Mitens ne ultrat nykyään

  • Viestiketjun aloittaja mouku
  • Ensimmäinen viesti
mouku
Mielessä kunpuileen josko nyt saisi tietää jo etukäteen kumpiko siellä masussa sitten myllääkään..ja musitelin oliko niitä ultria normaalitapauksessa vain se alussa ollut yksi ? jossain viikoilla 12.

Muistelin nimittäin, että toinen ultra oli viimeksi siksi että ekalla kertaa istukka oli alhaalla ja sillä tokalla vaan tarkistettiin että oli noussut.

Miten on ? tietty näissä saattaa olla eroavaisuuksia eri kunnissa.

 
Hexu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 10:25 auvi kirjoitti:
Meillä täällä päin (oulun tienoo) on niin että 11-13 vkolla eka ultra ja sitte 20vkon huiteilla toinen kerta.
muistelen ,että toi eka ultra olis se niskapoimujuttu(hävettää,en muista tarkempaa nimeä!) :ashamed:

Minulla myös piti käydä toinen ultra juuri sen istukkajutun kanssa,mutta viikkoja en muista tarkkaan..
 
tätimonica
kai ne ovat nykyään paikkakuntakohtaisia.
meillä pääsee rv. 12 ja 18

itse olin juuri eilen niskaturvotus -ultrassa (rv.12+6) ja kaikki hyvin! odotus on nyt paljon todellisempaa, kun varmistui että siellä varmasti on pieni ihme ja kunnossakin vielä.
 
Useissa tapauksissa sukupuolen saa selville vasta rakenneultrassa (rv 18-20) eikä silloinkaan kaikki tahot sitä kerro. Itse olen käynyt 3D/4D-ultrassa rv 20-30, jolloin omassa tapauksessani sukupuolen määrittely kaikissa kolmessa raskaudessa oli 100% varmaa (yksityisellä - Femedan Bruno). :)

Ultrakokemusta noin muuten mulla ei ole täältä Suomesta. Ruotsissa asustellessamme käytäntöön kuului rakenneultra rv 16-20. Itse olin mukana semmoisessa "tutkimuksessa" ja pääsin kaksi kertaa np-ultraan, mutten sitten enää sen jälkeen ultraan ollenkaan. Siksi kävin yksityisellä myöhemmin.
 
Mouku
Niin toi niskajuttu, täällä Savossa se taisi olla ekalla iha nKYS:llä, kun se juttu tuli silloin kokeiluun. Muistan miten jännää se oli.

Toisella kun käytiin vko 12 tavan ultrassa, niin hoitaja ihan vaan huvikseen sen katsoi, kuulemma silloin ei enää sitä kytätty.

Saa nähdä miten nytten sitten on taas asiat. Kiitos muistin virkistyksestä !

 
Suosittelen
Rakenneultrassa sukupuoli ei kyllä ole koskaan varmaa 100 %:n varmuudella, se on niin aikaisin...

Suosittelen lämpimästi käyntiä yksityisellä omakustannushintaan (n.80-90 euroa, josta saa korvausta Kelasta) raskauden loppuvaiheilla esim. viikko 35-38 paikkeilla. Silloin sain selkeät kuvat sukupuolesta, varmahkon kokoarvion ja muutenkin varmistuksen siitä, että kaikki kunnossa: ei napanuoraa kaulan ympärillä, riittävästi lapsivettä, istukan toiminnasta ym. ym.

Levollisin mielin lähden kohta synnyttämään =)
 
Kätilöopistolta tulleessa kutsussa erikseen mainitaan, että sukupuolta rakenneultrassa ei tutkita. Voi tietenkin sitten olla ultraaja kohtaista jos sen kertoo.

Itse sain tietää sukupuolen rv 41+3, kun kävin yliaikaiskontrollissa. Lääkäri kysyi, haluanko tietää, kun näkyi niin selvästi.
 

Yhteistyössä