Mitkä ruoat kuuluvat joulupöytään?

Se on (vasikan)lihahyytelöä. Meilläpäin myös sileeksu kutsuttua.

(en oo se keltä kysyit mut vastasin kuitenkin)
Ai että mä inhoan tuota alatoopia. :sick::sick::sick::sick:
Kyl sitä syö, kunhan saa kunnon hulauksen etikkaa päälle.

Mut juu, ei tosiaan oo suosikkejani.
Herkullisin alatoopi (ei kukaan kuitenkaan sano tuota aladobia) syntyy sian päästä. Erittäin maukasta, mutta ei kuulu meillä joulupöytään.



Raaka-aine odottaa keittämistä
 
vierailija
Np perunaa ,muuhun ei oo varaa (n)
Kaikilla perunankasvattajilla tulee paljon koloja pottuihin ja ne on syötävä ensimmäisenä. Ota selville sellainen - luomutuottaja tietysti,, kun ei muuta kannata syödäkään - ja pyydä ne. Perunarieskoja voit pakastaa jne... Pieni vaiva siihen nähden, et hän joutuu ne hävittämään jotenkin joka tapauksessa. Perunannostokone ja kuokka pilaa paljon satoa.
 
Onko teillä sukujuhlat sillain että useampi tuo jotain vai valmistatteko itse kotona?
Ensimmäisenä tuli mieleen että kuinka iso kylmiö saa löytyä jotta kaikki saa kylmään?:D
Ja miten kaiken saa kypsennettyä, tuossahan saa useampikin uuni laulaa monta päivääo_O
No tosin jos joka päivälle on erilainen kattaus niin ei se ehkä sitten niin massiiviselta vaikuta:)
Mutta mahtavat tarjoilut joka tapauksessa(y)
Teen kaikki itse
 
Just juu.

Mut entä minkit? Niiitä tunkee tosta joesta tännekin varmasti. Ja kukko. Eihän sitä oo pakko olla kun napurit.
No teet minkkitarhan sitte kans jos niitäki haluat, Napureita tuskin parit kukot tuskin häirittee, kysy vielä naapureilta varmuuden vuoksi. Kanala ei muuten kukkoa tarvitse jos ei halua välttämättä siitosmunia. Kanathan munii joka tapauksessa
 
r0s
No teet minkkitarhan sitte kans jos niitäki haluat, Napureita tuskin parit kukot tuskin häirittee, kysy vielä naapureilta varmuuden vuoksi. Kanala ei muuten kukkoa tarvitse jos ei halua välttämättä siitosmunia. Kanathan munii joka tapauksessa

Niinku naapurissa on kerrostalo. :confused:
Muty kukotta juttu vois toimia.

Ja minkkejä EN halua eikä mulla eikä miehellä, kummallakaan, ole lupaa käyttää asetta.

(voisko niistä tehdä kolkkaamalla paistia?)
 
Enpä oo vielä miettiny hirveesti jouluruokia :unsure:
mutta varmaankin näitä :
Riisipuuro + jotain
Kinkku
Itsetehty sinappi
Karjalanpaisti
Perunat
Salaatti
Jogurttikastike salaatille
Rosolli tai paahdettuja juureksia
Jotain kalaa
Itsetehty maksapasteija
Porkkana ja lanttulaatikko viljattomasti
Leipää
Kahville jotain gluteenitonta/ viljatonta herkälle vatsalle sopivaa
Ehkä muutama joulutorttu
Jääsuklaata ja Royal suklaata
Itsetehtyjä marmeladimakeisia
Juustoja,itsetehtyjä hilloja ja suolakeksejä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: epek
Juu. Mutta mitä mä sile sit teen? Hukutan jokeen?
Hukuttaminen on kiellettyä. Pistooli olisi kätevä, mutta et varmaankaan halua ampuma-asetta. Paras sinulle on siis hetitappava loukku, mutta sitäkin varten sinun pitää suorittaa metsastäjätutkinto (ei ole kallista ja antaa hyvää yleistietoa riistaeläimistä).

http://mp-loukku.fi/index.html

https://riista.fi/metsastys/palvelut-metsastajalle/metsastajatutkinto/
 
vierailija
Jalkasienikeittoa
Persereikäleipää
Silmämunavoita
Rasvamaksalaatikkoa
Välilihamureketta
Tissimaitokastiketta
Rämemajavapaistia

Mätämunatoteja
Verenpunaviiniä

Paskanmarjapiirakkaa
Persehedelmähyydykettä
Sissijuustokakkua

Namusedän namuja
 
Jalkasienikeittoa
Persereikäleipää
Silmämunavoita
Rasvamaksalaatikkoa
Välilihamureketta
Tissimaitokastiketta
Rämemajavapaistia

Mätämunatoteja
Verenpunaviiniä

Paskanmarjapiirakkaa
Persehedelmähyydykettä
Sissijuustokakkua

Namusedän namuja
Nyt reprs riemu täällä siihen malliin että veet valuu silmistä js meteli on kova:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Yhteistyössä