miten toimit, jos menet vieraalle paikkakunnalle ja otat taksin

vierailija
Pyydän kuskia selvittämään reitin ripeästi, järjestämään minulle toisen taksin tai valmistautumaan keskusteluun taksitarkastajan kanssa.
Ei nykyään ole taksitarkastajia. Tai jos on, esim. Helsingissä, niin ne ovat välitysyhtiön ukkoja ilman mitään valtaa muihin kuin oman välitysyhtiönsä sopimusautoihin. Sellainen taksinkuljettaja, joka ei osaa navigaattoria käyttää ei varmaankaan ole välitysyhtiön alla.
 
vierailija
Ei nykyään ole taksitarkastajia. Tai jos on, esim. Helsingissä, niin ne ovat välitysyhtiön ukkoja ilman mitään valtaa muihin kuin oman välitysyhtiönsä sopimusautoihin. Sellainen taksinkuljettaja, joka ei osaa navigaattoria käyttää ei varmaankaan ole välitysyhtiön alla.
Pakkoko oli taas tulla besserwisserinä jänkkäämään vaikka ei itse erota taksia leikkuupuimurista. Vituttaa tuollaiset.
 
Jos ei ole kiire niin annan kuskin ajella niin pitkään kun löytää tien perille, mutta matkasta en maksa kuin sen mikä on kohtuullista. Hupiajelusta en penniäkään.
 
vierailija
Pakkoko oli taas tulla besserwisserinä jänkkäämään vaikka ei itse erota taksia leikkuupuimurista. Vituttaa tuollaiset.
No onhan se nyt aika oleellinen pointti kun osa ihmisistä luulee taksitarkastajan olevan samanlaisilla valtuuksilla varustettu kuin ennen vanhaan. Mutta ajattelepa tätä: jos ennen taksiuudistusta soitit taksitarkastajalle, niin sillä oli valtuudet puuttua sen käyttämäsi taksin toimintaan ja ottaa vaikka auto ajosta. Jos nyt soitat, niin todennäköisesti se on yhtä tehokasta kuin soittaa naapurin Mikolle. Mikko voi sitten soimata taksinkuljettajaa puhelimessa, mutta auttaako se mitään? Niinpä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä