Miten vaikeaa on tehdä blogi?

  • Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
tuike
vuodatus on kans aikas helppo. Kuvat lataat itse esim. omalta koneelta. Taustoja on jo valmiina, mutta esim. vuodatuksesta löytyy blogeja joissa on erilaisia taustoja tehtynä.
 
kiinnostunut
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Helpoa!

Blogger.com

http://wonyou632.blogspot.com/
"Bloggerin avulla määrität, kuka voi lukea blogiasi ja kirjoittaa siihen - voit antaa lukuoikeuden vaikka vain parille ystävällesi tai koko maailmalle!"
Miten tuo tapahtuu?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Helpoa!

Blogger.com

http://wonyou632.blogspot.com/
"Bloggerin avulla määrität, kuka voi lukea blogiasi ja kirjoittaa siihen - voit antaa lukuoikeuden vaikka vain parille ystävällesi tai koko maailmalle!"
Miten tuo tapahtuu?
asetuksista
 
tuike
Sinä itse päätät sen osoitteen. Esim. tuossa Jonseredin osoitteessa se alku ennen blogspotia on itse keksitty osa. Tuota vierailun ajankohtaa en tiedä, itse muuttelen ulkoasuasetuksia koko ajan niin kauan, että löydän mieluisan :) Ja sillä aikaa muut käy lukemassa blogiani :)
 
tuike
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Helpoa!

Blogger.com

http://wonyou632.blogspot.com/
"Bloggerin avulla määrität, kuka voi lukea blogiasi ja kirjoittaa siihen - voit antaa lukuoikeuden vaikka vain parille ystävällesi tai koko maailmalle!"
Miten tuo tapahtuu?
Ite en tarkkaan tiedä vielä miten tuo menee, mutta joillakin blogiin pääseen esim. vain kutsuttuna. Vuodatuksessa taas saa salasanan taa blogin ja sen voi antaa sitten niille keille itse haluaa.
 
Häh
Mä olen varmaan tyhmä, mut mikä tää blogi juttu on?? Olen joskus jonkun blogia lukenut vahingossa, kun olen googlettanut jonkun jutun ja sit se onkin mennut jonneen blogiin. Mutta ei mulla ole hajuakaan että miten se muuten toimii. Onko joku "aloitussivu", josta voi sit selailla eri blogeja ja niiden sisältöjä, vai enkö pääse lukemaan kenenkään blogeja ilman jotain "lupaa" ??
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Häh:
Mä olen varmaan tyhmä, mut mikä tää blogi juttu on?? Olen joskus jonkun blogia lukenut vahingossa, kun olen googlettanut jonkun jutun ja sit se onkin mennut jonneen blogiin. Mutta ei mulla ole hajuakaan että miten se muuten toimii. Onko joku "aloitussivu", josta voi sit selailla eri blogeja ja niiden sisältöjä, vai enkö pääse lukemaan kenenkään blogeja ilman jotain "lupaa" ??

No siis blogin voi kuka tahansa perustaa, ja kirjottaa sinne mitä haluaa (ja laittaa kuvia). Vuodatus on yks blogipalvelin, ja sen etusivulta:

http://vuodatus.net/site/blogs

löytyy luettelo sillä palvelimella olevista blogeista (ei kuitekaan ihan kaikista). Jotkut blogit on salasanan takana, mutta useimmat ei.

Blogeja on varmaan maailmassa miljoonia, sinäkin voit tehdä omasi :)

Muita blogipalvelimia (tai mitä lienee ovatkaan nimeltään) on esim. blogger.com ja typepad.com

Helpoiten pääset blogien maailmaan siten, että kun löydät jonkun mieleisen blogin, niin katsot sieltä linkkejä muihin samanhenkisiin blogeihin (yleensä jommassakummassa reunassa on lista, ei tosin kaikilla) Sitten vaan klikkailemaan :)
 
Aloittelija
Moi! Tein juuri oman blogin Bloggeriin ja määritin sen niin, että sen pitäisi olla avoin kaikille. Mutta miten ihmeessä sen joku löytää, esimerkiksi vaikka minä? Voiko blogia hakea nimen perusteella vai miten? Pääsen blogiini kyllä Googlen kirjautumissivun kautta salasanan kera, mutta entä muuten?
 
Mulla on esim kaksi blogia, joista toinen on salasanalla suojattu, toinen ei... sitä salasanallista ei kukaan löydä, ellen anna sinne osoitetta ja salasanaa. Toisen voi löytää googlehaulla vahingossa tai sitten vuodatuksen blogilistalta.
 
Aloittelija
Siis en ole suojannut blogia salasanalla, mutta sitä ei päässyt ollenkaan tekemään rekisteröitymättä ja antamatta salasanaa. Jos tämän salasanan antaisin jollekin niin hänhän pääsisi vapaasti muokkaamaan tiliäni...
 
"Miepä"
On ollu Blogi suunnitteilla kuukausi sitten eka kerran, ja nyt olis jo nimi, aiheet ja värimaailma valmis!
Ainoa ongelma blogin luomisessa on se että en uskalla kysyä vanhemmiltani lupaa tehdä se!
Pelkään vain että vastaus on jyrkkä EI ja blogi ei koskaan toteudu.Helppiä tähän kiitos!

Voisiko joku neuvoa, miten asiasta voisi helpoiten päästä puhumaan äidin kanssa, vähän rohkaisua. En halua että minua tullaan morkkaamaan että:
''Joku pikkuvaavi täällä pyytelee äitiltä lupia''
Ei,ei! haluan että joku kokenut bloggari näkee viestin, ja neuvoo!

-kuitaten ''Mie''-
 

Yhteistyössä