Mitkä oli poika/tyttömerkit raskaana ollessa?

Kertokaahan, kumman arvelette olevan mulle tulossa? Ihan leikkimielellä siis kyselen ;)

- potkii jonkin verran mutta ei hirmu raivolla
- vatsaan tuli 6 kk:lla ruskea pystyviiva
- sykeet 140-160 koko ajan
- maha on aika pieni ja kiinteä mut ei erikoisen terävä eikä ylhäällä vaikkei ole vielä laskeutunutkaan, tosin painoa ei ole tullu mulle kun 6 kg, joten mitään "selkäläskejä" ei ole päässyt tulemaan, vauvan paino on jo 3,6 kg...
- rinnat ei ole suurentuneet juuri yhtään entisestä
- ei finnejä eikä hiustenlähtöä
- ekan 3 kk oli paha olo mutta ei tarvinnu oksentaa

Tossa kai niitä vanhan kansan ennusmerkkejä jo olikin mutta kun ne näyttää ihan ristiin...

Ja kun eka on tulossa ei voi verrata...
 
LeLu harmaana
Poika. Sillä sykkeet niin korkeet. Tytöillä on alhasemmat sykkeet ja tän sano kätilö laitoksella sekä olen kuullut myös saman jutun terveydenalan ystäviltäni..
Mulla oli napaan asti se viiva ja poika tuli. Tosin jotku sanoo et viiva ku viiva niin poika mut tuo oli uutta että jos navasta ylöspäin niin tyttö. Nytku ajattelen niin kaverilla oli tosin korkeempi viiva ku mulla ,siis navan yli ja tyttö sille synty...
 
mul ei mitään viivaa oo tullukaan ja poika tuli..eikä ollu kauheeta pahoinvointia..
tytöistä oon kuullu et kauheet pahoinvoinnit ois koko ajan, mut tiiä sitten kaikilla..ja just noi sykkeet korkeemmalla ku pojilla..mul oli jotain 130 luokkaa muistaakseni..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:14 piipali kirjoitti:
mul ei mitään viivaa oo tullukaan ja poika tuli..eikä ollu kauheeta pahoinvointia..
tytöistä oon kuullu et kauheet pahoinvoinnit ois koko ajan, mut tiiä sitten kaikilla..ja just noi sykkeet korkeemmalla ku pojilla..mul oli jotain 130 luokkaa muistaakseni..
Minä taas oksensin 5kuukautta aamuin illoin ja poika tuli :whistle: :D
Poikaa ap:lle veikkaan, pahoinvoinnin vähyydestä huolimatta! :) Tulehan sit kertoon kumpi tuli!!! :wave:
 
Mulla oli kaksi täysin erilaista raskautta. Samat oireet ja olotilat ja ennusmerkit, mutta päinvastaisessa järjestyksessä eli ne mitä esikoisesta oli, niin niitä ei ollut kuopuksesta ja päin vastoin.

Molemmat on tyttöjä!

Ainoa varma juttu oli se, että esikoisen aikana oli päivänselvä tyttöolo. Kuopuksesta ei kyllä ollu sitäkään...
 
mulla on kaksi lasta, poika ja tyttö, ja väitän ettei noista vanhan kansan ennusmerkeistä mikään pidä paikkaansa.
tytön sykkeet saatto juosta 154:ssä, pojalla pysy tasaisesti 130:ssä, mitä luokkaa ne oli tytölläkin sit loppuraskaudesta.
en voinut pahoin kummastakaan.
kummassakaan raskaudessa maha ei levinny kunnolla taakse, kummassakin raskaudessa maha oli kulmikas ja todella ylhäällä.
kummassakin raskaudessa mahassa oli tumma pystyviiva sekä ylös, että alaspäin.

ainahan noilla merkeillä on mahdollisuus mennä 50% oikein! ;)
 
Meillä molemmat tyttöjä ja raskaudet niiiiin erilaisia kuin olla voi.
Sykkeet oli ensimmäisellä 120-140 toisella 140-170.... muistaakseni.
ei voi oikeen kyllä mitenkään ennustaa kumpi olisi tulossa, ainakaan näiden meidän tapausten perusteella. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:11 LeLu harmaana kirjoitti:
Poika. Sillä sykkeet niin korkeet. Tytöillä on alhasemmat sykkeet ja tän sano kätilö laitoksella sekä olen kuullut myös saman jutun terveydenalan ystäviltäni..
Mulla oli napaan asti se viiva ja poika tuli. Tosin jotku sanoo et viiva ku viiva niin poika mut tuo oli uutta että jos navasta ylöspäin niin tyttö. Nytku ajattelen niin kaverilla oli tosin korkeempi viiva ku mulla ,siis navan yli ja tyttö sille synty...
Meillä taas neuvolassa sanottiin et pojilla on alhaisemmat sykkeet ja tytöillä korkeat. Meillä syke oli aina alle 140 ja poika tuli. Jossain oli myös juttua siitä et tyttö aiheuttaa kovemmat pahoinvoinnit...? Enpä usko mut niin on väitetty. Kiukkusempiakin on kuulemma tytön odottajat ku on enemmän naishormooneja :LOL:
Mutta minä vastarannankiiskenä tyttöä veikkaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 11:29 Ainuli kirjoitti:
Jos pystyviiva navasta alaspäin niin poika, jos ylöspäin niin tyttö ;)
Mutta mitäs kun pystyviiva menee koko mahan yli?! Oisko siellä molemmat ;)

