Miten vaikea onkaan löytää pojalle luontonimi!...

  • Viestiketjun aloittaja "sinisade"
  • Ensimmäinen viesti
"sinisade"
Oi miks meille tulee poika... Kun tytölle olisi niin paljon helpompaa keksiä nimiä!
Joku "vihreä ja raikas" nimi olisi kiva keksiä!
Ei luontoaiheiset tuntuvat olevan järjestäin jotain raamattu nimiä.... Tai sitten todella kuluneita...

Terho, Kari ja vastaavat kalskahtavat liian vanhoilta.
Pyry ja Touko jo "kuluneita". Mysky, Havu... Enpä tiedä, muttei meille ainakaan mitään Käpyä tule!

Artos (karhu), Albin (valkea), Ahde (rinne, mäki, törmä)... nimien alkuperät eivät avaudu niin helposti.
Olisko muita jotka kuulostaisivat perinteisiltä, tyyliin: Ahto (ahtojää, Ahti) tai Tyrsky (vähän kuin Myrsky)...?

Useimmat poiken luontonimet kuulostaavat NIIN keksityiltä! En minä kuitenkaan mitään "Terho Tammenlehvää" ole hakemassa! Ehkä olen vain liian vaativa, kun ei perinteinen "Toni Antton Petteri" kelpaa...

Aijemmin Havu kuulosti oudolta, mutta kummasti sekin alkaa olla järkevä joidenkin Kanto, Oksa, Susi, Honka ja Naava nimien rinnalla!

Etunimet.net/luontonimet ja lapsennimi.com/luontonimet on koluttu, mutta mikään ei oikein kuulosta oikealta...
 
"vieras"
[QUOTE="sinisade";27802214]Oi miks meille tulee poika... Kun tytölle olisi niin paljon helpompaa keksiä nimiä!
Joku "vihreä ja raikas" nimi olisi kiva keksiä!
Ei luontoaiheiset tuntuvat olevan järjestäin jotain raamattu nimiä.... Tai sitten todella kuluneita...

Terho, Kari ja vastaavat kalskahtavat liian vanhoilta.
Pyry ja Touko jo "kuluneita". Mysky, Havu... Enpä tiedä, muttei meille ainakaan mitään Käpyä tule!

Artos (karhu), Albin (valkea), Ahde (rinne, mäki, törmä)... nimien alkuperät eivät avaudu niin helposti.
Olisko muita jotka kuulostaisivat perinteisiltä, tyyliin: Ahto (ahtojää, Ahti) tai Tyrsky (vähän kuin Myrsky)...?

Useimmat poiken luontonimet kuulostaavat NIIN keksityiltä! En minä kuitenkaan mitään "Terho Tammenlehvää" ole hakemassa! Ehkä olen vain liian vaativa, kun ei perinteinen "Toni Antton Petteri" kelpaa...

Aijemmin Havu kuulosti oudolta, mutta kummasti sekin alkaa olla järkevä joidenkin Kanto, Oksa, Susi, Honka ja Naava nimien rinnalla!

Etunimet.net/luontonimet ja lapsennimi.com/luontonimet on koluttu, mutta mikään ei oikein kuulosta oikealta...[/QUOTE]

raikkaalta. Arvaa mistä johtuu? kun se alkaa hei...
 
"vieras"
niin sitten....jalo? itse etin lapsen nimiä ja nauratti mitä kaikkea on annettu lapselle. Skoolastikka?.... Se nimi tulee nyt raskaus aikana tai kun syntyy ja tiedät sen varmaks!
 

Yhteistyössä