Monellako ensimmäinen raskaus ja monikot tulossa?

Eli jo otsikosta päätellen täällä sama juttu :) Viikko sitten ultrassa koettiin todellinen yllätys kun näkyi kahdet pikkuvartalot. Toinen pyöri jo niin kovaa vauhtia :) Olisivat vielä identtiset, joten kontrollissa juostaan ahkerasti.
Itse nyt rv 13+1 ja masu alkaa pyöristyä. Muutenkin tuntuu että kasvutahti on sen verran lujaa, että ihan alavatsaa kiristää,puristaa ja välillä repii :whistle: Kellään muulla vastaavaa oloa? Itsellä tosin vielä ennestään kaksi leikkausta tehty joten varmasti kiinnikkeitä tiellä.

Vaikka ajatus kahdesta asukista on ehtinyt jo muhia, niin kyllä se vaan jännittää tämä tuleva :)
 
Hei!!!
Minulla on kyseessä ensimmäinen raskaus ja kaksoset tulossa, ei identtiset. Lapsettomuushoidoilla onnistunut raskaus. Tosin äidin äiti oli toinen kaksosista, joten ehkä sekin vaikuttaa asiaann jonkin verran!!!! Kovasti jännittää, vaikka ilosia ollaan raskaudesta. Miehelläni on jo tytär, 11 v, joten hieman tietää vauvan kanssa elämisestä. Minulla tosiaan ensimmäinen raskaus ja olen oikeastaan ihan hukassa kahden kanssa. Rv on nyt 16 + 4 ja masu on jo aiaks ios. LA on 17.2.2011, hieman on vielä aikaa tottua ajatukseen kahdesta, mutta ei kait siihen pysty kunnolla valmistautumaankaan.........
 
Täällä kanssa tulossa kaksoset ja esikoita ovat. IVF-alkuiset nämä ja viikkoja nyt 15+0. Kivasti on pääasiassa mennyt tähän asti. Eniten huolta aiheuttaa vaunujen hankinta, kun asumme kerrostalossa, jossa on siivouskomeron kokoinen hissi ja pyöräkellariin en todellakaan aio jättää kalliita vaunuja tuhottavaksi.....No eiköhän tuo ongelma ratkea ajallaan - hope so. Tietysti kanssa hiukan mietityttää miten pikkuisten kanssa tullaan pärjäämään, mut sen näkee sitten, kun nuo ovat syntyneet. Lähipiiri on ilmoittanut olevansa halukkaita auttamaan missä vaan annetaan, joten eiköhän me jotenkin selvitä...kunhan olisivat vain terveitä! =)
 
Kyllähän auttajia aina silloin on kun vaavit on vielä masussa, mutta kuinka sitte kun ne oikeasti on tuossa vieressä ja huutaa..... :) Ei vaan kyllä mullakin on niin hyviä ystäviä ja tietysti vanhemmat jotka ovat ihan innoissaan "kun meidän pikku tyttö saa vauvoja"..... :) Onhan äitini jo kauan odottanut et minäkin saisin lapsia, eikä vain veljeni. Kyllä minäkin uskon että lasten kanssa pärjätään jahka ovat syntyneet, mutta hirvittää vain hieman kun tuleekin kaksi ja vielä ensimmäiset!!!!! Onneksi me kuitenkin asutaan luhtitalon alakerrassa, joten vaunuista ei tarvitse huolehti, eikä niitä tarvitse mihinkään jättää toisten hajotettavaksi. Sitä minäkin toivon että molemmat pikkuiset olisivat terveitä kun syntyvät ja ovathan ne. Oletko Nonna78 käynyt monessa ultrassa jo??? itse olen käynyt jo kolmessa. Kaikissa on kaikki ollut hyvin, Seuraava eli rakenneultra on ens kuun alussa, odotan sitä jo kuin kuuta nousevaa..... :) Mieheni haluaisi tietää kumpia ovat, mutta itse en tiedä vielä haluanko tietää. Entä te, haluatteko tietää????
 
TUPLIS81
Minulla on ensimmäinen raskaus ja kaksi tulossa. Samanlaisia tuntemuksia on minullakin vatsassa kuin sinulla. Minulla on jo aika iso vatsa kun olen 16 + 5 tällä hetkellä. Just sano neuvola hoitsu, että kohtu on tällä hetkellä yhtä iso kuin yhtä lasta odottavalla puoles välis, joten siitä voi hieman miettiä kuin iso sen on sitte loppuvaihees..... :) Koska sinulla on laskettu aika ja kuinka olet nyt voinut??? Huomasin nimittäin et olit jo kirjoittanut tuon juttus kesäkuussa!!! Sain itse tietää kesäkuun lopussa, että on tulossa kaksi, silloin olin vasta rv:lla 7. Mutta hyvin on tähän asti sujunut!!!!!
 
Täällä odotellaan ICSI kaksosia rv 31+5. Ja esikoisia tosiaan ovat. Mahan kasvutahti tuntuu vähän hidastuneen, mikä ei ole ollenkaan huono juttu, se kun kasvoi yhdessä vaiheessa ihan älytöntä vauhtia. Nyt alkaa jo jännitää, että miten kaikki menee ja mille viikoille asti malttavat pysyä massussa.
 

Yhteistyössä