Mitkä oli poika/tyttömerkit raskaana ollessa?

ja pah
sykkeistä ei ole mitään taikaa. Mulla oli pojalla 160 ja tytöllä 145. Kyllä on sellaiset kirjat vuodelta miekka ja kirves. Vai liekkö taikauskosta kertova. Ja pahaolokin oli pojasta mutta tytöstä olo mitä mainioin.
 
pöh pöh..... minä en usko enää noihin..... uskoin ekassa raskaudessa.... mä odotin koko ajan poikaa noiden juttujen perusteella, etukäteen siis ei tiedetty, yllätys oli ihan jonkinmoinen kun tulija olikin tyttö...... sisko oli mennyt ostamaan vaaleensiniset potkarit jo etukäteen kun uskoi noihin "merkkeihin" ja sille kans ylläri kun soitin että tyttö syntyi!!!!!
 
Mäkin veikkaan poikaa... Mulle tuli poikaa odottaessa navasta alaspäin viiva, tyttöä odottaessa ei viivaa ollenkaan. Mahan muodosta kaikki päättelivät poikaa, ja aloin jo itsekin uskomaan että saan toisen pojan. Kun lapsi syntyi, kysyin kätilöltä kumpi tuli (eivät tajunneet sanoa kun oli pientä hässäkkää siinä) ja sitten itkin miehelle "meille tuli tyttö" olin niin ihmeissäni kun olin varma pojasta. Onnellinen yllätys kuitenkin!! :heart:
 
Kiudi
Vaikea sanoo kumpi olis tulossa...

Neuvolassa mulle sanottiin että niin napakasti liikkuu ja syke korkealla, selvä poika. Kärsin koko raskauden pahoinvoinnista. Synnytykseen sitten menin ajatuksella että ison pojan saan (vatsan koosta ja muodosta päätellen, iso pallo). Ja melkein kaikki oli niin päätellyt... Synnyttäessä kätilö sano että tukkaa niin paljo ettei voi olla ku tyttö. Suurena yllätyksenä meille tuliki tyttö, 3610g ja 50cm.

Ihana taapero nyt... :heart:
 
ÄIPPIS -84
Poika raskaus mulla=

-syke 150-170
-oksentelua 20-25 viikolle asti
-iho hyvässä kunnossa


Tyttö raskaus mulla=

-syke 130-140
-oksenetlua viikolle 12 asti
-närästystä
-iholla näppyjä (tyttö vie äidin kauneuden)

Nyt olen raskaana rv 24+0 ja poika tulossa. Rakenne ultrassa veikkasivat tyttöä, mutta en uskonut! Väitin kovaa vastaan! Viime viikonloppuna sain tietää, että 100% poika tulossa. Niin monta kertaa katsottiin ultralla ja aina se pippeli siellä oli!!!
 
mä en arvuuttele kumpaakaan, olkoon täysi yllätyd.
meillä 2 poikaa ja niin erilaiset odotukset ollut että huh huh. esikosta vahva tunne että poika, ei pahoivointia, huimausta.
kakkosen kanssa kamalaa pahoinvointia ym, olin lähes varma tytöstä (sykkeetkin isommat kun esikon) mutta poika kanssa tuli.

joten arpa peliä vaan nuo "teoriat" :D
 
SuSbA
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:11 LeLu harmaana kirjoitti:
Poika. Sillä sykkeet niin korkeet. Tytöillä on alhasemmat sykkeet ja tän sano kätilö laitoksella sekä olen kuullut myös saman jutun terveydenalan ystäviltäni..
Mulla oli napaan asti se viiva ja poika tuli. Tosin jotku sanoo et viiva ku viiva niin poika mut tuo oli uutta että jos navasta ylöspäin niin tyttö. Nytku ajattelen niin kaverilla oli tosin korkeempi viiva ku mulla ,siis navan yli ja tyttö sille synty...
Meillä oli tytöllä korkeet sykkeet ja pojalla matalat..mut olen kuullut, et tyttö laittaa ihan oksentamaan ja vie äidin kauneuden ja poika taas saisi äidin kukoistamaan..mut tiiäppä sitten :D ja että tyttöä odottaessa tekee kauheesti mieli makeaa ja poikaa odottaessa suolaista tai hedelmiä...ja tytöllä ois levee masu ja pojalla terävä ja pysty...ja poika syntys lähempänä laskettua aikaa ja tyttö menee yli...
 
1977
Mulla oli kova suklaan himo, sitä piti saada joka pvä =)
Paino ei noussut kuin 8kg,vatsa kasvoi eteen ja oli aika pieni,takaapäin ei huomannut ollenkaan että olin raskaana,
alkuväsymystä oli todella paljon,mutta kun se oli ohi olin todella hyvässä kunnossa,mikään ruoka tai juoma ei tehnyt pahaa,ihokarvoitus lisääntyi
:whistle:
Poikahan sieltä sitten tulla tupsahti :heart:
Itse en osannut arvailla kumpi olisi tulossa,eka raskaus niin ei voinut verrata aiempaan.
 
sakuli
Mulle tuli typy vaikka kaikki väittivät masun muodosta pojaksi. Yhdyn täysin muihin kirjoittajiin, jotka sanoivat, että kyllä äiti tietää. Itse olin alusta asti varma, että tyttö tulee. Osasin jopa sanoa päivämäärän kolme kuukutta ennen h-hetkeä milloin likka syntyisi. Ja niinhän syntyi, äidin ilmoittamana päivämääränä täysin luonnollisesti, ilman käynnistelyjä. Se on se äidinvaisto...
 