Mulla on jo 39 rv joten ihan kohtahan se selviää kumpi sieltä sitten oikeesti tulee...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2005 klo 09:34 Lilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 11:29 Ainuli kirjoitti:
Jos pystyviiva navasta alaspäin niin poika, jos ylöspäin niin tyttö ;)
Mutta mitäs kun pystyviiva menee koko mahan yli?! Oisko siellä molemmat ;)

Mulla on jo 39 rv joten ihan kohtahan se selviää kumpi sieltä sitten oikeesti tulee...
mä oon kyllä kuullu, niinpäin että jos viiva napaan asti niin tyttö tulossa jos se taas jatkuu siitä vielä ylöspäin ni se on poika viiva!
*jos tissit kasvaa rajusti heti alussa niin tyttö ja pikkuhiljaa niin poika!
*naama "kukkii" tai muuten huonossa kunnossa niin tyttö tulossa
*jos tekee mieli makeaa ja rasvaista niin tyttö
*tytöistä enemmän pahoinvointia/oksentelua!

ja noista kaksosista pakko sanoa sen verran että mahan koosta sen kyllä huomaa, ja usein myös hurjasta oksentelusta ja pahoinvoinnista!
t:tuplaäitee :wave:

Veikkaisin sulle POIKAA ;)
(tuuhan sitten heti kun jaksat kertomaan, aika moni on arvaillut sun "oireitten" mukaan poikaa,,,
tosin monesti on huomattu et ei ne aina paikkaansa pidä, mut hauskaa se on arvailla...

 
Tulen toki sitten kertomaan kun saan tietää... toivottavasti piakkoin!!

Vielä tohon sukupuoliasiaan, että mulla on ollu tod. vahva tunne pojasta koko ajan, kaikki tavarat sen perusteella ostettu sinisinä jne.

Tosin tyttöä toivoisin kovastikkin, en tiedä mistä syystä, joten pieni jännitys säilyy silti loppuun saakka kun nuo "luotettavat" testitkin veikkaisivat tytön puolesta ;) Ja todellakin, ihan hupimielessä olen näitä juttuja kyselly eikä noihin merkkeihin tosissaan saa kukaan uskoakkaan, mistä sitä lopulta tietää mikä ne oireet jokaiselle aiheuttaa! :heart:
 
Poikaa mäkin sulle olisin veikannu =)
MissLehmän viestin uskomuksista päätellen mulle tulee sit kyllä tyttö ja melko vahva tyttöolo mulla jo onkin. Eka oli poika ja raskauksilla on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä... Nyt tosin vasta 29+4....
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2005 klo 16:56 Lumiina kirjoitti:
Äidin "vahva tunne" pitää yleensä paikkaansa... ;)
Itselläni kolme lasta ja joka kerta se äidin vahvatunne on mennyt väärin :whistle: Tytöstä tuli viiva navan alapuolelle ja pojista meni yli navan. Pojista olen myös voinut huomattavasti huonommin.
 

Jaa,molempien kohdalla tuli toi viiva navan alapuolelle.Poikaa odottaessa en voinut lainkaan pahoin ja koko ajan olo oli loistava.
Tyttoa odottaessa ekan kuukauden oksensin ja muutenkin oli heikko olo lahes koko raskauden.Tytto oli kovempi potkimaan,mut sykkeet olivat molemmilla tasan samanlaiset!
Hankala sanoa,ekaa oottaessa olin varma et on poika ja olikin.Toistakin odottaessa olin varma et on taas poika,mut tytto tuli.
Niinja masut oli ihan samanlaiset molemmissa odotuksissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:11 LeLu harmaana kirjoitti:
Poika. Sillä sykkeet niin korkeet. Tytöillä on alhasemmat sykkeet ja tän sano kätilö laitoksella sekä olen kuullut myös saman jutun terveydenalan ystäviltäni..
Mulla oli napaan asti se viiva ja poika tuli. Tosin jotku sanoo et viiva ku viiva niin poika mut tuo oli uutta että jos navasta ylöspäin niin tyttö. Nytku ajattelen niin kaverilla oli tosin korkeempi viiva ku mulla ,siis navan yli ja tyttö sille synty...
Meillä taas tytöllä olleet korkeat sykkeet ja pojalla hitaammat,tytöllä aina 142-158 kun taas pojilla 131-142
 
Sykkeitten perusteella tyttö, ja neuvolatäti sanoo (sekä terveydenhoitoalan kirja missä odotusajasta juttua) että, jos sykkeet alle 140=poika jos yli 140=varmasti tyttö.
Itse odotan kolmatta ja joka kerta on pitänyt paikkansa sykkeiden perusteella, muu hölynpöly on sitten ollut mitä sattuu.
 

Yhteistyössä