Miten yli 50-vuotiaat näkee kahvikutsun:

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten yli viiskymppiset näkee asian, mitä ajatuksia herää, jos puolituttu nainen yhtäkkiä soittaa ja ehdottaa kahvittelua, yhteisiä keskustelenaiheitakin löytyisi muutama?
 
No en tiedä viisikymppisistä (enkä kyllä miehistäkään), mutta jos joku puolituttu minulle soittaisi ja pyytäisi kahville, epäilisin kyllä tarkoitusperiä.
Pitäisi siis olla joku syy tai aihe, miksi kutsut jonkun puoli tutun kahville. Joko sanot suoraan, että haluat tutustua paremmin tai sitten keksit jonkun korjausjutun tmv. missä tarvitse apua, ja pyydät sen varjolla.
 
vierailija
Nykypäivänä kun kukaan ei koskaan kutsu ketään enää kotiinsa vaan aina tavataan jossain ravintolassa/kahvilassa niin kutsu olisi outo. Jokin korjausjuttu, johon tarvitset apua, voisi hiukan selittää, miksi kutsut kotiisi.
 
Ainakin reilusti alle viisikymppinen nainen loukkaantuu, jos hänet pyytää kahville tarjoamatta sen jälkeen mitään intiimimpää esim. hotellissa. Joskus erehdyin tekemään kahvittelupyynnön onnistuneen työprojektin päättyessä. Minut tulkittiin väärin ja nainen poistui paikalta todella loukkaantuneena. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin reilusti alle viisikymppinen nainen loukkaantuu, jos hänet pyytää kahville tarjoamatta sen jälkeen mitään intiimimpää esim. hotellissa. Joskus erehdyin tekemään kahvittelupyynnön onnistuneen työprojektin päättyessä. Minut tulkittiin väärin ja nainen poistui paikalta todella loukkaantuneena. :confused:
Sehän on vain sinun tulkintasi asiasta, että nainen odotti enemmän. Ehkä käyttäydyt moukkamaisesti?
 
vierailija
Olen ollut siinä käsityksessä, että suomenkielestä löytyy selkeät ilmaisut asialle kuin asialle. Ja että suomalainen itse on myös sen verran suora ilmaisuissaan, että mikään ei jää ihmettelyn varaan. Olen ilmeisen väärässä ollut.

Minulle kutsu kahville tarkoittaa juurikin kahvilassa kahvittelua, ellei kutsuja spesifioi kahvipaikkaa muuksi koskemaan. Kahvittelu tarkoittaa myös jutusteluhetkeä, tuttavien kesken kuulumisten vaihtoa, vähemmän tuttujen kesken kenties parempaa tutustumista.

Jos taas haluaa panoseuraa, niin senkin pystyy ilmaisemaan suoraan. Tarjolla kahvia ja seksiä, kiinnostaako? Ei tuo sen ihmeellisempiä koodikieliä tarvitse.
 
vierailija
Olen ollut siinä käsityksessä, että suomenkielestä löytyy selkeät ilmaisut asialle kuin asialle. Ja että suomalainen itse on myös sen verran suora ilmaisuissaan, että mikään ei jää ihmettelyn varaan. Olen ilmeisen väärässä ollut.

Minulle kutsu kahville tarkoittaa juurikin kahvilassa kahvittelua, ellei kutsuja spesifioi kahvipaikkaa muuksi koskemaan. Kahvittelu tarkoittaa myös jutusteluhetkeä, tuttavien kesken kuulumisten vaihtoa, vähemmän tuttujen kesken kenties parempaa tutustumista.

Jos taas haluaa panoseuraa, niin senkin pystyy ilmaisemaan suoraan. Tarjolla kahvia ja seksiä, kiinnostaako? Ei tuo sen ihmeellisempiä koodikieliä tarvitse.
Kyllä tarvitaan koodikieltä. Muuten saa helposti syytteen seksuaalisesta ahdistelusta.
 
r0s
Ainakin reilusti alle viisikymppinen nainen loukkaantuu, jos hänet pyytää kahville tarjoamatta sen jälkeen mitään intiimimpää esim. hotellissa. Joskus erehdyin tekemään kahvittelupyynnön onnistuneen työprojektin päättyessä. Minut tulkittiin väärin ja nainen poistui paikalta todella loukkaantuneena. :confused:

Siis millaisia ihmisiä sulla on työkavereina? o_O

Mä en ole vielä viisikymppinen mutta eipä oo kertaakaan tullut mieleen että kahvikutsu ois muu kuin kahvikutsu.

Ja sit on pare saada sitä kahvi kanssa! Hyvää kahvia, maidolla, kiitos. :p
 
Ainakin reilusti alle viisikymppinen nainen loukkaantuu, jos hänet pyytää kahville tarjoamatta sen jälkeen mitään intiimimpää esim. hotellissa. Joskus erehdyin tekemään kahvittelupyynnön onnistuneen työprojektin päättyessä. Minut tulkittiin väärin ja nainen poistui paikalta todella loukkaantuneena. :confused:
Vaikea uskoa.
Joko tämä on tapahtunut mielikuvituksissasi tai olet (helppo kuvitella) vihjaillut ihan kaikesta muusta kuin kahvista, tai (vielä helpompi kuvitella) olet kahveilla möläyttänyt jotain mielestäsi hauskaa, mutta vastapuolesta kiusallista ja hän on loukkaantunut.
 

Yhteistyössä