalla seokseen tennis- tai sulkapallomaila ja vetämällä
mailaa ilmassa ja saa pinen pieniä palloja
 

Yhteistyössä