Esikoisesta:
-syke 120-150
-oksensin kaiket päivät johonkin viikoille 16 asti, olin päivän tipassakin rajun painonlaskun takia
-mieli teki kaikkea erittäin tulista, rasvaista ja suolaista
-loppuvaiheessa ei ollut mitään "kipuja" tai "särkyjä"
-vatsa oli ihan edessä ja pieni
-painoa tuli 17kg
-viiva oli navan alapuolella
-vauva syntyi viikoilla 40+5

ja tuli POIKA


Kuopuksesta:
-syke 120-170
-pari kertaa oksensin, mutta muuten alussa aamuisin oli tosi etova olo
-teki mieli ihan tajuttomasti SUKLAATA ja kaikkee muutakin makeeta
-loppuvaiheessa vauav laski tosi aikasin alas ja siitä johtuen oli kaikkee vaivaa viimeset kymmenen viikkoa
-vatsa taas edessä ja pieni
-painoa tuli 14kg
-viivaa oli navan alapuolella ja erittäin tummasti navan yläpuolella (vielä ei ole lähtenyt..)
-vauva syntyi viikoilla 41+1

ja tuli TYTTÖ


 
Veikkaisin poikaa!! Mulla pojasta teki koko ajan mieli suolasta naposteltavaa ja tytöstä makeaa. Poikaa odottaessa mies lihoi mukana. mutta tyttöä odottaessa ei. Pojasta tuli koko mahan pituinen ruskea viiva ja tytöstä ei. :D
 
Samaa täälläkin mietitään että kumpi sieltä mahtaa tulla, kun on niin saman kaltainen raskaus kun esikoisella mutta silti niin erilainen =)

Esikoisella:
-Naama kukki
-Rinnat kasvoi tasaseen
-Ei oksentelua, välillä etova olo raskauden alussa
-Makeaa teki mieli
-Painoa tuli 14kg
-Masun muoto pyöreä
Niin ja tyttö tuli =)

Tulevasta rv 19+4 oireet tällä hetkellä:
-Naama kukkii ja paljo
-Rinnat jo yli suuret
-Ei oksentelua, välillä etova olo raskauden alussa
-Makeaa tekkee mieli
-Painoa tullut vasta 4kg
-Masun muoto aika soikee
-Syke oli 150

No aika samanlaisia oireita kyl on sittenkii :LOL:

 
Hip hei, synnyttämässä käytiin viikko lasketun ajan yli loppuviikosta ja...

TYTTÖ tuli :heart: :heart:

"merkit" viittas poikaan joten olihan se pieni yllätys että saatiinkiin ruusunnuppu :flower:
 
Lumiina harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2005 klo 15:54 Lilli kirjoitti:
Hip hei, synnyttämässä käytiin viikko lasketun ajan yli loppuviikosta ja...

TYTTÖ tuli :heart: :heart:

"merkit" viittas poikaan joten olihan se pieni yllätys että saatiinkiin ruusunnuppu :flower:
Onneks olkoon! :flower: :heart: Ja mä olin niiiiin varma, että odotat poikaa... Elämä on täynnä yllätyksiä! ;) Kiva, kun tulit kertomaan kumpi tuli, täällä jännitettin jo kovasti sukupuolta! :D Kaikki taisi mennä hyvin? :wave:
 
Esikoista kun odotin, ni kaikki sanovat et poika tulee :/
Maha oli niin eteenpäin, ettei takaa nähny et olisin odottanu. Mutta tyttö tuli =)
Seuraavat raskaudet taas levisivät sivullepäin ja vaavelit oli tosi rauhallisia, toisin kun tyttö oli semmonen melskaaja :whistle: Tuostakin jo arvasin et pojat tulossa. Samoten kattelin ekan ultran sikiön kokoja ja pojat olivat himpun verran isompia, niistäkin jo arvasin et pojat tulossa =) Nyt vaan jänskättää tän nelosen eka ultra, et minkä kokonen pirpana siel on, pääsee arvailee et kumpi olis mahd. tulossa ;)
Ei sillä oo mitään väliä, et kumpi sieltä tulee, pääasia että on terve :saint:

Ni ja noista viivoista, kun ootte puhuneet, ni mulla oli kaikissa 3 raskauksessa samanlaiset viivat ;)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 12:11 LeLu harmaana kirjoitti:
Poika. Sillä sykkeet niin korkeet. Tytöillä on alhasemmat sykkeet ja tän sano kätilö laitoksella sekä olen kuullut myös saman jutun terveydenalan ystäviltäni..
Mulla oli napaan asti se viiva ja poika tuli. Tosin jotku sanoo et viiva ku viiva niin poika mut tuo oli uutta että jos navasta ylöspäin niin tyttö. Nytku ajattelen niin kaverilla oli tosin korkeempi viiva ku mulla ,siis navan yli ja tyttö sille synty...
Meillä poika ja sykkeet oli koko ajan 130-140 ;)
 

Yhteistyössä