Miten testamentti-jutut uusperheissä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 07:24 vieras kirjoitti:
Kyllä vaan, kaikki eX:t ovat rahanahneita ja käyttävät lapsensa perinnön. Suojelkaa siis ja ohjatkaa kaikki mahdollinen ei tietenkään rahanahneille nyxille...

Koeta nyt nähdä asiat suhteellisena!
En sanonut että kaikki exät ovat raha-ahneita, vaan sanoin, että niiden exien, jotka ovat raha-ahneita, kanssa tämä yllämainittu perinnön edunvalvonta on aina riski.

Ei kannata tahaltaan ymmärtää väärin, vaikka kolahtaisikin ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 08:36 Pilvi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 07:24 vieras kirjoitti:
Kyllä vaan, kaikki eX:t ovat rahanahneita ja käyttävät lapsensa perinnön. Suojelkaa siis ja ohjatkaa kaikki mahdollinen ei tietenkään rahanahneille nyxille...

Koeta nyt nähdä asiat suhteellisena!
En sanonut että kaikki exät ovat raha-ahneita, vaan sanoin, että niiden exien, jotka ovat raha-ahneita, kanssa tämä yllämainittu perinnön edunvalvonta on aina riski.

Ei kannata tahaltaan ymmärtää väärin, vaikka kolahtaisikin ;)
Eikö edunvalvojaksi voi silloin sopia jotain toista osapuolta kuin biologisen äidin? Toki myös jopa viralliset edunvalvojat ovat käyttäytyneet väärin.

Muutoin tuntuu, että tässä kannetaan kaunaa myös lapselle, syntipukkina se äiti, ehkä toki oikeutetusti? Toki jos lapsi on holtiton narkkari tms. ymmärtää hyvin, ettei tällaiselle halua perintö syytää.
 
Perijätär
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 07:24 vieras kirjoitti:
Kyllä vaan, kaikki eX:t ovat rahanahneita ja käyttävät lapsensa perinnön. Suojelkaa siis ja ohjatkaa kaikki mahdollinen ei tietenkään rahanahneille nyxille...

Koeta nyt nähdä asiat suhteellisena!
Miten ap:n tapauksessa voi nyksää syyttää rahanahneudesta, koska heillä oli kyseessä OMAN sukunsa perintö?!
Mielestäni on itsestäänselvää et tuollaista perintöä ei "vieraille" jaeta.Olen itsekkin joskus perimässä ja varmasti minun rahoillani ei kukaan ulkopuolinen rellestä! :kieh:
Mieheni aikoi lisätä testamenttiinsa kohdan, jossa vaatii alaikäisille lapsilleen jonkun muun edunvalvojan kuin lasten äidin.Näin kuulema menetellään usein jos välit riitaisat tms.
 
Perijöitä perheessä
Perijätär: Peesaan! Sama täällä, minäkin perin sitten "joskus", mutta kyllä se ajatus aika kaukaiselta tuntuu, että tästä perinnöstä pitäisi jotain jättää MIEHEN lapselle edellisestä liitosta - joka muutenkin perii ehkä yksin isänsä ison omaisuuden lähes kokonaan. Kyllä minä ennemmin varmistan sen, että ainoa lapseni MINUT perii, eikä tämä jättiperinnön saaja! Perintöni ei ole niin iso, kuin miehen, mutta ei pienikään. Keskustelu on saanut todella omituisia sävyjä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 19:29 Perijätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 07:24 vieras kirjoitti:
Kyllä vaan, kaikki eX:t ovat rahanahneita ja käyttävät lapsensa perinnön. Suojelkaa siis ja ohjatkaa kaikki mahdollinen ei tietenkään rahanahneille nyxille...

Koeta nyt nähdä asiat suhteellisena!
Miten ap:n tapauksessa voi nyksää syyttää rahanahneudesta, koska heillä oli kyseessä OMAN sukunsa perintö?!
Mielestäni on itsestäänselvää et tuollaista perintöä ei "vieraille" jaeta.Olen itsekkin joskus perimässä ja varmasti minun rahoillani ei kukaan ulkopuolinen rellestä! :kieh:
Mieheni aikoi lisätä testamenttiinsa kohdan, jossa vaatii alaikäisille lapsilleen jonkun muun edunvalvojan kuin lasten äidin.Näin kuulema menetellään usein jos välit riitaisat tms.
tuo ei viitannut ap:hen, vaan TS:n juttuun. Ei kai kukaan tosissaan odota perintöä nyxän suvusta...Sori.

Fiksua ulkopuolisen edunvalvojan mukaanotto jos on tarpeen!
 

Yhteistyössä